סיבוב פרסה בקידום תכנית המטרו בשרון, למרות התנגדות עיריית כפר סבא למיקום הדיפו מצפון לשכונת 80 בכפר סבא החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות להשאיר את מיקום הדיפו (מוסך ונקודת יציאת הרכבות) במקומה. האישור פותח פתח לקידום תכנית המטרו בשרון.
בניגוד להמלצת החוקרת המיוחדת, החליטה הוועדה להשאיר את הדיפו במקומו לפי התכנית המקורית. החוקרת המיוחדת שמונתה בוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) לבחינת ההתנגדויות במקטע הצפוני המליצה לבחון שינוי במיקום הדיפו, מתחם תחזוקה וחניית לילה לרכבות, הסמוך לכפר סבא — ולמקמו מדרום לטירה, תוך הארכת התוואי בכ-4 ק"מ נוספים. הוות"ל דחתה את המלצת החוקרת לבחון להעביר את דיפו כפר סבא בקו מטרו M1, ושם מתכוונים לקדם את המטרו במתכונתו המקורית, הכוללת את הקמת הדיפו בשטח המועצה האזורית דרום השרון.
"דחיית ההמלצות מונעת עיכוב משמעותי בהקמת המקטע הצפוני של המטרו. לפי הוועדה, הארכת זמן התכנון תשליך באופן ישיר על כלל הנוסעים בגוש דן."
החוקרת, תלמה דוכן, עוד המליצה כי במידה שמיקום הדיפו מדרום לטירה יימצא ישים — יהיה צורך להעבירו לבחינת הוות"ל במינהל התכנון שתכריע בין החלופות. החוקרת נימקה את המלצתה בכך שחלופה בטירה יוצרת הזדמנות להרחבת השירות התחבורתי ליישובים שבהם אין תחבורה ציבורית מפותחת, תוך יצירת קישוריות עם המזרחית וכביש 6, שתייצר הזדמנות לאוכלוסייה הערבית במשולש להשתלב בפעילויות במטרופולין.
רעננה
מתחם הדיפו צפוי להתפרס על שטח של כ-350 דונם, והוא יכלול, בין היתר, מתחם סגור לשטיפת הרכבות ושטח פתוח חלקית, שבו יחנו הרכבות על מסילות במהלך הלילה.