fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
תוכנית חוף התכלת בהרצליה אושרה בכפוף לתנאים. המשמעות: תוספת של 1,600 יחידות דיור בר השגה

תוכנית חוף התכלת בהרצליה אושרה בכפוף לתנאים. המשמעות: תוספת של 1,600 יחידות דיור בר השגה

תוכנית חוף התכלת, הכוללת יותר מ-13,000 יחידות דיור, לצד תעסוקה, מלונאות ומסחר, אושרה הבוקר בוועדה המחוזית, בכפוף לתנאים.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז ת"א אישרה סופית בכפוף לתיקונים שונים, את תוכני חוף התכלת במערב הרצליה שעתידה להפוך לאחד המתחמים המבוקשים ביותר למגורים בישראל.

תוכנית חוף התכלת (הר/2200 א’) היא ביוזמת עיריית הרצליה ותוכננה על ידי אדריכל דני קייזר. התוכנית משתרעת על שטח של כ-2,000 דונם מצפון לגבול עם ת"א, מערב לכביש 2 עד הים ודרומית לאזור התעשייה בהרצליה. היא כוללת כ-12,500 יח"ד, 512 אלף מ"ר לתעסוקה, 134 אלף מ"ר למלונאות ו-69 אלף מ"ר למסחר. התוכנית מחלקת את המתחם לשלושה מתחמי תכנון איחוד וחלוקה, שיכללו את שטחי הבנייה ושטחי הציבור, ומתחם נוסף ישמש להקמת מתקנים טכניים.

מאות בעלי קרקעות פרטיים במתחם חוף התכלת, שיוצגו בידי עוה"ד שמואל שוב, נעמה שיף ואורית חזקיהו ממשרד שוב ושות', דרשו להגדיל משמעותית את זכויות הבנייה בתוכנית, את הצפיפות ומספר יחידות הדיור לדונם. "הוועדה המחוזית אכן אישרה הגדלה של 1,600 יחידות דיור בר השגה, ע"פ התוספת השישית לחוק – שיהיו בבעלות פרטית של בעלי הקרקעות. הצפיפות הממוצעת נקבעה לכ-34 יח"ד לדונם נטו (בניכוי הפארק החופי ומחלף הרב מכר), והוועדה קבעה כי הצפיפות תואמת מגמות תכנון עכשוויות ותוכניות בהיררכיה גבוהה. לגבי הטענה כי בתוכנית שדה דב הסמוכה אושרה צפיפות גדולה בהרבה, הוועדה קבעה כי ההשוואה אינה רלוונטית כי הצפיפות בהרצליה שונה מהצפיפות המוצעת בתל-אביב", מציינים במשרד שוב ושות' ומוסיפים כי: "לאור מיקום התוכנית בלב אזורי הביקוש בערכי קרקע גבוהים, שכונות צמודות עם אוכלוסייה בהרכב סוציו אקונומי גבוה, וכן מעצם היותה רובע עיר חדש ומשמעותי, הוועדה המחוזית ביקשה להבטיח מגוון רחב ככל הניתן של אוכלוסיות בתחומי הרובע – ולפיכך קבעה כי 40% מיחידות הדיור בתוכנית ייקבעו במחיר מופחת – 1,000 יח"ד לכל הפחות במתחם 1, ו-300 יח"ד בכל אחד ממתחמים 2 ו-3".

הוראות הבינוי במתחם 1 קובעות כי לאורך תוואי הרכבת הקלה הבניינים יעלו עד לגובה של 30 קומות, לאורך דרך הים עד 6 קומות, וביתר המתחם עד 15 קומות. במתחמים 2-3 הבניינים לאורך תוואי הרק"ל יהיו עד 15 קומות בדופן המערבית, ועד 20 קומות בדופן המזרחית. עוד נקבע, כי היקף ההפרשות לצרכי ציבור נותר ללא שינוי – הוועדה סבורה כי ראוי לאפשר שימוש למטרות ממשלתיות בתחום הרובע, אך ראוי כי הדבר ייקבע לאור צורך מוגדר ומפורש, ועל כן נקבע כי הנושא ייבחן לעומק וייקבע במסגרת התוכנית המפורטת למתחם מס' 1 בתוכנית.

יחד עם זאת, על פי הדיווח, התוכנית שאושרה לא קבעה הקצאות של קרקעות לבעלי הקרקע הפרטיים – והן ייקבעו במסגרת טבלאות איזון והקצאה במסגרת התוכניות המפורטות שיהיו בעתיד.

מדובר בתוכנית חשובה מאד שאושרה סוף סוף , כידוע מדינת ישראל מצויה במחסור עצום בקרקעות לבנייה וכעת נקווה כי תקודמנה במהרה תכניות מפורטות  כך שתתאפשר בניתן של עשרות אלפי יחידות דיור באחד מאזורי הביקוש המשמעותיים ביותר בישראל," אמר עוה"ד שמואל שוב, ממשרד שוב ושות', "לדעתנו ניתן היה להגדיל אף יותר את צפיפות הדיור במיוחד לאור משבר הדיור, אך משקבעה הועדה את ההיקף ראוי ליתן תשומת לב רבה לאישור התכניות המפורטות שתכלולנה טבלאות איחוד וחלוקה בין הבעלים ותתאפשר הבניה".

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר