fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
טור מיוחד לפסח: על חופש ועל צרור (מפתחות)

טור מיוחד לפסח: על חופש ועל צרור (מפתחות)

בימים אלו אנו חוגגים את חג הפסח. כשאנו חושבים על החג לרוב עולות לנו מחשבות על חופש, התחדשות, פריחה, אני לעומת זאת, חושבת על האומץ לשנות. אבות אבותינו העזו לקחת את משפחתם ומרכולתם ולצאת אל הלא נודע למקום חדש. קפצו למי ים סוף וצלחו אותו בהצלחה. אז נכון שהם עשו את זה בגדול, אך גם לנו יש רגעים בחיים שעומדות בפנינו הזדמנויות לקפוץ למים ולהעז לשנות. לעיתים זה קורה בעבודה, לעיתים בחיים הפרטיים ובמקרים אחרים זה קורה לנו גם בנדל"ן האישי שלנו. לא מעט אנשים רוצים לשדרג את דירתם, לעבור מדירה קיימת לדירה חדשה או גדולה יותר, אך לא מצליחים לעשות את הצעדים הנדרשים. יש מלא חששות ותהיות: האם לקנות לפני שאמכור? האם אצליח לקבל את המחיר שאני רוצה? כמה זמן אוכל לשלם משכנתה כפולה עד שאמכור?

במאמר הזה ניגע בתהליך שמלווה בהרבה חששות ולחצים, שלעיתים גורם לאנשים להישאר שנים רבות בדירתם גם כשהיא כבר ממש לא מתאימה לצרכים שלהם. הרבה פעמים שואלים אותי "מה כדאי קודם, לקנות או למכור"? בעבר לא הייתי יודעת לענות, כי גלגל הקסמים היה "אם אני קונה קודם, אהיה בלחץ למצוא מי שיקנה את הדירה שלי במחיר שאני רוצה" ומצד שני "אם אני מוכרת קודם, יש לי תאריך לפנות את הדירה ושאני חייבת עד אז למצוא דירה שכבר תתפנה" לכן הלחץ הוא כפול.

היום אני יכולה לומר בבירור שעדיף לקנות דירה לפני שמוכרים, וזאת משתי סיבות. הראשונה היא שאנו נמצאים בתקופה של מחסור בדירות שאני לא זוכרת כמוה. כמעט כל דירה היוצאת לשוק נמכרת תוך זמן קצר ובמחיר די קרוב למבוקש. לכן, לא צפויה להיות בעיה במכירת הדירה ברגע שהיא תצא לשוק במחיר ריאלי. לעומת זאת, הקנייה עצמה יכולה לקחת זמן רב יותר.

הסיבה השנייה היא עליית המחירים החדה המתרחשת בשנתיים האחרונות, בכל חודש בשנה האחרונה מחירי הדיור עלו בכ- 1% בממוצע. כך שאם תקנו דירה לפני שתמכרו, בחודשיים שלושה בין הקנייה למכירה תרוויחו בינתיים את עליית המחירים על הדירה הקיימת שלכם.
הצעד הראשון בדרך הוא להתחיל ללכת לראות דירות, להבין מה יש בשוק המתאים לצרכים שלכם, מומלץ ללכת לראות כמה שיותר דירות, לא תמיד מה שנראה לנו נכון על הנייר הוא דווקא מתאים בשבילנו. במקביל, חשוב מאוד להבין כמה הון התחלתי יש לכם לשים על הדירה, כמה משכנתה תצטרכו לקחת על הדירה וכמה מתוכה תהיה הלוואת גישור בין המכירה ועד הקנייה, חשוב להיפגש עם יועץ משכנתאות או בנקאי ולהגיע מוכן. בתכנון התקציב, צריך להביא בחשבון את העלויות הנלוות כמו תיווך / עו"ד / מיסוי / שיפוץ / עלות מעבר ועוד.
כאשר תמצאו את הדירה הנכונה ותקנו אותה, תוכלו להוציא את דירתכם לשוק, למכור אותה ולהשלים את המעגל.

כמו שכולנו יודעים, שינוי הוא דבר קשה ומלחיץ, אבל הוא גם הזדמנות נפלאה להתחדש ולגדול. כמו בני ישראל גם אנחנו יכולים לאזור אומץ ולעשות שינוי. לא חייבים לחצות את המדבר, לפעמים מספיק רק לעבור לצד השני של הרחוב. 

אאחל לכם חג שמח, חג של פריחה, התחדשות וחופש.

בברכה,

יעל סער – חברת מועצת העיר כפר סבא
סיעת כפר סבא מתקדמת
054-6815778

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר