fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
"רכבת לשום מקום" ראש עיריית רעננה חיים ברוידא תוקף את תכנון המטרו

"רכבת לשום מקום" ראש עיריית רעננה חיים ברוידא תוקף את תכנון המטרו

רכבת לשום מקום, ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, על פרויקט המטרו. בעוד שהוא חושב שמדובר בפרויקט חיוני לישראל, יש לו כמה תלונות רציניות על תהליך התכנון. מהתערבות בירוקרטית ועד קשיים כלכליים
רכבת לשום מקום
ברוידא: "התנהלות המדינהבאופן קביעת המסלול של המטרו, התנהלה בבריונות" צילום: דרור סיתהכל

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "המטרו הוא בעל ערך מרכזי למדינת ישראל. זה צו השעה. אני תומך ואתמוך. אך במבט לאחור ההתנהלות באופן קביעת המסלול של המטרו, התנהלה בבריונות על ידי הפקידות שהוסמכה לכך. תכנון המתווה, נכון להיום ברעננה, בעיקר התחנות, לא תואם את הצרכים העולים מן השטח.

הרכבת נוסעת משום מקום לשום מקום, כאשר הקופה העירונית ברעננה, נדרשת לממן במאות מיליוני שקלים את מיזם המטרו. המתווה הנוכחי ידרוש תיקונים והסדרות שיעלו עשרות ואולי מאות מליארדי שקלים נוספים בחציבת מנהרות נוספות. זו טעות לא לשתף ראשי עיר, המכירים ובקיאים בשטח ובצורכי התחבורה בפועל בעתיד הבינוי והפיתוח של עירם".
את הדברים אמר, ראש העיר רעננה, חיים ברוידא בפאנל בכנס הנדל"ן השנתי של אתר מגדילים, הדן בנושא המטרו.

בפאנל, תחת השם "מטרו ישראל – בכייה לדורות או התגשמות חזון אחרית הימים?", השתתפו לצד ברוידא, יעל סולומון – סמנכ"לית חטיבת תשתיות מינהל התכנון, טל קידר – מנכ"ל קידר מבנים, עו"ד איתמר פנץ – יו"ר ועדת התחדשות עירונית בלשכת עורכי הדין ועוד. הנחתה את הפאנל עורכת וכתבת הנדל"ן הילה ציאון.

במרכז הפאנל, עמדו מגוון שאלות וסוגיות הנוגעות לתוכניות המטרו והשפעותיהן על עתיד התכנון במדינה, לרבות איכות החיים בערים השונות ומיזמי התחבורה שיוקמו בעקבותיו. במהלכו הרחיב ברוידא על סוגיית תכנון המטרו בעיר וההיערכות התכנונית העירונית לקראתו, על מנת להמשיך לאפשר לתושבי העיר את איכות החיים המיטבית.

עוד מדברי ברוידא בכנס: "אחד הדברים שעלינו לטפל במדינה הוא הקמת מנהלות ייעודיות לפרויקטים אזוריים וארציים, שיחליפו גופים גדולים ומסורבלים, כדוגמת מנהל מקרקעי ישראל והועדות המחוזיות. חשיבה מקומית אזורית בשיתוף פעולה של ראשי הרשויות הנוגעים לפתרונות דיור ותחבורה, דורשים התאמות בשטח. יש לנו ראשי הרשויות את היכולת, הידע והניסיון ואיננו זקוקים למנהלות ובירוקרטיות מסרבלות".

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר