fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
חלופת התמ"א של כפר סבא אושרה להפקדה, כ 6000 דירות פוטנציאליות

חלופת התמ"א של כפר סבא אושרה להפקדה, כ 6000 דירות פוטנציאליות

התוכנית מאפשרת התחדשות הדרגתית של המרקם הבנוי בכפר סבא במנגנון של חיזוק ותוספות בנייה או במנגנון של הריסה ובנייה מחדש. בכפ"ס יש כ 515 מבנים טעוני חיזוק, בהם 5,900 יח"ד
התחדשות עירונית כפר סבא
התחדשות עירונית כפר סבא

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, בראשות עו"ד מיכה גדרון, אישרה להפקדה את  תוכנית "התחדשות בניינית" בכפר סבא. מטרת התכנית מיגון וחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה לכל מרחב העיר. התוכנית שצפויה להחליף את הוראות תמ"א 38, צפויה לאפשר תוספת של כ-6,000 יחידות דיור חדשות לעיר.

התוכנית, ביוזמת הרשות להתחדשות עירונית ועיריית כפר סבא, מאפשרת התחדשות הדרגתית של המרקם הבנוי בעיר במנגנון של חיזוק ותוספות בנייה או במנגנון של הריסה ובנייה מחדש.

התוכנית מקודמת מכוח סעיף 23 לתמ"א 38, וקובעת את התנאים להתחדשות בניינית בעיר. סעיף 23 מאפשר לרשות המקומית לקבוע לעצמה מה יהיו תנאי ההתחדשות העירונית בשטחה, ובין היתר כמה יח"ד יתווספו, גובה הבנייה וכו'. התוכנית נערכה על ידי משרד גוטמן-אסיף אדריכלים ומתכנני ערים.

התוכנית מקודמת מכוח סעיף 23 לתמ"א 38, המאפשר לרשויות המקומיות לקדם ולאשר תוכניות שקובעות את הכללים למימוש ההתחדשות ברחבי העיר, כך שכל רשות תוכל להגדיר לעצמה את תנאי ההתחדשות העירונית בתחומה, בכלל זה שטחי הבנייה, מספר יחידות דיור, גובה הבנייה ועוד.

עליזה זיידלר גרנות מהנדסת העיר כפר סבא

בכפר סבא יש כיום 515 מבנים טעוני חיזוק, בהם 5,900 יח"ד. מכוח התוכנית, ניתן יהיה לקדם כ-6,000 יחידות דיור חדשות נוספות. מהתוכנית הוחרגו אזורים בעיר שלא יתחדשו מכוחה, ובכלל זה אזורי תעסוקה, שכונות של צמודי קרקע, שכונות שהוקמו אחרי 1984 ומתחמים המיועדים להתחדשות מתחמית.

מטרתה של התכנית היא מענה לחיזוק מבנים לרעידת אדמה במסגרת התחדשות בניינית (בניין בודד).  כמו כן במיוחד במצב במלחמה בו אנו נמצאים מענה להקמת ממ"ד בבניינים ישנים.

התוכנית קובעת את אופי הבינוי וזכויות הבנייה בהתאם לשלושה מסלולים:

  • חיזוק, מיגון ותוספת זכויות למבנים קיימים.
  • מיגון ותוספת זכויות למבנים קיימים (ללא חיזוק מפני רעידות אדמה).
  • הריסה ובנייה מחדש. בנוסף, קובעת התוכנית הנחיות לשילוב שטחי ציבור מבונים במסגרת מסלול הריסה ובנייה מחדש.

במסלול הריסה ובנייה תוספת הקומות תהיה בהתאם לצפיפות הקיימת: ממספר מקסימלי של 6 קומות לעד 9 יח"ד לדונם במצב הקיים ועד מספר מקסימלי של 10 קומות למעל 17 יח"ד לדונם במצב הקיים.

במסלול של חיזוק, במיגון ותוספת תותר תוספת של 3 קומות ברחבי העיר ו-4 ברחובות פעילים, ותוספת של 25 מ"ר לדירה.

בפרויקטים של מיגון בלבד תותר תוספת של 2 קומות ועד 12 מ"ר לדירה.

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "כפר סבא מצטרפת היום ל-7 ערים שכבר אושרו בהן להפקדה תוכניות עירוניות מחליפות תמ"א 38 , במסגרת המהלך הכולל של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית להחלפת תמ"א 38 הארצית בתוכניות עירוניות. תוכניות אלו מתוכננות בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ולוקחות בחשבון את הצרכים והמאפיינים הספציפיים של כל עיר ועיר. המהלך נמצא בעיצומו, ואנו צופים שנאשר להפקדה עד סוף השנה תוכניות מחליפות תמ"א 38 גם לערים לוד, קריית ביאליק, חיפה, באר שבע, ראשון לציון, בית שמש ואשקלון. בכך נייצר לערים אלה אופק של התחדשות לשנים ארוכות".

מתכננת מחוז מרכז במנהל התכנון, טלילה הראל, אמרה כי "מדובר בתוכנית משמעותית להתחדשות עירונית בכפר סבא, תוכנית המשפרת את אפשרויות ההתחדשות הבניינית לעומת תמ"א 38 , שהוחלט על ביטולה, על ידי התאמת הוראות הבינוי לאופי העירוני, מתן אפשרות להקצאה של שטחי ציבור, קביעת חזיתות פעילות והקמת מעברים חדשים לטובת שיפור הנגישות עבור הולכי הרגל".

 

 
עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר