fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			

"לא תמה התמ"א"

עשור אחרי תחילת תהליך פרוייקט תמ"א 38, ברחוב הבנים 25-27 בהוד השרון הוא יוצא לדרך, התושבים "מעט מאוחר מידי" עיריית הוד השרון "הוועדה המקומית רואה חשיבות בביצוע התחדשות עירונית במבנים המתאימים לתמ"א 38 ובכפוף לעמידה בכל יתר ההוראות והתוכניות התקפות וחוזרת ומדגישה, כי "המתנה" לביצוע פרויקט אינה עילה להזנחת בטיחות המבנה..

מהפכת תמ"א 38, שיצאה לדרך יותר מעשור, החלה מתוך כוונה בעלי נכסים  בבניינים ישנים לחזק את הבניין כדי שיעמדו ברעידות אדמה. כוונה טובה וביצוע ארוך ומתסכל, למציאות יש קצב משלה או כפי שאומרים דיירים ברחוב הבנים: "גלגלי התמ"א עובדים לאט." לפני יותר מעשור הגשנו את הבקשה לפרויקט, שנדחה פעם אחר פעם על ידי הוועדה המקומית – בינתיים הבניין שלנו עומד להתפרק. אנחנו שמחים על אישור הבקשה ומקווים להתחיל בבנייה בקרוב. 

עיריית הוד השרון: "הבקשה לביצוע פרויקט מסוג חיזוק ועיבוי בהתאם להוראות תמ"א 38/1 לבניין ברח' הבנים 25-27 אושרה בוועדה המקומית ביום ראשון 2.1.22 לאחר שנים בהם בעלי הנכסים ויזמי הפרויקט לא הצליחו להגיע להסכמות שיאפשרו הפקדת תוכנית ברת תוקף".

יאיר שרון, תושב בניין מספר 27: "מבחינתנו פרוייקט תמ״א 38 יצא לדרך ביולי 2011.במהלך 10 השנים האחרונות הוגשו על יד היזם עשרות תוכניות אשר רובן קיבלו בשלב זה או אחר את אישור הרשויות. יחד עם זאת כל פעם צצו בעיות ועיכובים בתירוצים כאלה ואחרים וזאת עקב תחלופה של בעלי התפקידים הנוגעים בדבר. למיטב ידיעתי היזם הוציא עד היום מעל מיליון ש״ח וזאת כדי לעמוד בדרישות של מחלקת התחדשות עירונית בעיריית הוד השרון".

לדברי הדיירים, לאחרונה הגיע נציג של מהנדס העיר וסגר שתי חניות בבניין עקב סדקים בעמודים ובתקרה. "הכל כאן מתפורר וסדוק. זה רק עניין של זמן עד שאחד העמודים או התקרות יקרסו על הראש שלנו", אומרת בילה גוטליב שמתגוררת בבניין מספר 25. לדבריה כל הבתים בשכונת סמטת האלון, רחוב האורנים, אנשי בראשית ובני ברית הסמוכים אשר הגישו תוכניות מספר שנים אחריהם וכולם אושרו והושלמו. "משום מה, רק לבניין שברחוב הבנים 25-27 טרם הצליחו לאשר את תחילת העבודות מסיבות שאינן ברורות", היא אומרת.

 

חניות סגורות בהנחית מהנדס העיר

בוועדה המקומית טוענים שניסו להגיע עמכם להסדרים בנוגע להסדרי בנייה שלא צלחו

יאיר שרון: "הגשנו אין ספור תוכניות שרובן אושרו ונדחו בסופו של דבר. חבל לנו שטרטרו אותנו כל כך הרבה שנים ואנחנו מקווים שכעת הפרוייקט יצא לדרך. אנחנו לא רוצים להיות הבניין הבא שקורס במדינה שלנו". 

הבנים הוד השרון ככה צפוי להראות הבניין אחרי

מעיריית הוד השרון נמסר: הפרויקט שהוגש לאחרונה יכלול תוספת של 26 יח"ד בשתיים וחצי קומות נוספות תתווספנה לשני הבניינים הקיימים, כך שבסה"כ יכלול הפרויקט 74 יח"ד, ב- 9 קומות מעל קומת קרקע. 

הפרויקט שוכן בלב העיר, בסביבה עם ייעודים שונים כגון בנייה רווייה לצד בנייה צמודת קרקע  ושימושי קרקע שונים. 

מדובר בבניין ישן משנות ה- 70 שדייריו ובעיקר יזמי התחדשות עירונית ניסו במהלך העשור האחרון להגיש לעירייה בקשות שונות לביצוע התחדשות עירונית שלא צלחו ולא קודמו משלל סיבות בין היתר בשל היותן לא תואמות מדיניות ולא תואמות למרקם העירוני מסביב.

עם ההגשה האחרונה נדונו התנגדויות שהוגשו ע"י דיירי השכונה ובעלי עסקים בסביבה. בעקבות ההתנגדויות אלו שונתה תוכנית התנועה, שונו מפלסי החניה ובוצעו התאמות תכנוניות ותנועתיות שנועדו להבטיח את בטיחות ורציפות העסקים במהלך הבנייה.

הוועדה המקומית רואה חשיבות בביצוע התחדשות עירונית במבנים המתאימים לתמ"א 38 ובכפוף לעמידה בכל יתר ההוראות והתוכניות התקפות וחוזרת ומדגישה, כי "המתנה" לביצוע פרויקט אינה עילה להזנחת בטיחות המבנה.

החברה בנבחרה לביצוע הפרוייקט היא גלובל לינקס

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר