חיים מלמן מהנדס עיריית רעננה:
אנו מאמינים כי בעתיד עיר שלא תהיה מקושרת למגוון מערכות תחבורה, הן ברמה המקומית, המטרופולינית והארצית, כולל רשת כבישים, מגוון קווי אוטובוסים, תחנות רכבת, תחנות מטרו ועוד, תהיה עיר שתסתמך על רכבים פרטיים בלבד, דבר שיהווה עבורה חיסרון משמעותי.
מיקומה של רעננה וחיבורה למערכות תחבורה מקומיות, מטרופוליניות וארציות, מהווה יתרון אדיר לפיתוח העיר. באופן זה, רעננה תוכל ליהנות בשנים הבאות מבינוי מתחדש ומהתפתחות עירונית ענפה בכל רחבי העיר, ובעיקר באיזורים סביב תחנות מערכות הסעת ההמונים. בנוסף, כחלק מתפיסת התכנון העירונית הכוללת, אשר פועלת לעירוב שימושים, תפיסה חדשנית המשלבת בנייה של מגורים, כולל דירות קטנות, שטחי מסחר ותעסוקה ביחד, תספק בעתיד לתושביה מגוון רחב של יחידות דיור בגדלים שונים, בצמוד למסחר ותעסוקה, שיאפשרו קבלת כל השירותים בקרבת הבית.
ברעננה מרכזי תעסוקה משמעותיים ומבוקשים, המהווים מנוע צמיחה מרכזי בעיר, וכוללים חברות הייטק וחברות טכנולוגיות רבות הפועלות בתחומה. המשך חיזוק מרכזי התעסוקה והגדלת מספר החברות הפועלות בה, בשילוב הקישוריות התחבורתית הטובה של העיר, יסייעו בהכנסת קהלים חדשים לעיר, יקדמו את פיתוחה העתידי ובאופן זה תמשיך רעננה גם בעוד 30 שנה להיות עיר מרכזית וחשובה במטרופולין, והעיר המובילה באיזור השרון בכל מגוון ההיבטים.
מהנדסת העיר כפר סבא, עליזה זיידלר-גרנות:
"תוכנית המתאר המקומית הכוללנית לעיר כפר סבא כוללת מתווה עקרונות למדיניות תכנונית ארוכת טווח, המקדמת התחדשות עירונית תחילה, שמירה על תחביר עירוני המבוסס על שביליה הירוקים, השטחים הפתוחים ואיכות המרחב הציבורי. עוד כוללת התוכנית פיתוח עירוני על יסודות מורשת העיר וחוזקותיה, תוך שילוב עקרונות לתכנון בר קיימא, פיתוח הליכתיות ותחבורה ציבורית, תוך חתירה לאיזונה הכלכלי באמצעות חיזוק והעצמת אזורי התעסוקה והמסחר העירוני.
אוכלוסיית העיר גדלה באופן טבעי, ואנו נערכים מעתה לכך, הן באמצעות תוכנית לשכונות חדשות כגון תכנית "קריית הצעירים" הכוללת למעלה מ-4,000 יחידות דיור, ביניהן דיור מוזל לזוגות צעירים ודירות להשכרה במחיר מפוקח, בניית מוסדות חינוך חדשים, שמירה על השטחים הירוקים ועוד, והן התחדשות עירונית במרקם הקיים לרבות התחדשות ותוספת לאזורי תעסוקה בכל מתחמי התעסוקה וכן שילוב יחידות דיור מכליל בחלק מאזורי התעסוקה, דוגמת תוכנית פארק תעסוקה.
כלל תוכניות הבנייה וההתחדשות העירונית מבוססות גם על התפתחות התחבורה הציבורית, בין היתר תוכנית המטרו, הכוללת 5 תחנות בתחומי העיר כפר סבא ורשת שבילי אופניים שתחבר בין כל חלקי העיר וזאת בנוסף ל הוספת דרך בינעירונית רוחבית בצפון העיר לרבות מחלף עם כביש 4 להמשך התפתחות מיטבית בעתודות הקרקע בצפון העיר.
העיר כפר סבא תשמור מצד אחד על אופייה הכפרי וקהילתי, זאת תוך שילוב חדשנות, בנייה אורבנית בפאתי העיר, הקמת שטחי מסחר ותעסוקה עתירת ידע וזאת לצד השטחים הירוקים שמאפיינים אותה, שימור עצים ומבנים ותיקים כחלק מהיסטוריית העיר".
הוד השרון 2053 מירב שניר, מהנדסת העיר
הוד השרון של 2053 תיהנה ממדיניות העירייה היום המקדמת עיר נגישה לתנועה בטוחה במרחב. עיר של עירוב שימושים ונגישות להולכות והולכי רגל ורצף מחובר של שבילי אופניים. רשת תנועה רכה שתאפשר הגעה למוקדי החינוך, המסחר התרבות והתעסוקה ללא הסתמכות על כלי רכב.
העיר שתגדל על פי תוכנית המתאר תתבסס על תחבורה ציבורית ומערכת הסעת המונים מפותחת שבבסיסה מערכת המטרו, שאנו נאבקים על מנת שתיתן את המענה הטוב ביותר לאזורי המגורים והתעסוקה הקיימים והעתידיים. לצד המטרו יהיו בעיר כ- 50 קילומטרים של שבילי הליכה ואופניים, אשר יקלו על ההתניידות של התושבות והתושבים בתוך העיר.
גם בעתיד, הוד השרון תמשיך להיות עיר עם מרקם משולב, מרושתת שטחים ירוקים הכוללת בתוכה קילומטרים של ערוצי נחלים משוקמים. דרך רמתיים עוברת כבר כעת תהליך שינוי, ותמשיך לשנות את פניה ל"קארדו", הלב של הוד השרון – עם בניה חדשה משני צדיה, בשילוב מבנים לשימור שיעידו על ההיסטוריה של העיר ושל המושבות מהן צמחה.
הודות לתכניות התחדשות עירונית המקודמות היום, אנו מחזקים עירוניות מיטיבה המתבססת על נגישות של כל התושבות והתושבים לעשרות הפארקים והגינות הציבוריות ולשלל השירותים העירוניים והמסחריים, תוך הסתמכות על הליכתיות ורכיבה על אופניים. יתרה מכך, הרבה לפני 2053, תתחדש הוד השרון בהיכל תרבות חדש, בית חולים ואיצטדיון ספורט חדיש.
חלקו הצפוני והחדש (כיום כבר לקראת מכרז פיתוח) של אזור התעשייה נווה נאמן, יצטרף להתחדשות של החלק הקיים – כסביבת תעסוקה מודרנית המספקת מקומות עבודה איכותיים לתושבות ותושבי העיר, מאפשרת להם להימנע מבזבוז זמן בפקקים ומחזקת את ההכנסות הנדרשות לביסוס חוסנה הכלכלי של העיר. בשעות הלילה יהפוך אזור התעשייה לאזור פנאי ובילוי מגוון לרווחת התושבות והתושבים.
חיזוק הרחובות המחברים את מגדיאל במזרח העיר לחלקים המערביים, ע"י הרחבה מבוקרת של הרחובות הקיימים וחידוש התשתיות בהם, יבטיח תנועה זורמת בין השכונות בעיר.
שכונות חדשות, הכוללות מגורים איכותיים, תעסוקה ושטחים פתוחים יפותחו באזורים שונים בעיר.
חנה חרמש מהנדסת העיר הרצליה
הרצליה כעיר מרכזית ומבוקשת במטרופולין תל אביב צפויה לגידול משמעותי.הגידול באוכלוסייה מייצר אתגרים רבים. הראשון שבהם הוא יצירת מלאי יחידות דיור מגוון ובר השגה לתושבי העיר, הקמת תשתית לתעסוקה, שמירה על איתנותה הכלכלית של העיר, דאגה ליכולת תנועה בעיר וממנה, יצירת מרחב ציבורי איכותי בו יכולה להתקיים אינטראקציה חברתית, שמירה ופיתוח שטחים פתוחים לנופש ופנאי, וכל זאת תוך התמודדות עם משבר האקלים ועם מפגעים סביבתיים.
אבל חשוב מכולם, מעבר לצרכים הפיזיים, הוא יצירת קהילה בעלת זהות מקומית, מחוברת להיסטוריה של העיר, ומייצרת את הגשר לעולם המחר, כי אמרו כבר לפני שמי שלא מכיר את עברו אין לו עתיד.
כדי לתת מענה לכל אלו, אנו נערכים כבר עכשיו, באמצעות תוכנית שימור מתקדמת, תוכניות פינוי בינוי, תוכנית כוללת לרצועת החוף, תוכנית לאזור תעסוקה מעורב שימושים, ועוד.
אז איך אני רואה את הרצליה בשנת 2053?
שני קווי מטרו ורק"ל חוצים את העיר לאורכה ולרוחבה ומצמצמים את תנועת הרכב הפרטי, תנועת הולכי רגל ברחובות מוצלים, מרכז עיר שוקק המשלב מסחר ומגורים המשולבים במבנים ההיסטוריים המשוקמים, אזור תעסוקה בין לאומי משגשג עם חברות ההייטק והקלימטק המתקדמות בעולם, תושבים הנהנים מחופי ים מוגנים, פארק מטופח ומקיים, מוסדות חינוך מהמתקדמים ביותר, המספקים מרחבי למידה מגוונים, בבינוי המנצל באופן מיטבי את משאב הקרקע היקר. ומעל הכל קהילה מכילה ותומכת.
משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר