במקום שיתפנה לטובת אלפי יחידות דיור, שדה התעופה בהרצליה ימשיך לפעול עד לפחות אוגוסט 2027. כך עולה מהסכם שנחתם בין משרד התחבורה, משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ורשות שדות התעופה. מדובר בדחייה נוספת בסאגה שנמשכת כבר יותר מעשור – והפעם מדובר בהחלטה רשמית שמעכבת באופן ישיר את תוכנית קריית המסלול – אחת מתוכניות הפיתוח הגדולות והמשמעותיות בעיר.
🔗 לכתבה על הדחייה – מיקומי
🔗 לכתבה על קריית המסלול – מיקומי
בהסכם נכתב כי פינוי השדה יתאפשר רק עם הקמת חלופה תעופתית מוסדרת. המשמעות בפועל: הקרקע שעליה מתוכננת לקום קריית המסלול – תישאר מוקפאת לשנים הקרובות, ומכרזי הקרקע שביקשה רמ"י לקדם – הוסרו או נדחו.
שדה התעופה בהרצליה משמש כיום לטיסות הדרכה, תחבורה אזרחית קלה ופעילות ביטחונית. מאחר ואין בישראל תשתית מספקת לתעופה אזרחית חלופית, מוסדות המדינה חוששים מ"סגירה ללא תחליף" – תרחיש שקרה כבר עם שדה דב בתל אביב, ופגע קשות בענף.
ברשות שדות התעופה ובצה"ל מתריעים כי השדה מספק שירותים חיוניים ואין אפשרות להעביר את הפעילות בקלות. לעומת זאת, בעיריית הרצליה רואים בכך פגיעה ישירה בפיתוח העיר: "זו דחייה שמעכבת פתרון דיור של ממש", טוענים שם.
מדובר בתוכנית בנייה נרחבת הכוללת:
הפרויקט תוכנן לשיווק ב־2025, אך כעת ברור כי רק אחרי 2027 ניתן יהיה לחדש את הליכי המכרז. מדובר באחת התוכניות האורבניות הבולטות במרכז הארץ, שמטרתה לחבר בין מזרח ומערב הרצליה ולהוות "לב חדש" לעיר.
תוכנית עצומה המשתרעת על פני 1,400 דונם בצפון העיר, ומציעה כ־14,900 יחידות דיור חדשות, שטחי תעסוקה, מסחר, מוסדות ציבור ופארק מטרופוליני. מדובר בעיר קטנה בתוך הרצליה, הצפויה לאכלס עשרות אלפי תושבים.
מתחם בדרום־מערב הרצליה, בגבול תל אביב, שמציע תמהיל של כ־12,000 יחידות דיור, בתי מלון, שטחי מסחר, טיילת חוף רחבה וחיבור לתחבורה ציבורית עתידית (מטרו M1). זהו פרויקט הדגל היוקרתי של העיר, שכבר החל את שלביו התכנוניים והמשפטיים המתקדמים.
במקביל, מקודמות תכניות פינוי-בינוי ובנייה מרקמית ברחובות מרכזיים כמו סוקולוב, בן גוריון, הבריגדה והנשיאים – במספר שלבים. תכניות אלו אינן בקנה מידה של קריית המסלול או הרובע הצפוני, אך תורמות להגדלת ההיצע באזורי ביקוש ותיקים.
משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר