fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
פרויקט פינוי-בינוי יוספטל ייכנס לדיון בקבינט הדיור הממשלתי הקרוב כפרויקט בעדיפות לאומית

פרויקט פינוי-בינוי יוספטל ייכנס לדיון בקבינט הדיור הממשלתי הקרוב כפרויקט בעדיפות לאומית

פרוייקט פינוי בינוי יוספטל – הפרויקט הענק צפוי להוסיף על פי הערכות, כ-3,500 יח' דיור חדשות. "אישור התכנית הספציפית נעשה ללא בחינה מעמיקה של החלופות והשלכותיהן, " אמרה חברת המועצה, ד"ר אסנת ספורטה. בוועד הפעולה זועמים: "הקרקס ההתנהלותי בעיצומו."

אמש (ג' 2.11) פרסם ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, פוסט בפייסבוק בו הוא מפרט אודות מה שמוגדר על ידי הנהלת העירייה כ"הישג מרשים", במהלכו העביר סער את תכנית פינוי בינוי שכונת יוספטל לאישור קבינט הדיור. המשמעות, כך בהודעת העירייה, התוכנית תוכר כתבנית בעדיפות לאומית על ידי ממשלת ישראל. כיום שכונת יוספטל המיועדת לפינוי בינוי, מכילה 930 יח' דיור. הפרויקט הענק צפוי להוסיף על פי הערכות, כ-3,500 יח' דיור חדשות.

"שכונת יוספטל משנה את פניה – הישג משמעותי ובשורה ענקית לכפר סבא!" כתב סער בפייסבוק, "אני שמח לבשר כי הערב המליצה מליאת הוועדה המקומית לקבינט הדיור הממשלתי, להכריז על מתחם פינוי בינוי יוספטל כמתחם מועדף לדיור. ההכרזה תוביל לקידום התוכנית במסלול מהיר בוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) ולמימושה המיטבי. בתוכנית תהיה העדפה לזוגות צעירים תושבי כפר סבא ובנוסף נוודא ש-30% מיחידות הדיור שייבנו יהיו מיועדות להשכרה ארוכת טווח."
עוד ציין סער כי, "התחדשות עירונית מביאה לחידוש פני העיר והיא אופציה מצוינת עבור טיפול יסודי בשכונות הוותיקות, לצערי, מספר מועט של חברי אופוזיציה, המונעים מאינטרסים פוליטיים בלבד, מנסים לסכל את ההתחדשות העירונית, תוך מסירת מידע כוזב והטעיה ממשית של הציבור, במטרה לפגוע במימוש הפרויקט.
לא ברור לי מהי מטרתם, אבל טובת הציבור היא הדבר היחיד שעומד לנגד עיניי. בעוד שלאורך שנים רבות לא קודמה כל תוכנית למען תושבות ותושבי שכונת יוספטל היקרים, אני נחוש לקדם תוכנית זו בשיתוף מלא של תושבי השכונה והעיר. לא רק שהתוכנית תעבור למסלול אישור וביצוע מהיר, כעת המדינה (באמצעות הותמ״ל) תיקח אחריות על קידום התוכנית. כפי שהתחייבתי בעבר, אעשה כל מה שנדרש כדי לקדם את ההתחדשות העירונית בעיר, במהירות ובמקצועיות המירבית.
תוכנית זו, יחד עם תוכנית תמ"ל 1088, יאפשרו קידום הסכם גג פורץ דרך לכפר סבא, פיתוח תשתיות בכל רחבי העיר – לרבות מוסדות חינוך וציבור, תחבורה וכבישים, שחשובים מאוד לעירנו. התוכנית תהווה מנוף לפיתוחה של העיר בכל התחומים האפשריים. אני מודה לחברות וחברי הקואליציה ולשותפים הנוספים מהאופזיציה שגילו אחריות וסייעו לקידום התוכנית, לטובת כפר סבא ותושביה היקרים."

הבוקר הוציאה העירייה הודעה בנושא, בה הבהירה כי בהמשך לאישור בישרה מנהלת מינהל התכנון כי החליטה להמליץ לקבינט הדיור הממשלתי, להכריז על מתחם זה כמתחם מועדף לדיור. "החלטה שנעשית לראשונה בתולדות העיר כפר סבא בפרויקט פינוי בינוי," נמסר בהודעה.

עוד פירטו בהודעה את משמעויות ההחלטה: קידום התוכנית במסלול מהיר בוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) וקיצור ההליך הביורוקרטי של אישור תכנית. מימוש פרויקט הבינוי וההתחדשות העירונית באופן המיטבי, תוך מתן פתרונות נרחבים וכוללים לתשתיות צמודות ותשתיות כלל עירוניות. הגדרת כ-30% מיח' הדיור בשכונה המחודשת כדיור בשכירות ארוכת טווח .חלק משמעותי מאותן יח' דיור יקודמו לטובת תושבי כפר סבא כיחידות דיור משלימות לפרוייקטי פינוי בינוי. כמו כן, הבטחת השמירה על שטחים ירוקים בתחום התכנית והגובלים בה. "הוועדה המקומית דרשה כי ההכרזה תכלול גם את שילוב מתחם הנביאים-יחזקאל במסגרת הפרויקט, על מנת לאפשר התחדשותו יחד עם פרויקט יוספטל," מסרו בעירייה.

"כפי שהתחייבתי בעבר, שכונת יוספטל משנה את פניה וכעת הודות למאמצים נרחבים מול רשויות הממשלה – פרויקט הענק עובר למסלול תכנון וביצוע מהיר, תחת הותמ"ל ותוך הסרת מכשולים ביורוקרטים רבים," אמר ראש העירייה רפי סער, "הפרויקט שצפוי לשנות את פני העיר כפר סבא, יאפשר לנו בין היתר לייצר תוספת של אלפי יח' דיור חדשות, עבור תושבי כפר סבא ולמען הצעירים תושבי העיר. מפגש שיתוף הציבור שביצענו הוא רק הסנונית הראשונה בתוך תהליך נרחב ועמוק, שאנו מנהלים יחד עם תושבי השכונה והופכים אותם לשותפים מלאים לתהליך החשוב".

סגן ומ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק השכונות, עו"ד איתן צנעני : "פרויקט ההתחדשות העירונית במסגרת הותמ"ל יבטיח כי יתבצע טיפול יסודי ועמוק בשכונות הוותיקות בטווח זמן קצר יותר. התוכנית היא בשורה ענקית לעיר כפר סבא, והיא נעשית תוך שיתוף והשתתפות הציבור. בימים אלה אנו מקדמים סקר תושבים נרחב באמצעות חברת ייעוץ חברתית ובהובלת המינהלת להתחדשות עירונית, לבחינת כלל הצרכים בשטח. יחד אנו מזניקים את כפר סבא להישגים חסרי תקדים".

חבר המועצה ומחזיק תיק התכנון, עו"ד יובל לוי: "גיוס הותמ"ל לקידום פרויקט יוספטל הוא הישג ענק וקפיצת דרך שצפויה לקצר שנים מתהליך תכנוני מורכב ביותר. הפרויקט יהווה מנוף לפיתוחה של העיר בכל התחומים האפשריים, ויוביל ליצירת תשתיות חדשות, להקמת מוסדות חינוך וציבור חדשים, פיתוח התחבורה הציבורית, כבישים, המשך פיתוח השטחים הירוקים ועוד. ההחלטה תאפשר לנו לקדם פתרונות לזוגות צעירים תושבי העיר ובסמיכות למשפחותיהם. החלום לקרוא לילדינו לשוב הביתה הופך מחלום למציאות".

לא כולם מרוצים
בתגובה לפוסט שפרסם ראש העירייה התקבלו תגובות עידוד רבות, אבל גם כאלה של תושבי השכונה, שמסרבים לקבל את הדברים. "אין ספק שיש צורך בהשקעה ביוספטל, אך האם פינוי בינוי זה הפתרון?!" נכתב באחת התגובות, "כנראה שלא, כי התשתיות לא בנויות לעוד מאות דירות משפחות ומכוניות באזור הזה. העיר הגם ככה פקוקה שלנו יורדת לטמיון מרגע לרגע."

חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה, פרסמה גם היא פוסט בנושא וכתבה: "חוסר השקיפות עולה לנו ביוקר. כמו תמיד, חברי הקואליציה תמכו אוטומטית בתכנית הותמ"ל ביוספטל, מבלי לקרוא אותה, מבלי לשאול שאלות. בטוחה שאילו הדיון היה פתוח לציבור, הידיים של חלק מהאנשים שהצביעו בעד התכנית היו רועדות. נמשיך לדרוש פתיחה של הדיונים לציבור או העברתם ב-Live. אין לי ספק שבסוף נצליח לשנות את התרבות הארגונית בעיריית כפר-סבא."

עוד עולה כי בעוד העירייה טוענת שמדובר בתוספת של 3,500 יח"ד, טוענת ספורטה כי מדובר באלף יחידות יותר: "התחדשות עירונית היא מהלך מבורך ורצוי. יחד עם זאת, יש לתכנן אותו במקצועיות ומתוך הבנה של כל ההשלכות והמשמעויות שלו על חיי התושבים," היא אומרת, "אישור התכנית הספציפית נעשה ללא בחינה מעמיקה של החלופות והשלכותיהן. תוספת של 4,500 יחידות דיור במגדלים של 30 קומות מחייבת הערכות תחבורתית, כלכלית ותשתיתית של העיר, ונושאים אלו לצערי לא נבחנו. ראש העיר ממשיך בקו היחצני, לפיו דיבורים עדיפים על מעשים. אמשיך לפעול לפתיחת דיוני ועדת התכנון והבנייה לתושבים, על-מנת שיוכלו להתרשם באופן בלתי אמצעי כיצד מתקבלות בעיר החלטות המשפיעות על איכות החיים של כולנו."

ד"ר אסנת ספורטה: "אמשיך לפעול לפתיחת דיוני ועדת התכנון והבנייה לתושבים."

בוועד הפעולה של מזרח מזרח כפר סבא, זעמו מאוד נוכח ההודעה: "הקרקס ההתנהלותי בעיצומו, שלומיאליות מצחיקה. אם זה לא על חשבון תושבים שקופים, שלאחר שהבטיחו להם שקיפות לא תרגמו להם שהחלק השקוף זה בעצם הם, התושבים עצמם," אמרו ציבי אלון ודרור קורן, ממובילי הוועד, "מה קרה כאן בעצם, ראש עיר פונה לוועדה המחוזית מעל לראשי כולם, נהדף ונשלח לבצע הליך כחוק על מנת לחזור בצורה מסודרת. לאחר ביצוע כללי הוועדה המקומית, חוזר בלית ברירה, עושה כאילו שיתוף בגן ציבורי עם חצי אחוז מהתושבים שהוזמנו לשולחנות עגולים שבכלל לא היו, הציג בכלליות הכי גדולה שיש, ללא שום פרט וכאילו מבקשים את בקשות התושבים, כאילו שיתוף."

"בהמשך מזמנים בעצם את הוועדה בדחיפות כשיודעים שחרב הדחיפות הוסרה, מפרסמים סדר יום לוועדה עם הצעות החלטה ומקבלים החלטה שלא כתובה בסדר היום. לפתע מפרסמים ובעצם משווקים את אחת משתי החלופות של הותמ״ל בעצמו, מזמנו של ראש העיר הקודם בן חמו, שאותו השמיצו ושכאילו באו לתקן בשיתוף הכאילו שנעשה בעיר. כעת מה יהיה? יפנו אותנו? בישראל מעולם לא פינו איש מביתו, אפילו לא בדואי," אומרים בוועד, "שווי הקרקע לסיבוב זה יפורט לכל ילד ביוספטל ואנחנו נהיה אחראים לכך. כל המגדלים הללו וכל המיסוך של קמפיין הבחירות שהחל לאור כישלונה החרוץ של הקדנציה הזאת מהדהד."

 

 

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר