fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
אושרה תכנית ההרחבה של קדימה-צורן ל-36,000 תושבים עד 2040

אושרה תכנית ההרחבה של קדימה-צורן ל-36,000 תושבים עד 2040

אושרה תכנית ההרחבה של קדימה-צורן ל-36,000 תושבים עד 2040, חרף ערר המועצה המקומית הצעת המועצה ליישום מדורג נדחתה; הפיתוח יימשך בגמישות תכנונית

ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות עו"ד שולי אבני שוהם, דחתה את הערר שהגישה המועצה המקומית נגד תוכנית המתאר החדשה לקדימה-צורן, תוכנית הנמצאת בהליכי תכנון משנת 2012. אוכלוסייתה של קדימה-צורן צפויה להגיע ל-36 אלף תושבים עד שנת 2040, במטרה לטפח "קהילה בעלת אופי מיוחד המאוזנת בין כפרי לעירוני".

המועצה טענה ליישום מדורג של התוכנית, תוך מתן עדיפות להתחדשות עירונית טרם התחלת הבנייה על קרקע לא מפותחת. עמדת המועצה נבעה בחלקה מהצורך להשלים פרויקטים תחבורתיים, דוגמת הקמת מחלף וחיבור כבישים קיימים לחדשים. בנוסף, המועצה תמכה בבניית שטחי מסחר במקביל לשטחי המגורים, תוך שמירה על יחס של 12 מ"ר שטחי מסחר ליחידת דיור.

החוקר הממונה, שעסק בהתנגדויות הרבות לתוכנית, ציין כי ביצוע התוכנית צפוי להיפרס על פני תקופה ארוכה של 20 שנה. במהלך תקופה זו, למועצה המקומית אמורה להיות גמישות בקביעת מדיניות הפיתוח שלה, לרבות גמישות תכנונית. גמישות זו חלה לא רק על גידול במגורים ותעסוקה, אלא גם על שלביות תחבורתית. עוד ציין כי מערכת התכנון והתחבורה בוחנת בימים אלה מערכות ותשתיות תחבורה ברחבי הארץ, תוך התייחסות מיוחדת לאזור השר

 
קרן גרין
קרן גרין ראש המועצה קדימה צורן

קרן גרין ראש המועצה המקומית קדימה צורן: "היום קיבלנו את החלטת ועדת הערר הארצית בערר המועצה. בשלבים הקודמים הצלחנו להפחית את מספר יחידות הדיור וכן לקבוע נספח יישום שקובע את שלביות התפתחות היישוב.

לאחר הגשת הערר הושגו הסכמות נוספות עם הועדה המחוזית והנושא שנותר במחלוקת הוא האם נספח היישום שקובע את השלביות יהיה נספח מנחה או מחייב. הועדה קבעה שהנספח יהיה מנחה כדי לשמור על גמישות בעתיד.
יחד עם זאת, חשוב להבהיר שמסמך היישום הוא הנחיה מנהלית המחייבת את המתכננים והוא יהיה כרוך בכל התפתחות של המועצה אל מול הסדרי התנועה הנדרשים. אנו לומדים את החלטת ועדת הערר, נתייעץ גם עם מטה התושבים ונבחן את המשך הצעדים שלנו."
עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר