fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
שנה נוספת למימוש התמ"א – תמ"א 38 תוארך עד אוקטובר 2023

שנה נוספת למימוש התמ"א – תמ"א 38 תוארך עד אוקטובר 2023

ההתחדשות העירונית קיבלה אויר עם ההחלטה להארכת מתווה התמ"א הנוכחי עד אוקטובר 2023 בשנה נוספת עד לאישור המתווה החלופי
עו"ד סיוון ישראל מנהלת פרוייקטים בצר נדל"ן 360

תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה (תמ"א 38) אושרה בשנת 2005. המימוש של התכנית התקיים בעיקר באזורים שבהם ערך הקרקע גבוה, למרות זאת עד לינואר 2008 חוזקו רק מבנים בודדים עקב אי כדאיות כלכלית.

  תיקון מס 2 של התוכנית משנת 2010 אפשר ליהנות מתוספת זכויות הבניה על פי התמ"א גם במסגרת פרויקט של הריסה ובניה מחדש של הבניין ("פינוי בינוי") מה שהאיץ משמעותית את הפרוייקטים במיוחד באזור השרון.  

הגדוד-העברי-והמעפילים רעננה יצוג משפטי של הדיירים בצר נדל"ן 360

בשנת 2019 הודיעה המועצה הארצית לתכנון ובנייה על ביטול תמ"א 38 החל מחודש אוקטובר 2022 וזאת, בין היתר, לנוכח הכשלים שעלו בתכנית שלא כללה התייחסות למכלול העירוני ולחידוש המרקם העירוני. בנוסף, צוין כי לא ברור שמבנים שעברו פרויקט תמ"א 38 אכן נמצאו יציבים בהתרחשות רעידות אדמה, כי התוכנית, במידה מסוימת, בעלת השפעה שלילית על ההתחדשות העירונית לנוכח ראיה צרה של מבנה יחיד וכי מדובר בכלי מוגבל שאינו יעיל לקידום התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ.

הודעת המועצה הובילה לחוסר וודאות מוחלט בשוק הנדל"ן המתנהל מזה חודשים ארוכים מבלי לדעת מה התוכנית החלופית שתאושר לקראת השנה הבאה. חוסר הוודאות העצים את עליות מחירי הנדל"ן.

"חלופת שקד". שהיתה אמורה לתת מענה לבעיות העיקריות של תמ"א 38 ולהביא לחיסכון משמעותי בשלב הוצאת היתר הבנייה, קודמה במוסדות התכנון ואושרה בקריאה ראשונה בכנסת אולם, טרם אושרה סופית וצפויה לעלות להצבעה סופית במושב הבא. חוסר יציבות הממשלה מעמיד בספק רב את אישורה של חלופה זו.

הארכת המתווה הנוכחי בשנה נוספת עד אוקטובר 2023 הוא בשורה של ממש, המאפשרת לאותם בעלי דירות בבניינים שהתמהמהו בהתקשרות עם יזם לביצוע עסקה אשר במסגרתה, מוכרים הדיירים ליזם את זכויות הבנייה הנוספות בבנייה ובתמורה לכך, זוכים לחיזוק הבנייה הישן או הריסתו ובנייתו מחדש בהתאם להוראות תמ"א 38.

במרבית הפרויקטים, זוכים הדיירים לבניין חדש חלף הישן או בניין מחוזק ומשופץ, כולל הגדלת הדירה, כולל ממ"ד ומרפסת, מחסן, מעלית, חנייה צמודה, תשתיות מודרניות, מפרט חדיש, פיתוח סביבתי חדש וכיוצ"ב. כל העלויות, התשלומים, המיסים והאגרות הכרוכים בהתקשרות בעסקה עם היזם משולמים על ידו ועל חשבונו של היזם.

מדובר בהשבחה משמעותית של הנכס מנסיוננו, לאחר השלמת לא מעט פרויקטים, מדובר בהעלאת ערך שיכולה להגיע לשיעור לא פחות מ- 40%.

אם טרם קידמתם פרויקט תמ"א 38 בבניין שלכם, זו ההזדמנות אחרונה לעשות כל שנדרש להתקשרות עם חברה יזמית מקצועית ואיכותית לביצוע הפרויקט אשר יאפשר לכם לנצל את הטבות התוכנית, לשפר את איכות חייכם לאין ערוך ולהשביח את דירתכם בעשרות אחוזים.

עו"ד קרן בצר ומשרד בצר נדל"ן 360 מייצג אך ורק בעלי דירות בהתחדשות העירונית על כל גווניה בכל רחבי הארץ. המשרד מתמחה בתחום הנדל"ן על כל רבדיו, ומתמחה בליטיגציה (ייצוג בבתי משפט) אזרחית, דיני תכנון ובניה ומיסוי נדל"ן

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר