fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
העדפות הנדל"ן של תושבי השרון, תוצאות סקר ועידת העיר החדשה

העדפות הנדל"ן של תושבי השרון, תוצאות סקר ועידת העיר החדשה

פיתוח עירוני המהיר או שמירה על הקיים? שכונות חדשות או התחדשות עירונית? תחבורה ציבורית או חניות? לקראת ועידת העיר החדשה ערך אתר mikumi.co.il, אתר חדשות הנדל"ן של השרון סקר לבחינת עמדות התושבים בנושאים שונים הנוגעים למגורים אורבניים ופיתוח תשתיות
העדפות הנדל"ן של תושבי השרון
ראשים מדברים בועידת העיר החדשה של מיקומי רפי סער, אמיר כוכבי וחיים ברוידא

העדפות הנדל"ן של תושבי השרון, ועידת העיר החדשה של מיקומי חשפה את סקר ההעדפות של תושבי השרון בפיתוח העתיד העירוני

פיתוח עירוני המהיר או שמירה על הקיים? שכונות חדשות או התחדשות עירונית? תחבורה ציבורית או חניות? לקראת ועידת העיר החדשה ערך אתר mikumi.co.il, אתר חדשות הנדל"ן של השרון סקר לבחינת עמדות התושבים בנושאים שונים הנוגעים למגורים אורבניים ופיתוח תשתיות. השאלות עסקו במגוון נושאים, ביניהם האטרקטיביות של מבני מגורים מעורבי שימושים, קרבה לתחנות מטרו, והרחבת רשת התחבורה הציבורית ונתיבי האופניים. התוצאות מספקות תמונה מייצגת של סדרי העדיפויות וציפיות התושבים מסביבתם העירונית, ומציעות תובנות חשובות למתכנני ערים וקובעי מדיניות.

מה חשוב לתושבי השרון? תחבורה, הגדלת היצע הדיור, התחדשות עירונית בהעדפה על שכונות חדשות

סקירת הסקר

הסקר האחרון שערך אתר mikumi.co.il, אתר חדשות הנדל"ן של השרון, התמקד בהבנת העדפות הדיור של תושבי האזור. משתתפי הסקר התבקשו לענות על סדרת שאלות שבחנו את נכונותם להתגורר בבניינים המשלבים מגורים עם תעסוקה או מסחר, הן במרכזי ערים והן באזורי תעשייה. כמו כן, הסקר בחן את מידת הפתיחות של התושבים להתגורר בסמיכות לתחנות מטרו ואת עמדותיהם בנוגע להרחבת רשת התחבורה הציבורית ושבילי האופניים, גם במחיר של פגיעה בכמות החניות הציבוריות. התשובות מספקות תובנות חשובות לגבי סדרי העדיפויות של התושבים בכל הנוגע למגורים אורבניים ופיתוח תשתיות. בסקר השתתפו 550 משתתפים והוא נערך כמדגם אינטרנטי.

ממצאים עיקריים

מבנים משולבי שימושים במרכזי ערים

הסקר חשף עניין רב בקרב תושבי השרון במגורים במבנים המשלבים תעסוקה, מסחר ומגורים במרכזי ערים. רבים מהנשאלים רואים בחיוב את הנוחות שבקרבה למתקנים ולמקומות עבודה, מה שמצמצם את הצורך בנסיעות יומיות. העדפה זו משקפת מגמה הולכת וגוברת של עירוב צפוף יותר ורצון לסביבות מגורים משולבות יותר.

מבנים משולבי שימושים באזורי תעשייה

כשמדובר באזורי תעשייה, ההתלהבות הייתה נמוכה במידה ניכרת. בעוד שחלק מהתושבים פתוחים לרעיון, חששות מרעש, זיהום והסביבה הכללית של אזורי תעשייה בלטו. התגובות המעורבות מרמזות כי בעוד שהקונספט מעניין, הוא דורש תכנון זהיר וטיפול בחששות סביבתיים כדי להפוך אותו לכדאי.

קרבה לתחנות מטרו

קרבה לתחנות מטרו עלתה כגורם חיובי ביותר. תושבים מעריכים את קלות הגישה לתחבורה ציבורית, שיכולה לצמצם באופן משמעותי את זמני הנסיעה ואת התלות ברכבים פרטיים. העדפה זו תומכת ביעדי תכנון עירוני רחבים יותר לשיפור הקישוריות ולהפחתת עומסי תנועה באמצעות מערכות תחבורה ציבורית יעילות.

הרחבת רשת התחבורה הציבורית ושבילים לאופניים

הסקר הדגיש גם תמיכה חזקה בהרחבת רשת התחבורה הציבורית ושבילים לאופניים, גם במחיר של צמצום מקומות חנייה ציבוריים. המשיבים סבורים כי שיפור מתקנים אלה יכול להוביל לסביבה עירונית בת קיימא ויעילה יותר. סנטימנט זה מדגיש את המודעות וההכרה הגוברת בקרב האוכלוסייה בפתרונות תחבורה ברי קיימא.

ממצאים עיקריים אלה מספקים תובנות חיוניות עבור מתכנני ערים וקובעי מדיניות השואפים להתאים אסטרטגיות פיתוח להעדפות התושבים באזור השרון.

 

 

דעת הקהל בנוגע לסוגיות מרכזיות

הסקר גילה קונצנזוס רחב בקרב תושבי השרון בנוגע למספר סוגיות קריטיות. מספר משמעותי של נשאלים הביעו רצון בהרחבת רשת התחבורה הציבורית ושבילי האופניים, גם אם הדבר יבוא על חשבון צמצום מספר מקומות החניה הציבוריים. נתון זה מצביע על תזוזה לעבר ניידות עירונית בת קיימא ויעילה יותר. בנוסף, ניכרה העדפה ברורה למגורים בקרבת תחנות מטרו, עובדה המדגישה את חשיבותה של גישה נוחה לתחבורה ציבורית. הסוגיה המרכזית שזיהו התושבים לטיפול ראשי הערים בתחום הנדל"ן והתשתיות היא שיפור התשתיות על מנת לתמוך בשינויים אלה, תוך הדגשת הצורך בתכנון עירוני בעל ראייה עתידית.

מסקנות

הסקר שערך אתר mikumi.co.il, אתר חדשות הנדל"ן של השרון, מספק תמונה ברורה לגבי העדפות הנדל"ן וסדרי העדיפויות הנוכחיים בתחום התכנון העירוני בקרב תושבי האזור. הממצאים מצביעים על נכונות גבוהה לאמץ פיתוחים המשלבים מגורים, תעסוקה ומסחר, ולתעדף קרבה לתחבורה ציבורית. כמו כן, קיים תמיכה משמעותית בהרחבת התחבורה הציבורית ותשתיות האופניים, גם אם הדבר יבוא לידי ביטוי בהפחתת מקומות חניה ציבוריים. תובנות אלו יכולות להדריך ראשי ערים ומתכנני ערים בקבלת החלטות מושכלות התואמות את העדפות התושבים, ובסופו של דבר לשפר את איכות החיים באזור השרון.

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר