רעננה חוגגת 100 איך שומרים על צביון קהילתי עם התפתחות
נדל"ן מואצת?
רעננה המושבה כבר לא קיימת שנים רבות, העיר עברה התפתחות משמעותית ומונה כ-95 אלף תושבים ולכן צריך למצוא דרך הביניים בין שמירה על המשך ההתפתחות לבין שמירה על מראה עירוני ללא מגדלים מנוכרים. המגדלים המתוכננים ייבנו באזורי תעסוקה ובשוליים של העיר, זה דבר שבו אני מנסה עדיין לשמור ולשמר את רעננה כמאפיין שונה מערים אחרות. אחת הדוגמאות למאבק על שמירה על הקהילתיות הוא פרויקט כפר בתיה: תוכננה במתחם תוכנית מדהימה, כל התשתיות והפיתוח הסביבתי יעשה על ידי היזמים. בתוכנית 1250 יחידות דיור במקום 2500 שרצו המנהל מקרקעי ישראל, מתוכן 360 יחידות דיור קטנות שישמרו לבני רעננה. התכנית מעניקה 160 מיליון שקל לעיריית רעננה לצורכי חינוך, פתרונות אקוסטיים ושמירה על שטחים ירוקים תוספת שטחים מסחריים ברחוב ירושלים וגולת הכותרת קריית חינוך מודרנית הכוללת 3 בתי-ספר התוכנית בתהליכי אישור אני מאמין שנצליח לקדם אותה. במקרים רבים יש ויתור על שטחי בנייה כמו מתחם בורלא על מנת לשמור על שטחים פתוחים וירוקים. לקחת מתחם מיושן כמו מתחם השוק ולהפוך אותו למתחם בילוי במרכז העיר זה שמירה על הקהילתיות של רעננה. פיתוח פינות ישיבה חדשניות במרכז העיר היא שמירה על הקהילתיות במרחב הציבורי, בתקופה הקרובה יתחיל שיפוץ נוסף באחוזה בקטע הצפוני בין רחוב שוורץ לאליעזר יפה.
מה תפיסת ההתחדשות העירונית של רעננה המיוחד בהקשר חוסר הודאות מצד המדינה ?
אני מאמין שכל בניין ישן חייב לעבור שדרוג, ברעננה נגמרה תקופת תמ"א חיזוק ויאושרו רק פרויקטים של הריסה ובניה מתוך ראיה של פתרונות אמיתיים גם לתשתיות גם פתרונות חניה אמיתיים. רעננה עשתה שינוי מאוד משמעותי בנושא של התחדשות עירונית. חייבים להיות ערוכים למצב של רעידת אדמה יש בניינים רבים שלא ישרדו ולכן הדחיפות בקידום ההתחדשות העירונית. ערכתי שינויים במחלקת ההנדסה כדי לקדם אישורים של תכניות. הדלת שלי פתוחה ליזמים בניסיון לסייע לפתור בעיות על מנת לקדם את ביצוע הפרויקטים. נכון, תקופת הבניה היא תקופה קשה אבל כשמסתכלים על התוצאה ועל רחובות שלמים שהתחדשו זה שווה את המאמץ. ועדת התכנון והבניה ברעננה היא ועדה עצמאית מה שמאפשר לנו לקדם תכניות במהירות. בקרוב נעשה שינויים בהנחיות מרחביות ישנות, שיתמכו בטכנולוגיה והארקיטקטורה שהשתנו., אני הולך לפתוח את כל הנחיות מרחביות וליישר קו עם המציאות.
איך עיריית רעננה נערכת ליצירת מוקדי תעסוקה ופיתוח כלכלי?
עיריית רעננה מקיימת קשר הדוק עם חיי המסחר והתעסוקה בעיר, רעננה חייבת ליצור עוגן כלכלי של תעסוקה ומסחר. בשנים האחרונות הצלחנו לחלץ מהפקק פרויקטים משמעותיים של בניה לתעסוקה ומסחר: מגדל אינפיניטי בצומת רעננה שיהיה המגדל הגבוה באזור וכבר בשלבי הבניה הושכר כולו, קמפוס אמדוקס שנמצא בשלבים מתקדמים של בניה, פרוייקט גב ים ושופרסל שמתרומם אחרי שנים של תקיעה. כל אלו יוסיפו לרעננה מאות אלפי מטרים שיניבו הכנסה משמעותית לעיר ואלפי מקומות עבודה איכותיים. חלק מפתרון בעיות התחבורה הוא עבודה בעיר. באזור התעשיה ברעננה בנינו את מלון פרימה, מלון ברמה של חמישה כוכבים חברות היי-טק ברעננה מארחות את הלקוחות שלהן כאן. נעשים מהלכים משמעותיים להרבה שנים קדימה, נושא נוסף הוא מגורים לצעירים באזור תעשיה. אני מדבר על דירות סטודיו לסטודנטים וצעירים שימשיכו לגור סמוך לסביבה בה הם גדלו או סמוך למקומות העבודה שלהם.
כיצד מקדמת העיריה פתרונות תחבורה ותשתיות לטווח הארוך? ההתמודדות עם אתגרי התחבורה ברעננה מורכבת, ישנם פתרונות מיידיים נחוצים כמו הסדרת הכניסות והיציאות מנווה זמר, צומת הנשיאים – ויצמן זכתה לטיפול כדי למנוע עומסי תנועה בויצמן בכניסה לנווה זמר. אחד הפרויקטים המשמחים והמשמעותיים הוא סלילת הכביש העוקף כביש שמעון פרס כביש מדהים שהיום כבר הופך יותר ויותר לציר תנועה מרכזי ובעתיד כשנצליח ליצור את החיבור לכביש החוף ולכביש 4 הוא יהיה ציר תנועה שינקז הרבה מהתנועה ממרכז רעננה לציר חלופי, בנוסף מתוכנן כביש טבעת מסביב לרעננה.
מה עם תחבורה ציבורית?
אני לא נתתי לנתיב תחבורה ציבורי להיכנס, המחיר שנדרש מתושבי רעננה היה לא הגיוני ולא נכון. לסגור כניסה לעשרות רחובות בלי צורך זה לא מקובל במיוחד שיש פתרונות טכנולוגיים חכמים שיכולים לתת מענה. בקרוב יתחיל פיילוט רמזור חכם בכניסה לרעננה לכיוון בן גוריון כביש 531 אני מאמין שהוא יוכיח לכולם שאפשר למצוא פתרונות בלי לפגוע בתושבים. גם נושא המטרו ומיקום התחנות נעשה ללא מחשבה על טובת רעננה אומר אני גר ברעננה נולדתי פה מכיר את העיר, גם המתכנן הכי טוב בעולם חייב להבין את הצרכים של העיר. תחבורה ציבורית זמינה וירוקה היא העתיד של העיר אנחנו פועלים על מנת לממש את הפתרונות.
מה פרויקט הדגל של רעננה?
החזון הוא ליצור מתחמי דיור שיתנו מענה למשפחות קטנות וצעירות וגם לאוכלוסיה המבוגרת שלא צריכה יותר דירות גדולות, לשם כך אנחנו מחייבים שבכל פרויקט יבנו דירות קטנות. הגדלת מלאי הדירות הקטנות תיצור את התחלופה בעיר ותסייע להמשך פיתוח העיר. רעננה נהנית מהגירה חיובית, העיר גדלה בנינו פה בשלוש השנים האחרונות 20 גני ילדים חדשים ולראשונה אחרי 12 שנה נפתח גן ילדים במרכז העיר.
אני מתכנן בקדנציה הבאה לקדם את פרוייקט בניין העיריה החדש, לא הגיוני שעיריית רעננה תשכור משרדים בגלל מצוקת מקום, המתחם בין רחוב תל חי לבית רון יהפוך לבניין העיריה משולב במסחר ומשרדים עם חניון גדול, ובמקרה הזה עיריית רעננה לא מוציאה גרוש מהתקציב שלה את הכל יממן היזם.
מה עם פיתוח השכונות הותיקות ומרכז העיר?
במרכז העיר זיהיתי שאין כדאיות כלכלית ליזמים ואני מקדם את הגדלת זכויות הבניה על מנת לקדם את פיתוח אחוזה. אני שמח שהצלחנו לחלץ במאמצים רבים את פרויקט גאולה בקריית שרת אותו נבחרה לבצע קידר מבנים מהקיפאון.
ומקווה שתוך שנה תתחיל הבניה יחד עם מתחמים נוספים כמו מתחם מגדל ואזור בית איזי שפירא שמשוועים להתחדשות עירונית. הפרויקטים הם חברתיים ולא רק נדל"ניים.
עם 4 שכונות חדשות פיתוח סביבתי ואזורי תעסוקה ומסחר, עם תכנון נכון של תחבורה רעננה תמשיך להיות העיר המובילה בשרון גם במאה השנים הבאות. ׳׳
משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר