fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
יוספטל כפר סבא עלתה על דרך המלך להתחדשות עירונית

יוספטל כפר סבא עלתה על דרך המלך להתחדשות עירונית

קבינט הדיור אישר את הכללת פרויקט פינוי-בינוי יוספטל כפרויקט בעדיפות לאומית במסגרת הותמ"ל פרויקט ההתחדשות העירונית יביא לכ-4,500 יח' דיור חדשות, תשתיות תחבורה, חינוך, הרחבת השטחים הירוקים ועוד

פרויקט התחדשות עירונית  יוספטל הוכרז היום כפרויקט בעדיפות לאומית. המאמצים של ראש העיר רפי סער נשאו היום פרי משמעותי כאשר, בישרה שרת הפנים איילת שקד על פרויקט הפינוי-בינוי בשכונת יוספטל הוותיקה כמתחם ותמ"ל. משמעות ההכרזה היא כי פרויקט ההתחדשות העירונית יוכר בעדיפות לאומית על ידי ממשלת ישראל.

רפי סער – הישג אישי בקידום התחדשות עירונית ביוספטל

כיום שכונת יוספטל, מכילה 930 יח' דיור. הפרויקט הענק צפוי להוסיף כ-3,500 יח' דיור חדשות.

החלטת משרד הפנים מתקבלת היום בעקבות אישור הוועדה המקומית לתכנון ובניה בכפר סבא בהובלת ראש העיר, להמליץ לקבינט הדיור הממשלתי להכריז על פרויקט יוספטל כמתחם דיור מועדף.

בין משמעויות ההחלטה:
• קידום התוכנית במסלול מהיר בוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) וקיצור ההליך הביורוקרטי של אישור תכנית.
• מימוש פרויקט הבינוי וההתחדשות העירונית באופן המיטבי, תוך מתן פתרונות נרחבים וכוללים לתשתיות צמודות ותשתיות כלל עירוניות
• הגדרת כ-30% מיח' הדיור בשכונה המחודשת כדיור בשכירות ארוכת טווח .כמו כן, חלק משמעותי מאותן יח' דיור יקודמו לטובת תושבי כפר סבא כיחידות דיור משלימות לפרוייקט פינוי בינוי.
• הבטחת השמירה על שטחים ירוקים בתחום התכנית והגובלים בה.

כמו כן, דרשה הוועדה המקומית כי ההכרזה תכלול גם את שילוב מתחם הנביאים-יחזקאל במסגרת הפרויקט על מנת לאפשר התחדשותו יחד עם פרויקט יוספטל.

הבשורה החשובה מצטרפת ל-16 מתחמי ותמ״ל נוספים, שיביאו לתוספת של כ-50,000 יחידות דיור חדשות לשוק הדיור בישראל.

רפי סער, ראש העיר כפר סבא: "כפי שהתחייבתי בעבר, שכונת יוספטל משנה את פניה וכעת הודות למאמצים נרחבים מול רשויות הממשלה – פרויקט הענק עובר למסלול תכנון וביצוע מהיר, תחת הותמ"ל ותוך הסרת מכשולים ביורוקרטים רבים. אני מודה לשרת הפנים איילת שקד על מחויבותה להזנקת עיר כפר סבא. הפרויקט שצפוי לשנות את פני העיר, יאפשר לנו בין היתר לייצר תוספת של אלפי יח' דיור חדשות, עבור תושבי כפר סבא ולמען הצעירים תושבי העיר. מפגש שיתוף הציבור שביצענו הוא רק הסנונית הראשונה בתוך תהליך נרחב ועמוק, שאנו מנהלים יחד עם תושבי השכונה והופכים אותם לשותפים מלאים לתהליך החשוב".

שרת הפנים, איילת שקד: ״ההכרזות שאושרו היום בוועדת השרים בראשותי הן בשורה ענקית לשוק הדיור בישראל שיביאו לתוספת של כ-50,000 יחידות דיור חדשות. ההכרזות מסמיכות את הותמ"ל, שלפני כמה חודשים אושרה הוראת השעה שאפשרה לה לחזור ולעבוד שוב במלוא המרץ, כדי להקל את אישור יחידות דיור נוספות ולהגדיל את היצע הדיור, מהלך המשתלב עם תוכנית הדיור החדשה בהובלתי יחד עם שר האוצר ושר הבינוי והשיכון. אמשיך לפעול להגדלת ההיצע ולייצוב שוק הדיור ביתר שאת״.

סגן ומ"מ ראש העיר, עו"ד איתן צנעני ומחזיק תיק השכונות: "פרויקט ההתחדשות העירונית במסגרת הותמ"ל יבטיח כי יתבצע טיפול יסודי ועמוק בשכונות הוותיקות בטווח זמן קצר יותר. התוכנית היא בשורה ענקית לעיר כפר סבא, והיא נעשית תוך שיתוף והשתתפות הציבור. בימים אלה אנו מקדמים סקר תושבים נרחב באמצעות חברת ייעוץ חברתית ובהובלת המינהלת להתחדשות עירונית, לבחינת כלל הצרכים בשטח. יחד אנו מזניקים את כפר סבא להישגים חסרי תקדים".

יובל לוי: הישג ענק וקפיצת דרך שצפויה לקצר שנים

חבר המועצה, עו"ד יובל לוי ומחזיק תיק התכנון: "גיוס הותמ"ל לקידום פרויקט יוספטל הוא הישג ענק וקפיצת דרך שצפויה לקצר שנים מתהליך תכנוני מורכב ביותר. הפרויקט יהווה מנוף לפיתוחה של העיר בכל התחומים האפשריים, ויוביל ליצירת תשתיות חדשות, להקמת מוסדות חינוך וציבור חדשים, פיתוח התחבורה הציבורית, כבישים, המשך פיתוח השטחים הירוקים ועוד. ההחלטה תאפשר לנו לקדם פתרונות לזוגות צעירים תושבי העיר ובסמיכות למשפחותיהם. החלום לקרוא לילדינו לשוב הביתה הופך מחלום למציאות".

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר