fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
כמה עולה לבטל הסכם מול יזמים? תקנות חדשות מסדירות את הנושא

כמה עולה לבטל הסכם מול יזמים? תקנות חדשות מסדירות את הנושא

שר המשפטים, יריב לוין, פרסם תזכיר חוק להערות הציבור, שמטרתו להסדיר את התשלומים שבעלי דירות נדרשים לשלם ליזמים בעת ביטול הסכמים בפרויקטים של התחדשות עירונית עורכת הדין קרן בצר: "התקנות מאפשרות להימנע מסחטנות מצד היזם כלפי הבעלים"
כמה עולה לבטל הסכם הדיירת סרבה לחתום
לא נתקעים עם יזם תקנות חדשות מסדירות את ההסדר הכספי לפרידה מיזם

כמה עולה לבטל הסכם מול יזמים? סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, פרסם תזכיר חוק להערות הציבור, שמטרתו להסדיר את התשלומים שבעלי דירות נדרשים לשלם ליזמים בעת ביטול הסכמים בפרויקטים של התחדשות עירונית. התקנות החדשות מביאות בחשבון א שלב העסקה ומבדילות בין פרויקטים של פינוי-בינוי לבין תכניות חיזוק (תמ"א 38 וחלופותיה).

גובה התשלום בהתאם לשלב העסקה

פינוי-בינוי ותמ"א 38/2 – בעסקאות פינוי-בינוי ותמ"א 38/2 (הריסה ובנייה), לא יידרש תשלום כלשהו אם היזם לא חתם על חוזה עם לפחות חמישית מבעלי הדירות בבניין המשותף או שיש בידיו הסכם אחד בלבד במשך שנתיים ממועד העסקה הראשונה.

אם היזם לא יצליח להתקשר עם לפחות מחצית מבעלי הדירות בתקופה זו, יידרש תשלום של 5,000 ש"ח עבור כל דירה שבוטלה. אם היזם לא יגיש תכנית מפורטת לפינוי-בינוי בתוך ארבע שנים וחצי, התשלום יגדל ל-10,000 ש"ח. במתחמים גדולים, יוארך לוח הזמנים בשנה נוספת.

תכנית מתאר ארצית 38/1 – בתכנית מתאר ארצית 38/1, הכוללת עיבוי וחיזוק של בניין בודד, התשלומים נמוכים משמעותית. התשלום המקסימלי בגין אי הגשת בקשה להיתר בנייה עומד על 1,800 ש"ח.

מטרת התקנות

התקנות נועדו למנוע מצב שבו בעלי דירות ייכלאו בעסקאות התחדשות עירונית שאינן מתקדמות במסגרת זמן סבירה. בהתאם לחוק ההסדרים, החקיקה מאפשרת לבעלי דירות לבטל הסכמים אם היזמים מתעכבים, וזאת מבלי להיחשב כמי שהפרו את ההסכם. במקרה כזה, היזם זכאי לתשלום כפי שקבוע בתקנות.

ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית מדווחים כי למרות ההוראות בחוק, בעלי דירות כמעט ואינם עושים שימוש באפשרות לבטל עסקאות. ההימנעות נובעת מחוסר ודאות בנוגע לעלויות הביטול ומהפעלת לחצים מצד יזמים. התקנות החדשות שואפות להגביר את הוודאות ולצמצם את החששות של בעלי הדירות, באמצעות קביעת סכומי תשלום אחידים וסבירים עבור עסקאות שבוטלו.

 

עו"ד קרן בצר
תמורות יחודיות לבעלי דירות קשישים, בעלי מוגבלויות ומקבלי גמלת סיעוד בהתחדשות העירונית עורכת הדין קרן בצר נדל"ן 360

שינוי זה נועד להעצים בעלי דירות לקבל החלטות מושכלות בנוגע לביטולים אם יזמים לא יעמדו בלוחות הזמנים.

עורכת הדין קרן בצר: "במקרים בהם אין הקפדה על ההוראות הנ"ל, התקנות מבטיחות כי הסכומים שייגבו לא יהיו מנופחים, תהיה וודאות ליזם חדש כמה עליו לשלם ליזם יוצא והסכומים ישקפו את סוג הפרויקט, היקפו והשלב התכנוני בו הסתיימה העסקה. בעזרת התקנות ניתן להימנע מסחטנות מצד היזם כלפי הבעלים אך גם הימנעות מקיפוח היזם."

התקנות החדשות של משרד המשפטים נועדו לספק בהירות והגנה לבעלי דירות המעורבים בפרויקטים של התחדשות עירונית. על ידי קביעת השלכות כספיות ברורות לביטול הסכמים, התקנות נועדו להבטיח כי היזמים יעמדו בלוחות הזמנים של הפרויקטים, ובכך לטפח סביבה בטוחה וצפויה יותר עבור מיזמי התחדשות עירונית.

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר