fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			

הלך לעולמו מרדכי מרק מבוני רעננה והארץ

מרדכי מרק (97) מרעננה, שנפטר השבוע בשיבה טובה, חמק מזרועות הנאצים, עלה לישראל חסר כל, ממיסדי חברת בוני בניין והחל לבנות את הארץ. נכדו יאיר מרק, מספר על האיש שבנה עשרות מוסדות בעיר רעננה, האמין בעבודה קשה ובאהבת הבריות

מרדכי מרק תושב רעננה, נפטר השבוע בשיבה טובה כשכל בני משפחתו לצידו. לדברי יאיר נכדו, סבו היה מבוני רעננה, ממיסדי חברת בוני בניין שהקימה עשרות מוסדות בניהם תיכון מור מטרווסט, תיכון אביב ובית יד לבנים. "סבא היה איש של עשייה ועמל. הוא הגיע לארץ לאחר ששרד את השואה ללא כל ובחר בחיים"

יאיר מרק מספר על הקשר החזק בניהם ועל כך שבחר ללכת בדרכו ולעסוק בתחום הנדל"ן. הוא הקים את חברת לאונרדו התחדשות עירונית" יחד עם אביו זאב ובכך המשיך את דרכו של סבו האהוב. 

"למדתי הכל מסבי שהיה החבר הכי טוב שלי, בזכותו בחרתי בתחום הנדל"ן והבנייה. הוא הגיע לארץ בשנת 1961 לאחר ששרד את מחנה ההשמדה אושוויץ ועבד בתור נהג משאית במפעלים. בשנת 1971, הקים עם שותף נוסף חברת בנייה שעם הזמן הלכה וגדלה. הוא היה היה אחראי על בנייתם של כ-400 מבני ציבור ברעננה וברחבי הארץ. עם הזמן אני ואבי שנכנסנו לעבוד אתו – מכרנו את החברה והקמנו את חברת הנדל"ן "לאונרדו התחדשות עירונית' – שגם בה סבי היה המנטור שלנו". 

יצא לך לדבר איתו על השואה והחיים במחנה ההשמדה האושוויץ? 

"סבא דיבר המון על הזוועות שעבר בזמן השואה. היה לו חשוב להעביר את מה שהיהודים עברו. הוא התארח בגנים, בבתי ספר ואף כתב ספרי זיכרונות עם תכנים מאוד קשים – ספרים שיקראו על ידי נכדיו, ניניו וכל מי שיחפוץ בכך. למרות הקשיים הוא בחר בחיים. הוא הותיר אחריו ילד אחד – אבי זאב, 3 נכדים ו-8 נינים. אנחנו מאוד כואבים את מותו אך מתנחמים בכך שהוא אהב את חייו, את משפחתו ועבודתו. יהי זכרו ברוך". 

משפחתו של מרדכי מרק, יושבת שבעה ברחוב האלון 9 ברעננה

 

 

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר