fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
לבטל את הוועדות המחוזיות – ראשי העיר של רעננה כפר סבא והוד השרון בוועידת הנדל"ן של מיקומי

לבטל את הוועדות המחוזיות – ראשי העיר של רעננה כפר סבא והוד השרון בוועידת הנדל"ן של מיקומי

מאות בכירי עולם הנדל"ן בשרון לקחו חלק בוועידת הנדל"ן ה2 של מיקומי העיר החדשה, ראשי העיר של רעננה כפר סבא והוד השרון בקריאה משותפת "לבטל את הועדה המחוזית" בוועידה בשיתוף ארגון הקבלנים דנו בכירי הנדל"ן והרשויות המקומיות בשרון במצוקת הדיור, מצוקת החנייה והמחסור בעובדי בניין 
ראשים מדברים
ראשים מדברים בועידת הנדל"ן של מיקומי דודי גליקו, רפי סער, אמיר כוכבי, חיים ברוידא ואילן שלומוביץ

"העיר החדשה 2024" – ועידת הנדל"ן השנתית של "מיקומי" בשיתוף ארגון הקבלנים, התקיימה היום שלישי במלון פרימה ברעננה. הוועידה הפגישה ראשי רשויות, יזמים, קבלנים ומובילים בענף, ודנה בנושאים הבוערים בעולם הנדל"ן. 

"כשפרצה המלחמה הרעיון לעשות ועידה נראה תלוש מהמציאות, אבל מהר מאוד הבנתי שלהרים ידיים זו לא אופציה", אומר הבעלים ומנכ"ל "מיקומי" ורשת "די מדיה ניוז", דודי גליקו. "הבנתי שדווקא עכשיו להיפגש פנים אל פנים ולדבר על עתיד ערי השרון בצל האיומים והמלחמה – זה הדבר הנכון ולפי התגובות הרבות ששמעתי – לא טעיתי. השטח רותח והבמה הזו היא הכרחית".  

לדברי גליקו, שהנחה את הוועידה, אזור השרון חייב להמשיך להיבנות חרף המלחמה וכפיצוי על הריסת והפגזת בתים בדרום הארץ ובצפונה. "אנחנו חייבים לשמור על החוסן והחוזק של מדינת ישראל. וועידות מסוג זה נועדו כדי לשלב כוחות ולסייע אחד לשני כדי להתגבר על המשבר שהענף חווה". 

כשמדברים על בועת הנדל"ן חושבים על היזמים, הקבלנים ועל מחירי הדירות שמזנקים משנה לשנה, אבל השנה – בצל המלחמה הארוכה – מה שהעסיק את כל משתתפי הוועידה היה המחסור החמור בעובדי בניין. 

 

יו"ר ארגון הקבלנים והבונים שרון שומרון, רוני בריק: "ענף הבנייה נמצא במשבר קשה בגלל מחסור בידיים עובדות שגורם לאיחור משמעותי במסירת דירות. 4,000 עובדים זרים יצאו מהארץ, ישראל סגרה את שעריה לעובדים חדשים ואזרחים רבים גויסו בצו שמונה. הממשלה חייבת להתעורר ולהבין שללא הכנסת עובדים חדשים לענף לא נוכל לשרוד את המשבר הזה".

נשיא התאחדות בוני הארץ, ראול סרוגו, אמר כי "מאז המלחמה הריבית שעלתה בצורה דרמטית גרמה להאטה בענף. ‏כרגע נראה שגם אם ננצח במלחמה לא נוכל לתת שירותים לאזרחים ונסיים בהפסד".

פאנל ראשי הערים, בהנחיית דודי גליקו ובהשתתפות עו"ד אילן שלומוביץ, עסק בדיור בר השגה והתחדשות עירונית. 

ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, דיבר על הצורך ליצור איזון בין בנייה חדשה ‏להתחדשות עירונית". 

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, אמר כי "אנחנו חייבים ללכת לכיוון של התחדשות עירונית. אם תפתח חזית מהצפון המבנים בשכונת התפוז יקרסו". 

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, קבל על כך ש"מאז הבחירות הארציות החוזרות והנשנות – הכל נופל על העיריות". 

ראש לשכת עורכי הדין, עמית בכר, אמר בעניין זה כי "יש קשר ישיר בין הניסיונות לשנות את המשטר בישראל לחידלון בענף הבניה. ניסיונות להפיכה משפטית גרמו לפגיעה אנושה באיכות השירות הציבורי".

לדבריו, אפשר להגיע לרפורמה אמיתית בהסכמה דרך שיתוף פעולה שיסייע למדינה לצאת מהמצב הקשה שהיא נקלעה אליו. 

 

ראול סרוגו
"גם אם ננצח במלחמה נסיים בהפסד" ראול סרוגו נשיא התאחדות בוני הארץ צילום דרור סיתהכל

מעל הוועידה, בעיקר בחלקה הראשון, ריחפה שאלת האיתנות הפיננסית של הקבלנים. בנושא זה היה לליאור מילשטיין, סגן יו"ר הדירקטוריון בארכימדס – חברת מימון נדל"ן – הרבה מה לומר.

ארכימדס, שהוקמה על-ידי אייל לפידות, עוסקת במימון נדל"ן באמצעות מתן חוב בכיר, שותפויות פיננסיות ועוד. מילשטיין דיבר על האתגר הכלכלי של הענף שהשנה נעשה קשה ומורכב יותר. "90% מהשוק נשלט על ידי הבנקים ושוק האשראי, אך יש גם פתרון אחר שהוא חברות האשראי לנדל"ן. מדובר באשראי חוץ בנקאי עם סיכון נמוך", הוא אמר ופירט את הפתרונות שעומדים לרשות הקבלנים.

‏ככל שנקפו הדקות התחלפה האווירה בוועידה מדאגה גדולה לתקווה גדולה עוד יותר, בבחינת מכאן אפשר רק לעלות. ברוח זו נערך פאנל בהנחיית חברת מועצת העיר כפר סבא יעל סער שצפה פני עתיד. משתתפי הפאנל דיברו על חדשנות וטכנולוגיה בעולם הנדל"ן ועסקו בשאלה המסקרנת כיצד ישנו ההמצאות הבאות, שחלקן כבר נכנסו לפעולה, את פני הענף, המחירים ואיכות החיים של רוכשי הדירות.

ליאור קדם, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בתרמוקיר תעשיות, אמר לסיום כי "למרות כל מה שעברנו בשנה האחרונה אנחנו חייבים לשמור על אווירה חיובית כי רק בחשיבה חיובית נצליח לגרום לשינוי. מדינת ישראל היא אי קטן שכל הזמן מתחדש וזה סוד הכוח שלנו. אנחנו ‏יודעים לקבל חדשנות וליזום חדשנות בכל תחום ולא רק בענף הנדל"ן. זה המנוף שלנו וזה מה שיצעיד את המשק קדימה".

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר