אישור הקטע הסופי
ועדת התשתיות הלאומיות (ות"ל), בראשות נתן אלנתן, אישרה רשמית את הקטע הסופי של פרויקט המטרו של גוש דן, המכונה M1 צפון. אישור זה מסמן אבן דרך משמעותית, המסיימת את שלב התכנון של פרויקט התחבורה הגדול והמורכב ביותר בישראל. קטע M1 צפון עתיד לכסות 28 קילומטרים, ובו 20 תחנות שיחברו את כפר סבא, רעננה, הרצליה, הוד השרון ורמת השרון ללב מטרופולין גוש דן.
החלטת הוועדה באה לאחר בחינה מעמיקה של המסלול המוצע והתנגדויות שונות שהועלו. עדכונים עיקריים כוללים הפחתת הריסות מבנים ושינוי מיקומי אתרי הארגון כדי למזער נזק לרכוש. התאמות אלו נועדו לתת מענה לחששות הציבור ולהבטיח יישום חלק יותר של הפרויקט. השלמת קטע זה היא קריטית שכן היא תשפר משמעותית את הקישוריות ותקל על עומסי התנועה באחד האזורים העמוסים ביותר בישראל.
החלטות ועדכונים מרכזיים
הוועדה לתשתיות לאומיות קיבלה מספר החלטות ועדכונים חשובים בנוגע לקטע הצפוני של קו M1 בפרויקט המטרו של גוש דן. אחד העדכונים העיקריים היה הפחתת הריסת מבנים ושינוי מיקום אתרי הארגון כדי למזער את הנזק לרכוש. מהלך זה נועד לתת מענה לחששות של תושבים מקומיים ובעלי נכסים שנפגעו מהתוכניות הראשוניות.
העתקת תחנת 'רעננה מערב'
החלטה משמעותית עסקה בהעתקת מיקומה של תחנת 'רעננה מערב'. מיקומה החדש של התחנה, שהוזז 450 מטר צפונה, נועד לשרת טוב יותר הן את תחנת הרכבת הכבדה הקיימת והן את בית החולים לוינשטיין. החלטה זו מיישבת מחלוקת ארוכת שנים בין עיריות רעננה והרצליה, תוך איזון בין צורכי שני האזורים.
החלטה לגבי מיקום הדיפו
עדכון מכריע נוסף היה ההחלטה להשאיר את הדיפו ליד כפר סבא. בחירה זו נעשתה כדי למנוע עיכובים בבניית הקטע הצפוני של המטרו. הוועדה בחרה שלא להעביר את הדיפו ליד טירה, מה שהיה גורם לעיכובים משמעותיים בפרויקט. החלטה אסטרטגית זו מבטיחה שהפרויקט יוכל להתקדם במועד ובמסגרת התקציב
השלכות על הפרויקט
לאישור קטע M1 צפון של פרויקט המטרו בגוש דן יש השלכות משמעותיות על האזור. עם תוספת של 20 תחנות חדשות ומקטע של 28 ק"מ המחבר את כפר סבא ורעננה למרכז גוש דן, הפרויקט צפוי להקל מאוד על עומסי התנועה. קו המטרו החדש יספק גישה מהירה ונוחה למקומות עבודה, מרכזי תרבות ובילוי, ויטיב עם נוסעים יומיים ומבקרים כאחד.
המערכת, שנועדה להכיל כ-2 מיליון נוסעים ביום, מבטיחה לשנות את התחבורה הציבורית ולשפר את איכות החיים של תושבי האזור.