fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
מאות משתתפים בכנס שיתוף הציבור לפרויקט יוספטל, אז ממה חוששים התושבים?

מאות משתתפים בכנס שיתוף הציבור לפרויקט יוספטל, אז ממה חוששים התושבים?

שכונת יוספטל עתידה לעבור מהפך במסגרת פרויקט 'התחדשות עירונית', אולם נראה כי יש לא מעט תושבים שחוששים מהתהליך
שכונת יוספטל הוותיקה, אשר נוסדה כמעברה בתחילת שנות ה-60, מכילה כיום 1,051 יחידות דיור במסגרת 83 בנייני מגורים. השכונה מכילה בנייה מגוונת הכוללת בין היתר מבנים צמודי קרקע ובנייני רכבת ולראשונה נערך השבוע בשכונה כנס 'התחדשות עירונית' בשיתוף הציבור, על מנת לדון בעתידה התכנוני החדש של השכונה.
מאות תושבים לקחו חלק בכנס תחת הכותרת "בונים עתיד יחד", בהובלת מינהל הנדסה, המינהלת להתחדשות עירונית ואגף חברה וקהילה. על פי העירייה, "הכינוס מהווה שלב ראשון בקידום פרויקט הענק להתחדשות השכונה והרחבתה, ונועד להנגיש לציבור התושבים את הסוגיות התכנוניות, ולרכז את צרכי התושבים בשטח."
משתתפי הכנס עברו בין דוכני ההסברה, מילאו סקר תושבים התייעצו עם נציגי העירייה. במקביל, הופעלו במקום דוכני הפעלות לילדים והצגת הילדים "דירה להשכיר".
פרט לראש העירייה רפי סער, השתתפו בכנס סגן ראש העירייה, דני הרוש, סגן ומ"מ ראש העירייה, עו"ד איתן צנעני, סגן ראש העירייה, אורן כהן, חבר המועצה אמיר קולמן, מחזיק תיק קהילה צעירים ונוער, חבר המועצה יובל לוי וכן חברי מועצה נוספים.
 "היום הזה הוא אבן דרך ראשונה בתוך תהליך ארוך וחשוב שיהפוך את השכונה הוותיקה שהוקמה לפני עשרות שנים לפנינה אורבנית יפהפייה, בתוספת אלפי יח' דיור חדשות. יציאתה לדרך של התכנית נעשית במסגרת הוותמ"ל מה שמוכיח כי הפרויקט נמצא בסדר העדיפויות הלאומי," אמר במהלך הכנס ראש העיריה, רפי סער, "הפרויקט הזה, בשיתוף מנהל מקרקעי ישראל נפתח במפגש שיתוף ציבור לא בכדי. לכם התושבים ישנו חלק מהותי בתהליך, לכם יש את הכוח להשפיע על גיבוש תכנית הבינוי ואופי השכונה החדשה. ככל שמעורבותכם תגבר, כך ייטב לתכנית ולעיר כולה. כרגע אנו נמצאים בשלב בו אנו מאפיינים את צרכי התושבים – בוחנים ומנתחים מה אתם הייתם רוצים לראות בשכונה שלכם. הפרויקט שאנו מובילים יחדיו ישדרג משמעותית את השכונה בפרט ואת העיר כפר סבא בכלל".
סגן ומ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק השכונות, עו"ד איתן צנעני: "שכונת יוספטל הנה שכונה ותיקה מאוד ולנו יש את הכבוד להוביל פרויקט ענק של התחדשות וצמיחה וליצור מרחב אורבני חדיש המותאם למאה ה-21. עמדתם של תושבי השכונה חשובה מאוד לתהליך, ותסייע לנו להניע את הפרויקט באופן מיטבי. בנוסף, פרויקט הכינוס הקהילתי הוא הזדמנות חשובה עבור התושבים לפגוש את צוות התכנון והצוות המקצועי של העירייה, ולקחת חלק בפרויקט שישדרג את איכות חייהם".
 עוד מסרו מהעירייה כי, "פרויקט הפינוי-בינוי יאפשר בין היתר הרחבת השכונה ותוספת שטחים באמצעות הרחבת תחום התכנית לשטחים ממזרח, והמהווים חלק מתחום הבינוי של העיר כפר סבא על פי תכנית המתאר המחוזית."
ממה חוששים התושבים?

במקביל להכנות לטקס הופצה בסוף השבוע הודעה בין תושבי מזרח העיר, תחת הכותרת "אזהרה לתושבי שכונת יוספטל ונווה אשכולות", בה מתבקשים התבקשו ש"לא להתחייב על שום דבר", כלשון ההודעה."ישיבה סביב שולחנות בגינה ציבורית זה לא שיתוף ציבור – זו עבודה בעיניים. ראינו את המצגת והתכניות לפני ארבעה חודשים ויש בה "חורים" רבים," נכתב בהודעה, בה מעלים התושבים מספר דרישות: "שכל תכנית תעשה בשיתוף פעולה עם תושבי השכונות המזרחיות. לבצע סקר תחבורתי מקיף בהתייחס לכל תכנית בינוי עתידית במרחב השכונות המזרחיות. ביצוע סקר על השפעת התכנית בהתייחס למקורות המים. ביצוע סקר איכות סביבה על רקע הבניה באיזורי התעשייה סביב השכונות המזרחיות ובמקביל להתחדשות עירונית, לטפל כל הזמן גם במגוון גדול של תחומים מוזנחים במזרח העיר."

עוד נכתב בהודעה כי, "עדיין לא מאוחר לעשות את מה שצריך להיעשות. אם לא יהיה שיתוף ציבור אמיתי והתייחסות לדרישות שלנו, לא נשתף פעולה עם התכנית ונפעל למען התושבים בדרכים אחרות. המאבק שלנו רק מתחיל. הצטרפו אלינו, אם נהיה מאוחדים, אף אחד לא יוכל להתעלם מהדרישות שלנו."

בתמונה: הודעה שהופצה בין תושבי מזרח העיר טרם הכנס
עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר