fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
נדחתה העתירה של ארגון 'אדם, טבע ודין' נגד תכנית הבניה בשטחי תע"ש השרון

נדחתה העתירה של ארגון 'אדם, טבע ודין' נגד תכנית הבניה בשטחי תע"ש השרון

הוסר מכשול בדרך לקידום בניה במתחם התע"ש עיר השרון החדשה עשרות אלפי דירות מתוכננות במתחם "נלמד את פסק הדין ונשקול לעתור לבית המשפט העליון" אמרו בארגון

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל אגמון גונן, החליטה אתמול שלא להתערב בהחלטת מוסדות התכנון בנוגע לבניה בתע"ש השרון ולדחות את העתירה שהוגשה בנושא על ידי ארגון "אדם, טבע ודין".

כזכור, המדינה מקדמת בנייתן של עשרות אלפי יחידות דיון בשטחי תע"ש, בחלקם בתחומי הערים הוד השרון והרצליה, מה שהביא להתנגדות גדולה ולטענה כי לא ניתן לבנות במקום, עד שיבוצעו סקרי שטח מקיפים ויסודיים שישללו הימצאות של חומרים רעילים שנספגו באדמות במשך השנים וכן יישמר האיזון בין שטחי הטבע הגדולים לבין מתחמי הבניה הרוויה.

עו"ד אלי בן ארי היועץ המשפטי של 'אדם טבע ודין': "מדובר בשטח שיש בו ערכי טבע רבים ועשרות אלפי עצים, והוא מהווה שריד אחרון לנופי השרון. לכן השאלה הגדולה היא איך מאזנים בין הצורך בשימור חלק משמעותי ככל הניתן מנופים אלו ובין הצורך שאין חולק עליו בתוספת יחידות דיור. העמדה שלנו, שלא התקבלה על ידי בית המשפט, היא שהאיזון הזה לא יכול היה להיעשות באופן תקין והוגן משתי סיבות:
הראשונה – העובדה שמוסדות התכנון קיבלו כהנחת מוצא את עמדת המדינה שללא אישור בניה בהיקפים גדולים לא יהיה טיפול בזיהום הרב שבשטח, וזאת בניגוד לקבוע בחוק שעל המזהם לשלם כדי לטפל בזיהום. זהו שיקול זר שפגע בהחלטה.
והשנייה – העובדה שהמידע המלא בנוגע לערכי הטבע והעצים שבשטח, עוד לא נאסף בזמן שהתוכנית אושרה, ולכן לא ניתן היה להתחשב כמו שצריך בערכים אלה. נלמד את פסק הדין ונשקול לעתור לבית המשפט העליון".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "אנו מכבדים את בית המשפט. נלמד את ההחלטה ונכלכל את צעדינו להמשך."

ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, מסר בתגובה: "צר לי על החלטת בית המשפט לדחות את כל העתירות באופן גורף למרות תקדימים באפולוניה ותל השומר. למעשה אושר תכנון ובניה על שטחים פתוחים נדירים במרכז הארץ בעודם רגישים ומזוהמים, זאת למרות הזדמנות חד פעמית שנוצרה להבטחת שטח פתוח בהסכמת ראשי הרשויות להעצמת זכויות בניה בשטחם. תכנית תעש הינה תכנית מיושנת, שאינה מחוברת למציאות ולצרכים התכנוניים העכשוויים, תכנית שאם תתממש, תהווה מכה אנושה, לא לטבע בלבד, אלא גם ליכולות הניקוז של כל אזור המרכז שכבר היום סובל מעודף בטון והצפות. התפיסות התכנוניות מלפני 30 שנה, על בסיסן נבנתה התוכנית, לא נכונות היום ויהוו פגיעה נוספת במרקם החיים העירוני. אין חולק על הצורך בפיתוח, אך פיתוח נכון ראוי שיעשה באמצעות העצמת זכויות הבנייה בתוך הערים עצמן ולא על ידי הריסת ריאה ירוקה יחידה מסוגה בין חדרה לגדרה. הצענו לשרת הפנים לקדם תמ״א מיוחד שתקבע את העצמת זכויות הבניה מתוכנית מש/1 בערים הסמוכות לה, ואני מקווה שתהיה לה הראייה והאומץ לא לקדם תוכנית רעה כל כך רק בשל העובדה שמשרד הפנים בזבז עליה כל כך הרבה שנים."

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר