fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
"לעצור את תכנית 'התחדשות עירונית' בשכונת יוספטל"

"לעצור את תכנית 'התחדשות עירונית' בשכונת יוספטל"

כך דורשים חברי 'מטה המאבק למען מזרח כפר סבא', בהמשך לכנס שיתוף ציבור שקיימה העירייה בשכונה

ביום ראשון השבוע נערך כנס שיתוף ציבור ראשון בשכונת יוספטל, במסגרת תכנית 'התחדשות עירונית', בו התבקשו התושבים לקחת חלק בעיצוב עתידה של השכונה. עוד טרם הכנס הופצה הודעת אזהרה בין תושבי מזרח העיר, שנראה כי לדעתם התכנית אינה מביאה לידי ביטוי אלמנטים רבים הקשורים לאיכות החיים העתידית בשכונה.

מסתבר כי מאחורי ההודעה שהופצה לתושבים עומדים חברי 'מטה המאבק למען מזרח כפר סבא', שהחל לפעול לפני כשנה בדרישה לחלוקה שוויונית של התקציב העירוני לשכונת מזרח העיר. חברי המטה דורשי כעת מראש העירייה רפי סער, לעצור את תוכנית ההתחדשות העירונית עד לביצוע סקרים מקיפים בתחומי תחבורה, מים ואיכות סביבה.

במטה המאבק מציינים גם את ההזנחה ארוכת השנים ואת ההבטחות שההתחדשות העירונית תטיב עם השכונה ותושביה. "בפועל", מציינים ציבי אלון ודרור קורן, התוכנית המוצעת רואה רק את טובתם של היזמים ולא של תושבי השכונה".

בעלון שחולק לתושבים בתחילת השבוע דורשים חברי המטה לקיים באופן מיידי סקר תחבורה מקיף ומקצועי למזרח העיר, שיתייחס לכוונה לשילוש מספר התושבים תושבים במזרח העיר ואת ההשפעה של  אזורי התעשייה הענקיים ותכנון לכביש  541 שבוטל. בנוסף הם דורשים, טרם תחילת הבניה ביוספטל,  סקר איכות מים בעיר, שייתן מידע מקיף על השפעת איכות מי השתה באקװיפר, מיקום בארות, יכולת ספיקה וכן פתרונות לנגר עילי.

דרישה נוספת קשורה להשפעות של צוואר הבקבוק של המסדרון האקולוגי באזור על הבנייה.  "סקר סביבתי של טבע ואקולוגיה באיזור ייספק מידע חיוני על ההשלכות של הבניה בשכונה על המסדרון אקולוגי צפוני, תוך שימת דגש על הצד המזרחי ו"צוואר הבקבוק" שנוצר בו," אמרו במטה המאבק.

"לתושבי יוספטל יש רק בית אחד, זה הנכס החשוב והיחיד שלהם. ללא שיתוף אמיתי של התושבים, התושבים יהיו אלו שייפגעו," אומר ציבי אלון, ממובילי מטה המאבק, "אסור להעדיף את היזמים ואת טייקוני הנדל"ן על חשבון תושבי שכונת יוספטל".

דרור קורן, גם הוא ממובילי המטה: "אנחנו לא מתנגדים לשיפור התשתיות בשכונה ולעצם הרעיון של התחדשות עירונית. יחד עם זאת, נקודת המבט של התוכנית צריכה להיות חברתית שיוצאת מנקודת מבטם של התושבים. זו הדרך היחידה להצלחת התוכנית".

דרור קורן, ממובילי מטה המאבק: "הדרך היחידה להצלחת התכנית"

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא גאה להוביל את פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת יוספטל והתרחבותה בשיתוף הציבור. הפרויקט הענק שיביא לתמורות יוצאות דופן לטובת העיר ותושביה, נמצא בשלביו הראשונים, וכולל בין היתר מפגש קהילתי שנערך לאחרונה (ב-24.10) בכינוס הציג ראש העיר, רפי סער את הצוות המקצועי המלווה את הפרויקט. הצוותים ביצעו בקרב משתתפי הכינוס סקר תושבים המופץ גם דיגיטלית וגם לבתי התושבים, וכן הצגת ניתוח הסוגיות התכנוניות, תחנות מידע ושולחנות עגולים לשיח תושבים, במסגרתם רוכזו תובנות מתושבי השכונה על הצרכים ורצונותיהם בשטח, על מנת להביאם לידי ביטוי בשלב תכנון הפרויקט. יש להדגיש כי זהו רק הצעד הראשון בתהליך התכנוני בכלל ובתהליכי השתתפות הציבור בפרט. המינהלת יחד עם חברת הייעוץ החברתי ויה פלאן, ילוו את תושבי השכונה לאורך הפרויקט. בנוסף, עיריית כפר סבא מקפידה הקפדה יתרה לשמור על שטחיה הפתוחים ובדגש על המסדרון האקולוגי העדין, גם בפרויקט חשוב זה".

ציבי אלון, ממובילי מטה המאבק: "לתושבים יש רק בית אחד"

 

 

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר