fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
מהו הסכם ממון ומדוע מומלץ לשקול לחתום על הסכם ממון?

מהו הסכם ממון ומדוע מומלץ לשקול לחתום על הסכם ממון?

עומדים להינשא? בשעה טובה. בין שפע המשימות והמטלות שנערמות לפניכם, חשוב גם להקדיש מחשבה לנושא של עריכת הסכם ממון. מהו הסכם ממון ומדוע מומלץ לשקול לחתום על הסכם ממון? עו"ד נטלי משה מ"בצר נדל"ן 360 עורכי דין ונוטריון" עונה לכם על כל השאלות

מהו הסכם ממון?
הסכם ממון מעגן את אופן חלוקת הרכוש בין בני זוג במקרה של פרידה.
ההסכם נועד להבטיח שגם אם הנישואין/הזוגיות יסתיימו, תימנע מבני הזוג עוגמת נפש מיותרת, הפרידה לא תוביל לסכסוך והליכים משפטיים מורכבים, שעלותם גבוהה הן מבחינה כספית, הן מבחינת זמן והן מבחינה נפשית.

כיצד מתבצעת חלוקת רכוש בין בני זוג שלא ערכו הסכם ממון?
במידה ונישאתם לאחר שנת 1/1/1974 ולא ערכתם הסכם ממון, אזי יחול עליכם חוק יחסי ממון, הקובע את חלוקת הרכוש בין בני זוג במקרה של פרידה. עפ"י חוק זה, בעת גירושין יחולק הרכוש המשותף של בני הזוג בחלקים שווים. "הרכוש המשותף" הוא למשל דירות, רכבים, תכשיטים, חסכונות בבנק, קרנות השתלמות, כספי פנסיה, כספים שמתקבלים מעסק משותף וכו'.

ומה באשר לזוגות ידועים בציבור?
הסכם ממון נערך כאשר בני זוג מתכוונים להינשא או כאשר הם נשואים. מכאן נשאלת השאלה – מה באשר לזוגות ידועים בציבור שהחליטו לחיות יחדיו ללא חתונה פורמלית? לזוגות אלו שמורה הזכות לחתום על חוזה שיסדיר את הסוגיות השונות בחייהם, בפרט הכלכליות, באמצעות הסכם חיים משותפים, שדומה במהותו להסכם הממון.

חשוב לציין שחתימה על הסכם ממון חשובה לעתידכם.

הסכם ממון – מה חשוב לדעת?
על מנת שהסכם ממון יהיה איכותי ויבטיח את מלוא האינטרסים שלכם, עליו להיות מותאם לנתונים שלכם באופן ספציפי, לנסיבות חייכם ולרצונכם. אין להסתפק (!!!) בהסכם ממון סטנדרטי שניתן למצוא בחיפוש מהיר בגוגל, אלא יש לערוך הסכם ממון בהתאמה אישית על ידי עורך דין מקצועי, על סמך הבנה מעמיקה של המקרה הספציפי והרצונות שלכם.

בעד ונגד הסכם ממון
נתחיל בחסרונות. חסרונותיו של הסכם הממון ידועים לכולנו, הרי מדובר בנושא רגיש העוסק רק בהיבטים הממוניים. זוגות שעומדים להינשא וכן זוגות נשואים, רוצים להאמין שהאהבה תישאר לנצח והם לא ייפרדו לעולם (והלוואי שכך) ולעיתים הם מעדיפים להימנע ממחלוקות ומפגיעה בבן או בת הזוג.
חשוב לדעת כי לעומת חסרונותיו של הסכם הממון, שהרי מדובר בנושא רגיש העוסק רק בהיבטים הממוניים, עומדים יתרונותיו הרבים:

בטחון עתידי: מעל לכל, הוא צופה פני עתיד ומספק בטחון והגנה על הזכויות של כל אחד מבני הזוג, על רכושם וכך גם על הזוגיות, תאמינו או לא.
בעת פרידה, יאפשר הסכם הממון חלוקת הנכסים באופן התואם את כוונות הצדדים בעת חתימתו, לא יאפשר סחטנות או כוחניות או מניפולציות. יש בו כדי ליצור לצדדים ולמשפחותיהם וודאות באשר לתרחיש הפרידה, שקט נפשי וסילוק החשש מקיפוח. 

שמירה על הזכויות שלכם בעתיד: הסכם הממון יבטיח שרכוש שאותו לא תרצו לכלול בתור "רכוש משותף", יישאר בתור רכושכם האישי הבלעדי. כך תמנעו וויכוחים.

מניעת מחלוקות – הסכם ממון, אשר נחתם בשלב מוקדם בין בני הזוג, עשוי לחסוך את הסכסוכים הקשים שעלולים להתעורר בעת פרידה או גירושין. בהיעדר הסכם ממון, עלולים להתעורר מאבקים משפטיים מכוערים, מתישים ויקרים הכרוכים בחלוקת הרכוש.

כיצד נותנים תוקף להסכם ממון?
חשוב לדעת (!!!) כי על-פי חוק יחסי ממון בין בני זוג, הסכם ממון הופך לתקף רק לאחר שקיבל אישור של בית משפט לענייני משפחה או רושם נישואין או נוטריון. לעומת זאת, הסכם ממון לאחר נישואין וכן הסכם גירושין, מחייבים אישור של בית משפט או בית הדין. נוטריון או רושם נישואין אינם יכולים לאשרו.

והחשוב מכל, אל לנו לשכוח כי אומנם משפחה לא בוחרים, אבל עורך דין טוב כן.

הסכמי יחסי ממון הוגנים, מהווים חלק בלתי נפרד מהליווי המשפטי והעסקי של לקוחותינו בעסקאות המקרקעין שלהם. כך תימנעו מטעויות קריטיות.

לקבלת ייעוץ ופרטים נוספים אתם מוזמנים לפנות אלינו.

בצר נדל"ן 360 משרד בוטיק המתמחה בתחום הנדל"ן על כל רבדיו, ומתמחה בליטיגציה (ייצוג בבתי משפט) אזרחית, דיני תכנון ובניה ומיסוי נדל"ן

 

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר