fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
עיריית הוד השרון: "תכנון שכונת נוף הירקון חובבני"

עיריית הוד השרון: "תכנון שכונת נוף הירקון חובבני"

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של הוד השרון דנה לאחרונה ביוזמת "נוף הירקון". פרויקט זה, בהובלת החברה הממשלתית "דירה להשכיר", שואף להקים אזור מגורים נרחב המשתרע על פני 2,400 דונם בגבולה הדרומי של העיר, בסמוך לנחל הירקון וליישובים נווה נאמן ועדנים. ההצעה כוללת הקמת 9,000 יחידות דיור, כאשר לפחות 3,000 מהן מיועדות ל"דיור מכליל".
נוף הירקון הוד השרון
עיריית הוד השרון "תכנון חובבני לשכונת הענק"

פרויקט "נוף הירקון" נבחן על ידי רשויות התכנון במשך 16 שנה, בתחילה כחלק מתוכנית המתאר הארצית תמ"א 35/4 (מסמך עקרונות התכנון לירקון הצפוני).

הפרויקט, שתוכנן בתחילה להוסיף 18,000 דירות ל-19,000 הדירות הקיימות בהוד השרון, הוקפא לבקשתו של ראש העיר כוכבי, שדגל בבחינתו מחדש על ידי הוועדה המחוזית. התוכנית הנוכחית, הזמינה באתר מינהל התכנון, תואמת את תוכנית המתאר של הוד השרון, למעט החלק המזרחי הסמוך לכביש רמתים.

אזור זה נמצא בתחום המועצה האזורית דרום השרון ומיועד לחקלאות ולשטחים פתוחים בתוכנית המתאר המחוזית. הפרויקט מציע צפיפות אוכלוסין של 25,050 נפש לקמ"ר על פני כ-48% מהשטח המוקצה, הכולל רשת הולכי רגל צפופה וקִרבה לתחבורה ציבורית ולשירותים מסחריים, כפי שהתווה האדריכל מיכאל וינד.

 

 

אמיר כוכבי
ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי- תכנון חובבני של שכונת נוף הירקון צילום" די מדיה

ראש העיר אמיר כוכבי הביע התנגדות נחרצת לביצוע התוכנית, תוך ביקורת על תמהיל הדיור המוצע והיעדר ההכנה התשתיתית, לרבות עבור מערכת התחבורה "מתן" וטיפול בשפכים. הוא חושש שלמרות ליקויים אלו, עדיין יונפקו היתרי בנייה, שיובילו לקידום פרויקט לא מוכן.

"דירה להשכיר" הגיבה והדגישה את התועלת הציבורית של התוכנית, כגון שטחים פתוחים נרחבים ואספקת דיור להשכרה לטווח ארוך. בחברה ציינו כי פיתוח התוכנית כלל ועדת היגוי, שבה היו חברים גם נציגי עיריית הוד השרון, והכירו בדרישות התשתית להצלחת הפרויקט, שאמורות להיענות באמצעות תוכניות משלימות ופעילות משרדי הממשלה.

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר