fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			

ומה עם ביטוח? צוללים לנדל"ן 27

היום נדבר קצת על ביטוח בהקשר של נדל"ן, דירה היא מוצר יקר, והיא מורכבת מכמה חלקים – הקרקע שעליה היא נמצאת, המבנה עצמו והתכולה שלה. נהוג לעשות ביטוח על שני הרכיבים האחרונים – המבנה עצמו והתכולה, כאשר לכל אחד יש משמעות שונה ושימוש שונה שאינני סוכנת ביטוח וכל אחד ראוי שיתייעץ עם מי מטעמו בנושאים אלה.

כמו שכולנו יודעים, דירה היא מוצר יקר, והיא מורכבת מכמה חלקים – הקרקע שעליה היא נמצאת, המבנה עצמו והתכולה שלה. נהוג לעשות ביטוח על שני הרכיבים האחרונים – המבנה עצמו והתכולה, כאשר לכל אחד יש משמעות שונה ושימוש שונה.

ביטוח המבנה, כשמו כן הוא, בא לבטח את המבנה עצמו. תקלות של נזילות, אש, רעידת אדמה ועוד יכולים לפגוע בחלק מהבית או למוטט את הבית כולו. הנזק האופייני ביותר הוא נזקי מים הנובעים מתקלה בצנרת או בעיה באיטום המאפשרת חדירת מים לתוך הבית. הביטוח יכסה את הנזקים למבנה עצמו ולמה שמחובר אליו חיבור של קבע, למשל מערכת המיזוג. 

לצורך הביטוח ייקבע "ערך כינון" לבית, ערך המשקף את עלות הקמת הבית מחדש מאפס. בדרך כלל כשתקחו משכנתא על הנכס, השמאי יכתוב בשומה את ערך הכינון של הנכס וזהו השווי אשר ייקבע כערך הכינון בחברת הביטוח. 

הפרמיה שמשלמים כוללת טיפול בתקלות השוטפות במבנה וכן הקמתו מאפס במקרה של הרס. ביטוח המבנה הוא ביטוח לשנה אשר יש לחדש כל שנה.

דגש חשוב על ביטוח המבנה הוא שהוא חל אצלכם בבית, אבל הבית שלכם הוא לא כל הבניין. נניח ויש בית עם מספר דירות, ואתם גרים בקומה השנייה, אם כל הבית יתמוטט ויהיה צריך להקים בניין חדש, חשוב שלכל בעלי הדירות יהיה ביטוח מבנה אחרת איך ניתן יהיה להקים את דירתכם שנמצאת בקומה השנייה כאשר לבעלי הדירה בקומה ראשונה אין ביטוח או כסף לשלם על ההקמה מחדש של חלקו? לכן מומלץ לדעת שלכל בעלי הדירות אכן יש ביטוח מבנה ושהבניין עצמו מבוטח. 

הביטוח השני הוא ביטוח התכולה וכשמו כן הוא, מבטח את התכולה שיש לנו בתוך הבית, נגד גניבות אך גם נגד נזקי אש, מים וכו'.

אם יש לכם נזילה בבית אשר גם הסבה נזק לקיר, לפרקט ולרהיטי הסלון, אז ביטוח המבנה יכסה את הנזק לקירות ולפרקט, אך ביטוח התכולה הוא זה שיכסה על הנזק שנגרם לרהיטים.

כאשר תעשו ביטוח תכולה יבוא סוקר לבדוק את התכולה שיש לכם, כולל מוצרי החשמל, פריטי אומנות, תכשיטים ועוד.

ביטוח שלישי וחשוב הוא ביטוח צד ג'. אם מישהו היה אצלכם בבית והחליק / נפל / נגרם לו נזק הוא יכול לתבוע אתכם. כדאי להצטייד בביטוח שיגן עליכם.

ביטוח רביעי אשר אנחנו נדרשים לעשות כאשר אנחנו לוקחים משכנתא הוא ביטוח חיים. ביטוח זה איננו כמו ביטוח החיים הרגיל שעושים כדי להשאיר כסף ליקיריכם, אלא כדי לוודא שחברת הביטוח תשלם את יתרת המשכנתא עבורכם במקרה של פטירה והדירה תישאר בבעלות השארים. מי שחשוב לו להשאיר כסף ליקיריו, מומלץ לרכוש ביטוח חיים פרטי ללא קשר לביטוח המשכנתא.

שני דגשים על ביטוח החיים:

שימו לב שגובה התשלום החודשי תלוי בגילכם ובמצבכם הרפואי. בדרך כלל כאשר מתקשרים עם חברת הביטוח ההתקשרות היא לטווח ארוך וגובה התשלום החודשי משתנה ככל שאתם מתבגרים. כאשר בוחנים את ההצעות מחברות הביטוח ראו את גובה ההתחייבות ארוכת הטווח ולא את השנה או השנתיים הראשונות שמקבלים בתכנית.

הביטוח נעשה על כל סכום המשכנתא ולכל מסלול באופן בלתי תלוי. ככל שתסלקו מסלולי משכנתא ניתן יהיה לבטל חלק מהפרמיה ולהפחית את גובה התשלום לביטוח בהתאם ליתרת המשכנתא שלכם.

מה חשוב לזכור?

כשאנחנו קונים דירה אנחנו מביאים בחשבון עלויות שונות שוטפות שבאות עם הדירה. עלות הביטוחים היא כמה מאות בודדות של שקלים כל חודש אשר חשוב לזכור שתחול במקביל להחזרי המשכנתא ויתר ההוצאות השוטפות שלנו.

יש להקפיד לבדוק את גובה התשלום ביחס ליתרת המשכנתא והסילוקים, לבחון מספר הצעות ממספר חברות ביטוח וכן לטעמי האישי חשוב להתייעץ עם סוכן ביטוח מטעמכם אשר ידאג שאינכם משלמים כפול ושהביטוח שבחרתם מעניק את הכיסוי המיטבי במחיר הכי טוב עבורכם. תמיד אפשר להחליף חברת ביטוח, מדי פעם שווה לבדוק האם יש מוצר טוב יותר בשוק עבורכם.

 

בברכה,

יעל סער

חברת מועצת העיר כפר סבא 

מטעם סיעת כפר סבא מתקדמת

054-6815778

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר