<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
חניון או קניון? מאות רכבים חדשים מאוחסנים בקניון רננים – רגע לפני מהפכת נדל"ן

חניון או קניון? מאות רכבים חדשים מאוחסנים בקניון רננים – רגע לפני מהפכת נדל"ן

דלק מוטורס מאחסנת רכבים בקומות העליונות של קניון רננים ברעננה • יבואני הרכב מחפשים אלטרנטיבות לנמלים • ובמקביל: תכנית ענק להפיכת הקניון למתחם עירוני עם מגדלים, משרדים ומלונאות
חניון או קניון
חניון או קניון? עד שיבנו המגדלים קומות החניון העליונות משמשות לאכסון כלי רכב

קניון רננים ברעננה, מהמרכזים המסחריים הוותיקים והגדולים באזור השרון, משנה את פניו – וכעת גם את ייעודו. לצד חנויות, בתי קפה ורשתות אופנה, ניתן למצוא בחודשים האחרונים מאות מכוניות חדשות המאוחסנות בקומות העליונות של חניון הקניון. מדובר ביוזמה של חברת דלק מוטורס, יבואנית מותגי מאזדה, פורד ודונגפנג, שמבקשת להוזיל את עלויות האחסון בנמלי הים ולעשות שימוש זמני בשטחים לא מנוצלים בקניון.

תופעה שהולכת ומתרחבת: קניונים כפתרון לוגיסטי

המצוקה הלוגיסטית בענף הרכב – ובעיקר בתחום היבוא של מותגים סיניים – הולידה מגמה חדשה: השכרת קרקעות, מגרשים, חניונים ואף מבנים מסחריים לצורך אחסון רכבים. זאת בשל העלויות הגבוהות והעומס הקיים בנמלי אשדוד וחיפה. דלק מוטורס היא לא היחידה; יבואניות נוספות מאחסנות רכבים באזורים תעשייתיים, חניונים פתוחים ואף שטחים חקלאיים, במטרה להימנע מקנסות ולהיערך לתהליכי רישוי.

קניון רננים, שבבעלות קונסורציום הכולל את קרן JTLV, הפניקס ועמיתים, הציע מענה יצירתי לבעיה – חניון מקורה וריק ברובו, הנמצא בסמיכות לצירי תחבורה מרכזיים. עבור היבואנית, מדובר בפתרון יעיל וזול. עבור הקניון – זו הכנסה זמנית עד למימוש תוכניות הבנייה הגדולות שמונחות על השולחן.

ומה צפוי בעתיד? מגדלים, מלון ומתחם עירוני חדש

מעבר לשימושים הזמניים, קניון רננים עומד בפני אחד הפרויקטים האורבניים הגדולים בעיר: תכנית התחדשות רחבת היקף שאושרה לאחרונה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. על פי התוכנית, ייבנו שלושה מגדלים בני 14–15 קומות לאורך רחוב התעשייה, לצד הרחבת שטחי המסחר, תוספת משרדים, מתחם מלונאות וכיכר עירונית חדשה.

שטח התוכנית משתרע על כ-42 דונם, עם זכויות בנייה בהיקף של כ-180,000 מ"ר בנוי. התכנון כולל:

  • כ-60 אלף מ"ר מסחר
  • כ-29 אלף מ"ר משרדים
  • שטחי ציבור בשטח של כ-1,500 מ"ר
  • מלון עירוני
  • חניון תת-קרקעי חדש
  • פיתוח סביבתי הכולל מדרכות רחבות, נטיעת עצים וחיבור הקניון לרחוב העירוני

לקריאה מורחבת על תוכנית ההתחדשות של קניון רננים, לחצו כאן:
👉 מלונאות ומגדלים: התוכנית שאושרה לקניון רננים

הזדמנות כלכלית או אתגר תחבורתי?

בעוד היזמים נערכים להתחלת עבודות הפיתוח, תושבי רעננה מביעים דאגה מהעומס התחבורתי שעלול להיגרם. אחסון הרכבים יוצר כבר כיום עומס בחניון, ועם תחילת הבנייה הצפויה – צפויים שינויים מהותיים בתנועת הרכבים, בזמינות החניה ובשימושים הציבוריים באזור.

מנגד, בעיריית רעננה תומכים בפרויקט ורואים בו מנוף להתחדשות עירונית, לחיזוק הכלכלה המקומית ולהפיכת אזור הקניון לאזור חי בלב העיר. ראש העיר חיים ברוידא מסר בעבר כי "הקמת מתחם עירוני משולב עם מסחר, מלונאות ושירותים ציבוריים תעלה את רמת החיים ברעננה ותשפר את הנגישות והקשר בין השכונות".

סיכום: בין אחסון רכבים להקמת רובע עירוני

השימוש בקניון רננים לאחסון רכבים אינו מקרה מבודד, אלא חלק ממגמה כללית במשק – שימוש זמני וגמיש בשטחים עירוניים עד למימוש תוכניות בנייה. רעננה הופכת בזאת למודל של עיר חכמה שמנצלת את נכסיה לטווח קצר ולטווח ארוך כאחד.

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר