fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
נחצה הגבול, ועדת הגבולות אישרה העברת 335 דונם מדרום השרון לכפר סבא

נחצה הגבול, ועדת הגבולות אישרה העברת 335 דונם מדרום השרון לכפר סבא

ועדת גבולות המליצה על העברת השטח מדרום השרון לכפר סבא אך סייגה: "ראוי היה כי כפר סבא תמצה קודם את עתודות הקרקע שבתחומה". אושרת גני גונן: "עדיף התחדשות עירונית למיצוי השטחים"
אושרת גני גונן
אושרת גני גונן ראשת המועצה האזורית דרום השרון "עדיף התחדשות עירונית למיצוי השטחים"

המחלוקת על סמכות השיפוט הטריטוריאלית בין עיריית כפר סבא לבין המועצה האזורית דרום השרון בנוגע לתכנית המתאר הארצית תמ"א 1088 הגיעה לסיומה. ועדת גבולות שהוקמה על ידי משרד הפנים המליצה להעביר כ-335 דונם משטחה של המועצה האזורית דרום השרון לתחום שיפוטה של עיריית כפר סבא.\

המלצה זו היא חלק מפיתוח שכונת "קריית הצעירים" (תמל/1088), שמטרתה לספק כ-4,000 יחידות דיור ואושרה לפני כשנה וחצי. עם זאת, הוועדה הביעה הסתייגות מההצעה, והדגישה כי כפר סבא טרם מיצתה את עתודות הקרקע הקיימות בגבולותיה הנוכחיים.

תכנית תמל/1088, המוכרת גם כ"כפר סבא צפון – שכונת המוביל" או "קריית הצעירים", קיבלה תוקף בסוף השנה שעברה. התוכנית מתארת הקמת אזור מגורים חדש בצפון כפר סבא וכוללת כ-7,000 יחידות דיור. השכונה המתוכננת משתרעת על פני 754 דונם, והיא ממוקמת בצפון-מזרח כפר סבא, גובלת בשכונת קפלן ממזרח ובמושב צופית ממערב.

חלק מהשטח המיועד לבניית השכונה, בשטח כולל של 335 דונם, נמצא כיום בתחום השיפוט של המועצה האזורית דרום השרון, בתוך שטח מושב צופית, ומשמש לחקלאות. התוכנית כוללת שינוי ייעוד של קרקע חקלאית זו למגורים. כדי לאפשר את יישום התוכנית, מינה משרד הפנים ועדה מיוחדת לבחינת תיקונים אפשריים בגבולות בין כפר סבא לדרום השרון.

עיריית כפר סבא פנתה לוועדה בבקשה לצרף לתחומה את חלקו המערבי של תמל/1088, השייך כיום לתחום המועצה האזורית דרום השרון. הבקשה נועדה להתמודד עם הקשיים בקידום התוכנית במתחם זה, הכולל את כל מסדרון התחבורה, לרבות העלייה לכביש 5503.

במועצה האזורית דרום השרון התנגדו תחילה להעברת השטח לכפר סבא. אולם, לאור אישור התוכנית ומעמדה כתוכנית שאין לה דרך חזרה, הסכימה המועצה לפנייה, תוך שהיא מבקשת להתחשב בחקלאים המעבדים את השטח ולאפשר להם להמשיך ולעבדו עד לתחילת הבנייה.

רשות מקרקעי ישראל, יוזמת התוכנית, תמכה בתיקון הגבול, וראתה בכך מהלך אסטרטגי חשוב הן עבור העיר כפר סבא והן עבור האזור כולו.

 

 

הוועדה, על אף שהחליטה להמליץ על העברת השטח, הביעה בדבריה גם חשש, שכן לעיר כפר סבא עתודות קרקע למגורים בלתי מנוצלות, ובפרט תוכנית "צפון בן יהודה" בצפון העיר. לדעת הוועדה, היה ראוי כי העירייה תנצל תחילה את העתודות הפנימיות שברשותה בטרם תפעל להרחבת שטחה אל מעבר לגבולותיה המוניציפליים. עם זאת, הוועדה הכירה בתהליכי ההתדיינות הרבים והמעמיקים שנערכו סביב תמל/1088 ובהסכם השבה שנחתם בין אגודת צופית לבין רשות מקרקעי ישראל, המעידים על נכונות לשיתוף פעולה בין הגורמים המעורבים. על כן, לא ראתה הוועדה מקום למנוע את בקשת העברת השטח נשוא הדיון, בשטח של כ-335 דונם.

ראש מועצת דרום השרון, אושרת גני גונן: "עמדתי נותרה כפי שהייתה, יש לתת עדיפות לפרויקטים של התחדשות עירונית וניצול שטחים קיימים בתוך הערים, על פני הפיכת שטחים חקלאיים".

ברגע ששטחים חקלאיים ופתוחים מפותחים, הם לעולם לא יחזרו למצבם המקורי. איני משוכנעת שכפר סבא מיצתה את משאבי הקרקע שלה. ישנם אזורים משמעותיים בצפון בן יהודה שהיה הגיוני לפתח לפני שמתרחבים מעבר לגבולותיה המבוססים של כפר סבא. מושב צופית הסכים לתוכנית, אם כי בחוסר רצון ורק לאחר שהתנגדויותיהם נדחו, כחלק מהסכם פיצויים. תהליך זה, אף בלתי הפיך, הושלם ועוגן.

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר