fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			

המתווכים הם הקטר של ענף הנדל"ן

קשה לדמיין את עולם הנדל"ן ללא המתווכים, אחד הענפים שעשו מהפכה משמעותית בשנים האחרונות, ממקצוע בעל תדמית נמוכה הפך התיווך למכונת שירות ושיווק משומנת ומקצועית פגשנו את יושבי הראש המשותפים של לשכת מתווכי הנדל"ן בשרון אתי נחום ורועי זלצמן לשיחה על עולם התיווך על המהפכה ולמה הם גאים במקצוע שלהם

איך הגעתם לתיווך?

אתי נחום, שותפה בקבוצת ג'אן מהרצליה עוסקת בנדל"ן 28 שנים, התחלתי לעבוד בנדל"ן  בשנת 96. הייתי בת  23, הגעתי לנדל"ן בטעות. הייתה לי מסעדה בהרצליה וראיתי מודעה "דרושים סוכנים ללא ניסיון" קיבלתי כיסא ושולחן ואמרו לי תתחילי לעבוד.

בלי הכשרה מסודרת למדתי את המקצוע בכוחות עצמי. הייתי האישה היחידה באותה תקופה בהרצליה שעסקה בתיווך, באופן כללי לא היו הרבה מתווכים היו כ 20 מתווכים בהרצליה והיות לשם השוואה יש כ 200 מתווכים.

העסקה הראשונה שביצעתי היתה השכרת דירה ב 1000$, אני זוכרת עדיין את ההתרגשות שהיתה בסגירה.  גם באותה תקופה היה צורך ברישיון כדי לעסוק בתיווך אבל חוץ מזה, כל אחד היה לעצמו. הענף הוא כבר לא אותו ענף, התחרות שכללה את השוק, רשתות עולמיות שנכנסו לארץ הכניסו שיטות עבודה מתקדמות. הכלים השתנו כל הענף התקדם.  היום מתווך צריך להבין במימון, במשפטים, בשיווק במיתוג הלקוחות דורשים ובצדק את הטיפול המקצועי ביותר. היום מתווך צריך להביא ערך מוסף של ידע ושירותיות.

אתי נחום -תקנון האתיקה היא כלי של המתווך

רועי זלצמן  48, בעלים של טרקלין נדל"ן מקבוצת  קלר ויליאמס רעננה.  תושב רעננה מרמת גן במקור, התחלתי לעבוד בתיווך בשנת 2008 עבדתי בחברת ניהול ואחזקת מבנים, כשחבר הציע לי לעבוד בתיווך נרתעתי הייתה למקצוע תדמית של מאכר,  שילוב בין סוחר לנוכל, לא מקצוע לחיים אלא משהו זמני.

 התחלתי לעבוד עם אחי  שהוא גם השותף שלי. העסקה הראשונה מאוד רגשה אותי גם ההצלחה וגם התמורה התחלתי לעבוד והתאהבתי במקצוע. יש חיבור עם כל סוגי האוכלוסיה וראיתי שיש לי את הכישורים ליצור חיבור טוב עם הלקוחות, התחלנו שניים  והיום המשרד גדל מ 6 סוכנים ל 26 סוכנים.

רועי זלצמן – גאה להיות מתווך

 רועי  – היו ניסיונות למתג את המקצוע כיועץ נדל"ן, אין מה לכבס את השם אנחנו עוסקים בתיווך נדל"ן. פעם היינו סוחרים במידע היום אנחנו סוחרים בידע.  נלחמתי עם חברי הלשכה לשמור על השם מתווך לא לכבס את המקצוע. מתווך טוב יודע לקחת את המידע ולחבר אותו עם הידע, המידע קיים הידע הספציפי על הנכס והשירות הם קריטיים והם היתרון של עבודה עם מתווכים. בזכות המתווך תהיה לך הדירה שאתה רוצה.

אתי – מהעסקה הראשונה עשיתי דברים אחרת, שמתי את התמונה שלי על השלטים והגלויות, הלקוח צריך לדעת מול מי הוא עובד. אין מה להסתתר, השירות הוא מה שיביא להצלחת המתווך והלקוח. הלקוח זוכר הכל אין עסקה של למכור ולשכוח. 

על לשכת המתווכים המקומית

אתי נחום – כשהקמנו את לשכת המתווכים בהרצליה, המטרה לא הייתה תדמית.המטרה הראשונה היתה להוזיל את עלויות. מתווך מעבר לזמן שלו משקיע משאבים רבים עד לביצוע העסקה, היו שתי מטרות.  ליצור כח קניה מול הספקים ולעשות סדר ואתיקה בין המתווכים. נקבעו כללים לעבודה משותפת  אחווה בין המתווכים ויצירת שיתופי הפעולה מקלים על עבודת המתווך.

רועי זלצמן – ראיתי את עבודת המתווכים ברעננה כל אחד לעצמו. ההשראה הייתה כשקראתי על כחול השן שהיה מלך דני ועל שבט הזולו באפריקה שניהם איחדו שבטים מתחרים לשבט גדול שמינף את כולם, חשבתי לעשות את זה גם בין המתווכים ברעננה. 

הקמנו את לשכת המתווכים ברעננה בשיתוף עיריית רעננה, מפגשים חודשיים, אירועים חברתיים משותפים הטבות מול ספקים, רוב המתווכים התלהבו מאוד. החיבור תרם לשיפור סביבת העבודה ותרבות העבודה. מי שנמצא באיגוד זוכה ליתרונות סוג של אחווה מקצועית ואישית.

 עיריית רעננה זיהתה אותנו כגוף שמייצג את המתווכים, הגענו להבנה מול העירייה על אופן שילוט אחיד העיריות.

כנס לשכת מתווכי הנדל"ן בשרון

 

לשכת המתווכים הארצית

לשכת המתווכים הארצית” היא הגוף המייצג את כלל המתווכים בישראל, הלשכה היא הבית של המתווכים ברחבי הארץ מייצגת אותם מול משרדי הממשלה, חברי הלשכה מחוייבים לתקנון האתיקה שהוא מבחינתנו כלי עבודה.  ללשכה יש סמכויות לברור במקרה של אי הסכמות בין חברי הלשכה ובין חברי הלשכה ללקוחות. אחת המטרות של הלשכה היא שיפור תדמית המתווך ושיפור סביבת העבודה המקצועית של העוסקים במקצוע. לצערנו הציבור לא מכיר את הלשכה ולא יודע מספיק על פעילות לשכת מתווכי הנדל"ן, יש עוד הרבה עבודה.

כל העבודה שלכם בלשכות המקומיות והארצית היא בהתנדבות, מה יוצא לכם מזה?

אתי נחום –  התרומה לקהילה המקצועית תורמת לכל המקצוע, כי כשיש מי שידבר בשם המתווכים מול משרדי הממשלה מול משרד המשפטים אז כולם נהנים.

רועי זלצמן – העשיה היא לא על חשבון, אני עובד מתוך תודעת שפע, זה תפקיד אחראי וחשוף להרבה ביקורת מצפים מאיתנו להיות דוגמא אישית מצריך הרבה השקעה התמורה היא לא חומרית אבל התרומה למקצוע יש בה הרבה מאוד סיפוק.

שוק הנדל"ן נמצא בנקודת רתיחה, המחירים עולים דירות נחטפות  למה צריך את המתווך?

התקופה נתנה תנופה אינטרפרטציה שונה למושג בית. הבית הפך להיות חשוב יותר. הקורונה גרמה לזירוז תהליכים בעולם הנדל"ן, הביקוש לדירות רק ילך ויגדל. הגידול באוכלוסיה יוצר מחסור מתמיד בדירות מגורים, ולכן הענף נמצא בתנופה. דווקא עכשיו המקצועיות חשובה יותר מהכל. 

עסקת נדל"ן היא עסקה סבוכה כל פרט בה משמעותי מתווך טוב ידע למצוא ללקוחות שלו את הפתרון המושלם. אנחנו הקטר של הענף התמורה מגיעה מהעסקאות שאנחנו מבצעים וכולם נהנים מהשירותים של המתווכים.  אנחנו נותנים שירות לכל הגורמים בענף, עבודה מול לקוחות ומול בנקים, הבנקים אוהבים לעבוד מול המתווכים,  מתווך טוב יש סוללה של בעלי מקצוע שונים שהוא יכול לסמוך עליו שיתנו ללקוחותיו את השרות הטוב ביותר. יש לנו מגע עם כולם.  תהליך נוסף שהתרחש הוא סינון מקצועי,מי שלא התאים למקצוע ולא היה לו את אורך הרוח הנדרש  נשר.

למה קבלנים משתמשים במתווכים?

הרבה מאוד קבלנים ויזמים מגיעים לאיזור שאין להם היכרות מעמיקה איתו, שנים של עבודה באותו מקום יוצרת יתרון להבדיל ממקצועות חופשיים אחרים ההיכרות עם השטח היא קריטית. קבלן או יזם שנעזר במתווך חוסך לעצמו עלויות שיווק רבות, עלויות כח אדם וזמן רב.

מה העתיד של עולם הנדל"ן?

אתי נחום – נשברו שיאים והשיאים ימשיכו להישבר. יש מגמה של עצירה בכמות הנכסים הקורונה עצרה הרבה התחלות בניה ויש עליה מתמשכת בתשומות הבניה מה שמביא לחוסר ודאות לגבי המחיר הסופי של הנכס.

רועי זלצמן – יש שתי מגמות קצב הביקוש עולה על ההיצע יש ביקוש קשיח, השוק חכם ולומד לתת פתרונות נותנים פתרונות  היום לא רוכשים לפני שקונים וצריך את המתווך ליצור את ההתאמה בין הקניה למכירה. למתווך יש את הידע והניסיון להוביל את העסקה 

מדינת ישראל רואה בלשכת המתווכים גוף מקצועי חשוב עם סמכויות שיפוטיות , ב 2013 מונה רועי זלצמן על ידי הוועדה המייעצת לשרת המשפטים לועדת המשמעת הארצית של איגוד המתווכים, לועדה יש סמכות לשלול רישיון ולהטיל  קנסות כספיים

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר