fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			

התושבים לא רוצים מגדל בשכונה

תושבי מגדיאל מתנגדים לתכנית הבניה ברחוב סוקולוב פינת גולדה מאיר, בשטח ציבורי השייך לעירייה. תכנית המבקשת לבצע שינוי ייעוד בקרקע, תוך הוספת קומות למבנה, הן למשרדים והן לחניון שצפוי לעמוד על 5 קומות מתחת לקרקע." אמיר כוכבי: שלב ההתנגדות הוא שלב בו הציבור בהחלט מוזמן להביע רעיונות וכמובן התנגדויות לתוכנית,"

בימים אלה מתאגדים תושבי מגדיאל להגשת התנגדות לתכנית הבניה ברחוב סוקולוב פינת גולדה מאיר, בשטח ציבורי השייך לעירייה. תכנית המבקשת לבצע שינוי ייעוד בקרקע, תוך הוספת קומות למבנה, הן למשרדים והן לחניון שצפוי לעמוד על 5 קומות מתחת לקרקע.

את ההתנגדות מובילים דיירי הבניין הסמוך, הטוענים כי שינוי שכזה בתכנית ייפגע קשות באיכות חייהם, כמו גם בשאר תושבי האזור והעיר בכלל.

המתנגדים פרסמו פוסט בנושא בפורום "מתחם 1200", בו ביקשו את התייחסות ראש העירייה אמיר כוכבי. "רבים מהשכונה חושבים שמדובר בשטח צמוד לכיכר המושבה, אז זהו שמדובר בבניית מפלצת של 8 קומות פלוס קומת גג ו- 5 קומות של חניות, שמיועדות למסחר ובעיקר משרדים, ממש בכניסה לשכונה . זה במקום 5 קומות מסחר שיועדו לטובת רווחת התושבים. כאשר הכניסה לחניון מתוכננת מכביש צר ברחוב הרצוג, המשמעות של השינוי הוא מאות רכבים ומשאיות שיכנסו וייצאו מהשכונה כל יום, יגרמו לפקקים ויפגעו בבטיחות ילדינו. אין שום הגיון בבניית בניין משרדים נוסף, פרט לשניים שמתוכננים מעבר לסוקולוב. היזם הוא העיריה שבראשה האיש שבחרתי שאני חייבת לציין אכזב בענק. אם הרווחה שלכם והביטחון שלכם ושל ילדכם חשובים לכם תצטרפו להתנגדות לתוכנית."

נציין כי בסביבה המדוברת בניין בן 8 קומות נחשב בניין קטן, אולם נראה כי עיקר חששם של המתנגדים נובע מעומסי התנועה שצפויים להתגבר אל מול תשתיות תחבורתיות שכבר עכשיו מתקשות לעמוד בעומסים הכבדים.

ראש העירייה אמיר כוכבי הגיב לדיון בפורום ואמר: "מתוך הבנה שמסחר מביא הרבה יותר תנועה ואנשים לאזור ולאורך הרבה יותר שעות, ולאור העובדה שמסחר בקומות בעיקר במקומות בהם נפח התנועה לא עצום מלכתחילה – לרוב יהיה כישלון ויהפוך לפיל לבן, הוחלט לעשות מה שנהוג לעשות היום בעולם התכנון. עירוב שימושים. הצורך במשרדים בצד הזה של העיר ברור, מה גם שמשרדים שעירייה בונה יכולים לשמש רק צרכי ציבור דוגמת בנקים / קופות חולים / שירותי ממשלה או עירייה."

עוד הדגיש כוכבי כי, "ההדמיה היא לא התכנון של המבנה אלא הדמיית נפח שנעשתה בשלב קודם, עוד לא הושלם התכנון של המבנה. שלב ההתנגדות הוא שלב בו הציבור בהחלט מוזמן להביע רעיונות וכמובן התנגדויות לתוכנית. לגבי ההגדלה במספר קומות, אגיד שאל מול תכנית המתאר והקרבה לתחנת רכבת מדובר בהגדלה מינימלית שנועדה להפוך את הפרויקט לכדאי וכך לא להיאלץ לעשות מה שתוכנן מראש לגבי המגרש הזה, שזה להעמיד אותו למכירה למי שינסו אחר כך לנצל את כלל האפשרויות במגרש. שטח ציבורי שהוא למסחר ותעסוקה הוא נדיר, ויכול להוות מנוף כלכלי משמעותי לעיר שביחד עם שאר אזורי התעסוקה והמסחר יעזור לנו להפוך את פירמידת המיסים, להגביר את ההכנסה מתעסוקה ולצמצם את ההכנסה ממגורים תוך שיפור מתמיד של השירות, משהו שהתחלנו בו כבר, אבל בלי מנופים כאלה נתקשה מאוד. מקווה שזה עונה על התהיות וכמובן הועדה תשמח לשמוע כל הארה או הערה."

כוכבי המשיך לענות באופן פרטני לכל השאלות בדיון ואילו חבר המועצה רן יקיר ביקש אף הוא להבהיר את הדברים והתייחס לטענות המתנגדים: "משאיות ספקים – דווקא בניין כמו שתוכנן בתב״ע עם חמש קומות בייעוד מסחר, ימשוך תנועה רבה יותר של משאיות וספקים מאשר בניין בו יש עירוב שימושים של תעסוקה ומסחר. חניון בן חמש קומות – בשכונה בה יש מחסור במקומות חנייה, חניון כזה יכול לעזור לאורחים ולתושבים. שימו לב גם שמדובר בזכויות במסגרת תב״ע ולא בבקשה להיתר. כשיתבקש היתר הבנייה, תוכל העירייה לקבוע את כמות החניות הנדרשת, וכלל לא בטוח שיהיה נכון לרדת חמש קומות מתחת לקרקע. תעסוקה ומסחר בתוך שכונת מגורים שלווה – כאן יש גם עניין של העדפה אישית, אבל השכונה תרוויח לדעתי ממקומות תעסוקה, ממשרדי עירייה קרובים, משירותים ציבוריים כדוגמת קופות חולים וכו'. הפרדת שימושים מייצרת תלות גבוהה ברכב פרטי שגורמת לעומס שכולנו חווים בכבישים. כתושב במתחם 200 השכנה, אני מברך על תוספת של מסחר, תעסוקה ושירותים במזרח העיר, לאחר שבמשך שנים ״מרכז הכובד״ העירוני היה במערב העיר וחשוב ביותר – זהו בניין בבעלות העירייה, כך שתמהיל השירותים והעסקים ינבע מצרכי ציבור ולא רק משיקולים מסחריים של יזם פרטי. כל אמירה שהעירייה מתכוונת למכור את השטח ליזם פרטי אחרי שינוי התב״ע היא שקרית, ומבוססת על חוסר הבנה של המדיניות העירונית הנוכחית."

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר