fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			

חמישים שנה של בניה

כחברה משפחתית וותיקה, 'בוני בניין' מציעה ללקוחותיה – בעלי הדירות – ניסיון וידע עשירים, שירות מקצועי ואיכותי ואחריות כוללת על כל התהליך, מרגע החתימה ועד לקבלת מפתח לדירה חדשה. אבל יותר מהכל היא מציעה להם שותפות לדרך, יחס אישי ומכיל והרבה רצון טוב.
אלון מידן
אלון מידן

חברת 'בוני בניין' קיימת מעל לחמישים שנה ומדובר באחת מחברות הבנייה הוותיקות בישראל ומאחוריה עשרות פרויקטי דיור וכמה מהמבנים הגדולים והמפורסמים באזור השרון – כדוגמת בית יד לבנים ותיכון מטרו ווסט ברעננה, בית הפעמון בכפר סבא ועוד. בחברה, שהיא גם קבלנית ביצוע (בסיווג בלתי מוגבל,) רגילים לעבוד בהיקפים גדולים אבל כאשר היא נכנסה לתחום של 'התחדשות עירונית,' לפני יותר מעשור, לקחו בה
החלטה אסטרטגית יוצאת דופן. "בתחום ההתחדשות העירונית החלטנו לא להתנהג כקונצרן גדול של עשרות פרויקטים אלא לשמור על המסורת של חברה משפחתית בוטיקית," אומר אלון מידן, סמנכ"ל ייזום ודור שלישי בחברה. "לכן אנחנו מבצעים במקביל לא יותר מ 3-4 פרויקטים של התחדשות עירונית במקביל. זה נותן לנו את האפשרות להיפגש עם כל דייר ודיירת, להבין את הצרכים שלהם, לשמוע את הבקשות ולהיות קשובים אליהם. הם מכירים אותי באופן אישי, יש להם את הטלפון הנייד שלי, ועבורי הם לא מיקשה אחת. לכל דייר יש את הסיפור האישי שלו".

גם דיירים שמסרבים להתפנות?
"ה'אני מאמין' שלי הוא שפרויקט קם ונופל על פסיכולוגיה אנושית ועל  בנת האנשים צריכיהם וחששותיהם. יזמים אחרים לפעמים משתמשים במונח 'דיירים סרבנים' אבל מבחינתי אין כזה דבר – יש דיירים שמשהו מונע מהם לחתום. יש דיירים שמפחדים משינויים, יש כאלה שכל חייהם חיו בדירה ולא רוצים לעבור לשכירות, צריך להסביר להם איך ומה הם מרוויחים מכל המהלך ולעזור להם. יש דיירים מבוגרים שאין להם במי להיעזר ואנחנו מסייעים להם בהכל: במציאת דירה חלופית, אריזה והובלה והכל עלינו. הם לא מוציאים שקל מהכיס במהלך התהליך. במקביל אנחנו עובדים עם וועדי הבתים, נותנים להם עדכונים שוטפים על התקדמות הפרויקט ותמיד יש גם את הדיירים שרוצים לקבל יותר לעצמם ולזה אנחנו לא נותנים יד."

חברה משפחתית שיש בה הכל

מעבר ליחס האישי, החוזקה העיקרית של 'בוני בניין' בתחום היא העובדה שהחברה מבצעת בעצמה את הפרויקטים. הזרוע הביצועית כוללת מנהלי פרויקטים, מנהלי עבודה, אחראי בטיחות, מהנדסים, פועלים, כלים כבדים – טרקטורים ומנופים. מחלקות החברה הינן מחלקות מכרזים, בקרת תקציבים, מחלקה משפטית ומחלקת שיווק וכמובן מה שמבטיח לדיירים רמת איכות גבוהה במיוחד.
"אנחנו מבטיחים לדיירים תו תקן גבוה שאנחנו קובעים אותו ויודעים שנעמוד בו. הם לא צריכים לעבור מחברה אחת לאחרת בלי לדעת בדיוק מי הקבלן, ואנחנו נמצאים איתם עד שלב הבדק שאותו אנחנו עושים בעצמנו באמצעות סיירת הבדק שלנו. בענף הבנייה בישראל אף אחד לא יכול להבטיח שלא יהיו ליקויי בנייה בכלל אבל מה שחשוב זה איכות הטיפול והגישה מול הרוכשים ובעלי הדירות ואצלנו הדיירים מקבלים מענה
מהיר ותיקון לשביעות רצונם. אנחנו עוסקים בתחום מזה 50 שנים ומעולם לא הייתה נגדנו אף תביעה מרוכש."

מה לגבי יחסי העבודה שלכם עם הרשויות המקומיות?

"הקשרים עם העיריות הם קריטיים כי בתחום שלנו הכי חשובה זאת הידע המוקדם והוודאות לגבי זכויות הבנייה, מספר קומות, חניות, ועוד פרמטרים שהעירייה קובעת וכל הזמן יכולים להשתנות. לכן אנחנו מקפידים על קשר הדוק וחיובי איתן.
מחלקת ההנדסה של עיריית רעננה יושבת ממש מתחתינו, ואנחנו מכירים מצוין את כל אנשי המפתח: יועצים, מתכננים, וכו׳. זה לא אומר שהם עושים לנו הנחות, אבל אנחנו חיים את היחסים האישיים והמקצועיים איתם ומעודכנים בכל התוכניות, השינויים והדרישות ברעננה. גם עם מחלקת התחדשות עירונית בכפר סבא יש לנו קשר הדוק. הם מעודדים את הקשר עם היזמים ומתייעצים איתנו. אני שמח שעכשיו יש שם שינוי גדול בתחום ואנחנו משתתפים בשולחן העגול ונותנים את ההערות שלנו מנקודת מבט תכנונית, כלכלית ומקצועית."
כשיש "הפתעות," היזם נאלץ לפעמים לסגת מהתחייבויות שנתן ללקוחות, אבל גם אחרי שנים רבות בתחום, ל'בוני בניין' זה לא קרה.
"אני לא זוכר אי פעם שום פרויקט עם "נסיגות" ממה שהבטחנו לדיירים," אומר אלון. "היו מקרים של שינוי מדיניות וספגנו אותם. אני יכול להבין איך זה יכול לקרות ליזמים אחרים, אבל במקרה שלנו יכולתי לספוג כי התכוננו נכון. לכל פרויקט יש שמאי וליווי בנקאי. יש הבדל ענק בין רצון להרוויח יותר ובין רצון שהפרויקט יצליח, ומבחינתי זה מה שחשוב. 

מה לגבי שינויים שהדיירים מבקשים?

"בכל הסכם יש תוכנית קומה טיפוסית אותה אדריכל הפרויקט מתכנן בשיתוף בעלי הדירות. עם זאת אנחנו ערים לכך שלכל בעל דירה יש צרכים אישיים שלו והתוכנית לא בהכרח מדויקת בשבילו. יש כאלה שרוצים דירות עם פחות חדרים משהילדים עזבו את הבית, או להפך בדיוק נולד ילד וצריך עוד חדר ולכן אנחנו מאפשרים לכולם אפשרות לשבת ללא עלות עם מתאמת שינויי דיירים, שהיא מעצבת הפנים שלנו ויחד הם מתכננים את
פרטי הדירה לשביעות רצונם."

ריח הבטון באתרי הבנייה מעלה זיכרונות מסבא

כאמור את החברה הקים סבא של אלון, אליעזר מידנק (מידן) לפני למעלה מ- 50שנה, וברעננה היא פועלת יותר מ 40שנה. בחברה עובד גם אחיו, נועם, ואביו חיים הוא מנכ"ל החברה, האחראי על תחום הביצוע. אלון עצמו בכלל התחיל בתחום המשפטים, סיים את התואר בהצטיינות, וכעו"ד הוא עוסק בחברה בשלל תחומים – כיזם, משפטן ומנהל לוגיסטי, אבל מעיד על עצמו שהאהבה
הגדולה שלו היא אנשים.
"אני נהנה להכיר את הדיירים ולשבת איתם, ויש לי הרבה סבלנות. בממוצע אני נפגש עם דיירים 3-4פעמים בשבוע. יש פגישות אישיות, אסיפות, פגישות עם נציגים. בנוסף לכך, בחברה משפחתית אין ואקום ואין פריבילגיות כך כשיש דברים לעשות אתה לוקח על עצמך. מגיל אפס אני שומע את השיחות בשולחן שבת על בניית הארץ, הצורך לבנות ולהיבנות כאידיאולוגיה, ואני לא מכיר את חיי בלי 'בוני בניין.' אחרי לימודי המשפטים
התמחיתי בפירמת עוה"ד ש. הורוביץ ושות׳ והיה לי מאוד טוב אבל בסופו של דבר יש לי ייעוד בחיים. נשמתי עסקים ובניין מגיל אפס, ואני זוכר את הריח של הבטון כשביקרתי באתרי הבנייה עם סבא שלי. היום הריח מזכיר לי אותו".

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר