fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
הדיירת סרבה לחתום על מסמכי התמ"א למרות ההסכמות – המפקח חייב אותה

הדיירת סרבה לחתום על מסמכי התמ"א למרות ההסכמות – המפקח חייב אותה

דיירת בבניין המיועד להתחדשות עירונית ברעננה סרבה לחתום למרות הסכמות שהגיע אליהן עם שאר הדיירים המפקח על רישום המקרקעין הסמיך את בא כח בעלי הדירות לחתום על מסמכים אלו בשמה
הדיירת סרבה לחתום
המפקח חייב את הדיירת לחתום או שיחתמו בשמה

הדיירת סרבה לחתום, המפקח על המקרקעין חייב אותה. התנגדות שכנים לביצוע התחדשות עירונית עלולה לעלות להם במחיר אישי. בעלת דירה בבניין שאמור לעבור תהליך התחדשות עירונית ברעננה, סרבה לחתום על ההסכם, למרות הסכמות שאליהן הגיעה עם שכניה.  הסוגיה עלתה לדיון אצל מפקח על המקרקעין בפתח תקווה, שחייב את בעלת הדירה לחתום על ההסכם, ואף הטיל עליה הוצאות משפט.

בעלי נכסים ברעננה ביקשו לקדם הליך תמ"א 38 חיזוק מבנה. אחת השכנות סרבה לחתום על ההסכם, ועיכבה את הפרויקט. השכנה, נתבעה על ידי שכניה.  הדיירים הגישו תביעה למפקח על המקרקעין נגד השכנה. בדיון ראשון שנערך בפני המפקח מאיר פורת  הגיעו הצדדים להסכמות, שקיבלו תוקף של פסק דין אך למרות זאת התמידה בסרובה לחתום.

על פי ההסכם שקיבל תוקף, השכנה אמורה הייתה לחתום על הסכם תמ"א בתוך 10 ימים, ובמקרה שהדבר לא ייעשה, תחתום בשמה על המסמכים עורכת הדין של הדיירים. לאחר שעברו עשרת הימים והשכנה לא חתמה על ההסכם, פנו הדיירים בשנית למפקח על המקרקעין.

הדיירת טענה כי ההסכמה לחתימה על הפסיקתה הייתה רק בקשר למסמכים הקיימים ולא בקשר למסמכים עתידיים. המפקח דחה את טענתה וכתב: "שהצדדים הסכימו באופן ברור ומפורש כי ההסכמות הם ביחס ל"כל המסמכים הדרושים לשם ביצוע הסכם התמ"א". בסעיף 1 להסכמות הצדדים הודגש שוב כי "ככל שהנתבעת לא תחתום עד לתאריך 13.3.2024 על הסכם התמ"א ועל מלוא המסמכים הדרושים לשם ביצועו… ".כך שבניגוד לטענת הנתבעת לפיה נתנה הסכמתה לחתימה רק על מסמכים קיימים, הרי שלא כך הוסכם בין הצדדים, אלא להיפך. הצדדים הסכימו כי החתימה תהיה גם על " מלוא המסמכים הדרושים לשם ביצועו". 

המפקח על רישום המקרקעין מאיר פורת החליט בפסיקתו כי: " על הנתבעת לחתום על כלל המסמכים שיש בהם כדי לקדם את הפרוייקט, ולא רק על הסכם התמ"א ונספחיו הידועים היום, וככל שלא תעשה זאת, תוסמך ב"כ בעלי הדירות לחתום על מסמכים אלו בשמה. כמו כן פסק הוצאות בסך כולל של 1,200 ₪, שישולמו על ידי הנתבעת לתובעים.

מאיר פורת המפקח על רישום המקרקעין צילום: אתר הרשות השופטת
מאיר פורת המפקח על רישום המקרקעין צילום: אתר הרשות השופטת
עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר