fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
אור ירוק לקידום המטרו סוגיית מיקום הדיפו נפתרה

אור ירוק לקידום המטרו סוגיית מיקום הדיפו נפתרה

הוועדה לתשתיות לאומיות הורתה למשרד התחבורה לקדם תוכנית להארכת המטרו לאזור השרון והשארת הדיפו במקומו מצפון לכפר סבא "דחיית ההמלצות מונעת עיכוב משמעותי בהקמת המקטע הצפוני של המטרו"
הדיפו ישאר במקומו המתוכנן בכפר סבא
הדיפו ישאר במקומו המתוכנן בכפר סבא

סיבוב פרסה בקידום תכנית המטרו בשרון, למרות התנגדות עיריית כפר סבא למיקום הדיפו מצפון לשכונת 80 בכפר סבא החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות להשאיר את מיקום הדיפו (מוסך ונקודת יציאת הרכבות) במקומה. האישור פותח פתח לקידום תכנית המטרו בשרון.

בניגוד להמלצת החוקרת המיוחדת, החליטה הוועדה להשאיר את הדיפו במקומו לפי התכנית המקורית. החוקרת המיוחדת שמונתה בוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) לבחינת ההתנגדויות במקטע הצפוני המליצה לבחון שינוי במיקום הדיפו, מתחם תחזוקה וחניית לילה לרכבות, הסמוך לכפר סבא — ולמקמו מדרום לטירה, תוך הארכת התוואי בכ-4 ק"מ נוספים. הוות"ל דחתה את המלצת החוקרת לבחון להעביר את דיפו כפר סבא בקו מטרו M1, ושם מתכוונים לקדם את המטרו במתכונתו המקורית, הכוללת את הקמת הדיפו בשטח המועצה האזורית דרום השרון.

 

"דחיית ההמלצות מונעת עיכוב משמעותי בהקמת המקטע הצפוני של המטרו. לפי הוועדה, הארכת זמן התכנון תשליך באופן ישיר על כלל הנוסעים בגוש דן."

תחנת מטרו - רעננה מערב (צילום: נת"ע)
תחנת מטרו - רעננה מערב (צילום: נת"ע)

החוקרת, תלמה דוכן, עוד המליצה כי במידה שמיקום הדיפו מדרום לטירה יימצא ישים — יהיה צורך להעבירו לבחינת הוות"ל במינהל התכנון שתכריע בין החלופות. החוקרת נימקה את המלצתה בכך שחלופה בטירה יוצרת הזדמנות להרחבת השירות התחבורתי ליישובים שבהם אין תחבורה ציבורית מפותחת, תוך יצירת קישוריות עם המזרחית וכביש 6, שתייצר הזדמנות לאוכלוסייה הערבית במשולש להשתלב בפעילויות במטרופולין.

הוות"ל ציינה בהחלטתה כי דחיית ההמלצות מונעת עיכוב משמעותי בהקמת המקטע הצפוני של המטרו. לפי הוועדה, הארכת זמן התכנון תשליך באופן ישיר על כלל הנוסעים בגוש דן.

רעננה

בנוגע להתנגדויות של תושבי רעננה, החוקרת המליצה לבחון את הזזת תחנת רעננה מערב. מדובר בשינוי שייבחן בידי הוועדה. עוד הומלץ להוסיף מסוע מתחנת המטרו ברעננה לבית לוינשטיין — שם הציעו תושבי רעננה למקם את התחנה. כך או אחרת, בעקבות השגות שהוגשו, החליטה הוות"ל על שינויים כמו הזזת תחנות, לכן, עתיד להתקיים הליך של פרסום נוסף שבמהלכו ישמעו מתנגדים נוספים.
אושרת גני גונן
אושרת גני גונן ראשת המועצה האזורית דרום השרון "עדיף התחדשות עירונית למיצוי השטחים"

מתחם הדיפו צפוי להתפרס על שטח של כ-350 דונם, והוא יכלול, בין היתר, מתחם סגור לשטיפת הרכבות ושטח פתוח חלקית, שבו יחנו הרכבות על מסילות במהלך הלילה.

קו המטרו הראשון M1 הוא אחד משלושת הקווים התת־קרקעיים המתוכננים להתפרס לאורך 150 ק"מ על פני 24 רשויות, ויכללו 109 תחנות בגוש דן ובשפלה. זהו הפרויקט התחבורתי הנרחב והיקר ביותר בישראל: עלותו נאמדת ב-150 מיליארד שקל.
 
תוכנית המטרו כוללת הקמה של ארבעה מתחמי תפעול ותחזוקה. אחד מהם מתוכנן ליד כפר סבא, וצפוי לשרת את הרכבות בקו M1 שאורכו 85 ק"מ. קו זה יעבור בערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה, לוד וחולון. אם העבודות יתקדמו, הרכבת התחתית מתוכננת להתחיל לפעול ב-2034.
 
אושרת גני גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון: "בלתי סביר כי הוות"ל דחה על הסף מסקנות עבודה מקצועית שהכנתה ארכה כמעט שלוש שנים, והכל בדיון סגור, רחוק מעיניי הציבור והרשויות המעורבות שהקו יעבור בשטחן. נוסיף להאבק באמצעים שלרשותנו כדי לקדם את החלופה שהצענו, ושזכתה לתמיכת כל הרשויות המקומיות בשרון ובשומרון, ואף החוקרת שמונתה המליצה לוות"ל לקבל אותה. מן הראוי שהמדינה שמינתה את החוקרת תבחן את טענותיה המקצועיות באופן יסודי ועמוק".
עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר