fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
אושרה הסבת מבני תעסוקה למגורים אלפי דירות חדשות בדרך

אושרה הסבת מבני תעסוקה למגורים אלפי דירות חדשות בדרך

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה את הצעת החוק להסבת שטחי תעסוקה למגורים במבנים חדשים המשמעות אלפי יחידות דיור חדשות האזורי תעסוקה

ההצעה שהוסכמה גם על המרכז לשלטון המקומי תאפשר הסבה של שטחי תעסוקה למגורים בבניינים שטרם נבנו בשיעור של עד 30 אחוז מהשטח הכולל של זכויות הבניה שאושרו במגרש, וזאת בהליך של היתר ללא צורך בתכנית, ועד 10 אחוז שישמשו לשטחי ציבור.

המשמעות בפועל היא שכל בניין תעסוקה חדש שיבנה ליזם תהיה אפשרות לערוב שימושים בהיתר, אישור החור עשוי לשנות את מפת איזורי התעסוקה בערי השרון כך שיהפכו לאיזורים מעורבי מגורים, הגדלה משמעותית של היצע הדירות ושינוי אופי אזורי התעסוקה

בנוסף, אושר כי תוקם ועדה ארצית מיוחדת, בה יהיו חברים גם נציגי השלטון המקומי, שתוסמך לאשר תכנית לשינוי ייעוד מתעסוקה למגורים ללא כל הגבלה בשטח או בהיקף.

בראיון לרעננה ניוז מסר ראש עיריית רעננה חיים ברוידא: "אני פועל לאישור עירוב שימושים באזורי תעסוקה, אין סיבה שלא יהיו מגורים לצעירים באזורי תעסוקה. אפשר לבנות דירות קטנות יחד עם חיי תרבות וחיי חברה יהיו פתרון מצויין גם למצוקת מגורים וגם לפעילות בעיר. במקביל מקדמים גם התחדשות עירונית באזור התעשיה, בניין וילה רמה למשל הוא דוגמא לבניין שראוי להיהרס ולהיבנות מחדש."

מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה מברכת על ההחלטה. לעירייה יש תוכניות לבניית אלפי יחידות דיור קטנות באיזור התעסוקה ופיתוח עירוב השימושים: תעסוקה, בילוי, תיירות ומגורים."

תגובת מרכז השלטון המקומי:
"השארת שיקול הדעת התכנוני בידי גורמי התכנון המקומיים היא בעלת חשיבות גבוהה כדי לאפשר לרשויות לספק את התשתיות המוניציפליות הדרושות עבור תושביהן, את זה דרשנו וקיבלנו. כל פתרון תכנוני לתחום הדיור חייב להיעשות בשיתוף מלא של הרשויות כדי שיהיה ישים. חקיקה שנועדה לעקוף הליכי תכנון תשיג בסופו של דבר את המטרה ההפוכה ולא תציג פתרון אמיתי למצוקת הדיור"

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר