<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
עיריית כפר סבא עתרה לבג"ץ נגד מיקום הדפו: "החלטה הרסנית בלב שטח אקולוגי – לא נאפשר את הפגיעה בעיר ובתושביה"

עיריית כפר סבא עתרה לבג"ץ נגד מיקום הדפו: "החלטה הרסנית בלב שטח אקולוגי – לא נאפשר את הפגיעה בעיר ובתושביה"

עיריית כפר סבא והוועדה המקומית לתכנון ובנייה עתרו ביום ראשון (22.6.25) לבג"ץ בבקשה לצו על תנאי וצו ביניים, נגד הקמת הדפו (מרכז תפעול ותחזוקת רכבות המטרו) במיקום המתוכנן מצפון־מערב העיר, בסמוך לשכונות הירוקות ובתוך שטחים אקולוגיים רגישים
עיריית כפר סבא עתרה לבג"ץ כפר סבא נלחמת נגד הקמת הדפו סמוך לעיר אושר המקטע הצפוני של המטרו: כפר סבא-תל אביב
אושר המקטע הצפוני של המטרו: כפר סבא-תל אביב כפר סבא לא מרוצה ממיקום הדפו

העתירה, שהוגשה נגד ממשלת ישראל, ועדת התשתיות הלאומיות (ות"ל), חברת נת"ע ועוד, תוקפת גם את ההחלטה להפוך את גן הזיכרון העירוני, הכולל את בית העלמין האזרחי והאנדרטה לזכר חללי העיר, לאתר התארגנות לעבודות הקו.


תגובה מהירה של בג"ץ: המדינה תגיש תגובה ראשונה תוך שבועיים

שופטת בית המשפט העליון, דפנה ברק-ארז, הורתה למדינה להשיב לבקשה לצו ביניים עד ליום 6.7.25, ולמסור תגובה מקדמית לעתירה עד 6.8.25.

לדברי גורמים בעירייה, מדובר בהמשך ישיר למאבק שנמשך חודשים, מאז קיבלה הוועדה לענייני תשתיות לאומיות את ההחלטה לדחות את חלופת התכנון שהציעו כפר סבא, טירה, כוכב יאיר ורשויות נוספות, ולהציב את הדפו באזור רגיש במיוחד.

ראש העיר רפי סער: "לא נשתוק מול מהלך חסר היגיון שיפגע אנושות בכפר סבא. יש חלופה מוסכמת – והמדינה מתעלמת"


עיריית כפר סבא: "התעלמות בוטה מהמלצות מקצועיות והסכמות אזוריות"

בעתירה נטען כי החלטת ות"ל התקבלה תוך התעלמות מהמלצות החוקרת הציבורית מטעם נת"ע, שחוותה כי יש לבחון את חלופת מחלף אייל-טירה – חלופה שנתמכת בידי כלל הרשויות בסביבה ונתמכת גם בחוות דעת מומחים, לרבות אנשי סביבה, תחבורה ותכנון עירוני.

ראש העיר, רפי סער, הצהיר:

"מדובר בהחלטה שערורייתית, בלתי סבירה ובלתי מוסרית. לא נאפשר את הפגיעה במרקם החיים בעיר, בבארות המים, בשטחים החקלאיים ובאתרים ההיסטוריים. יש חלופה עדיפה ומוסכמת – מדוע בוחרים דווקא בפגיעה האנושה ביותר האפשרית?"

"הדפו הזה לא רק יהרוס את השטחים האקולוגיים, אלא גם יפגע בערכי הנצחה וזיכרון של העיר. אנו נעמוד כחומה בצורה מול מהלך זה ונפעל בכל האמצעים החוקיים."


מה מבקשת העירייה בבג"ץ?

העתירה כוללת דרישה להקפיא מיידית את כל ההחלטות וההכנות בשטח עד לקיום דיון מחודש ונרחב – שיכלול בין היתר:

  • בחינת ההשפעות הבריאותיות והסביבתיות של מיקום הדפו המוצע.
  • הערכת פגיעות אפשרית בבארות מים ובשטחים חקלאיים פעילים.
  • ניתוח ההשלכות הציבוריות והחברתיות של שימוש בגן הזיכרון כאתר התארגנות.
  • חידוש ההיוועצות עם הרשויות המקומיות בנוגע לחלופה ההגיונית והמקובלת – מחלף אייל-טירה.

רקע: מהו הדפו ולמה זה חשוב?

הדפו (Depot) הוא מרכז התחזוקה והתפעול המרכזי של מערך המטרו המתוכנן בגוש דן. מדובר במתחם עצום שכולל מסילות, מבני תחזוקה, חניונים תפעוליים ושטחי שירות. מיקומו משפיע ישירות על ערכי קרקע, תחושת ביטחון, איכות סביבה ופיתוח עירוני עתידי.
בעירייה ובקרב ארגוני הסביבה מזהירים כי מיקומו בלב מרחב אקולוגי רגיש ובקרבת בתי מגורים – עלול להוביל לפגיעה בלתי הפיכה.


קישורים רלוונטיים:

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר