<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
שדה התעופה בהרצליה נשאר – ואלפי דירות נשארות על הנייר

שדה התעופה בהרצליה נשאר – ואלפי דירות נשארות על הנייר

דחיית סגירת שדה התעופה בהרצליה עד 2027 מונעת את פינוי השטח ומעכבת את הקמת קריית המסלול – אחת מתוכניות המגורים המרכזיות בעיר
שדה התעופה בהרצליה לא יתפנה לפני 2027 – והמכרזים לבניית אלפי דירות תקועים
שדה התעופה בהרצליה מכרזים לבניית אלפי דירות והסכם גג חדש

✈️ שדה התעופה בהרצליה: לא טסים לשום מקום

במקום שיתפנה לטובת אלפי יחידות דיור, שדה התעופה בהרצליה ימשיך לפעול עד לפחות אוגוסט 2027. כך עולה מהסכם שנחתם בין משרד התחבורה, משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ורשות שדות התעופה. מדובר בדחייה נוספת בסאגה שנמשכת כבר יותר מעשור – והפעם מדובר בהחלטה רשמית שמעכבת באופן ישיר את תוכנית קריית המסלול – אחת מתוכניות הפיתוח הגדולות והמשמעותיות בעיר.

🔗 לכתבה על הדחייה – מיקומי
🔗 לכתבה על קריית המסלול – מיקומי

בהסכם נכתב כי פינוי השדה יתאפשר רק עם הקמת חלופה תעופתית מוסדרת. המשמעות בפועל: הקרקע שעליה מתוכננת לקום קריית המסלול – תישאר מוקפאת לשנים הקרובות, ומכרזי הקרקע שביקשה רמ"י לקדם – הוסרו או נדחו.


🛑 למה זה קורה?

שדה התעופה בהרצליה משמש כיום לטיסות הדרכה, תחבורה אזרחית קלה ופעילות ביטחונית. מאחר ואין בישראל תשתית מספקת לתעופה אזרחית חלופית, מוסדות המדינה חוששים מ"סגירה ללא תחליף" – תרחיש שקרה כבר עם שדה דב בתל אביב, ופגע קשות בענף.

ברשות שדות התעופה ובצה"ל מתריעים כי השדה מספק שירותים חיוניים ואין אפשרות להעביר את הפעילות בקלות. לעומת זאת, בעיריית הרצליה רואים בכך פגיעה ישירה בפיתוח העיר: "זו דחייה שמעכבת פתרון דיור של ממש", טוענים שם.


🏙️ קריית המסלול: שכונה על המסלול

מדובר בתוכנית בנייה נרחבת הכוללת:

  • כ־1,915 יחידות דיור
  • 350 יחידות לדיור מוגן
  • 33 אלף מ"ר לתעסוקה
  • 574 דירות להשכרה ארוכת טווח
  • מוסדות חינוך, פארק עירוני וקו מטרו M1

הפרויקט תוכנן לשיווק ב־2025, אך כעת ברור כי רק אחרי 2027 ניתן יהיה לחדש את הליכי המכרז. מדובר באחת התוכניות האורבניות הבולטות במרכז הארץ, שמטרתה לחבר בין מזרח ומערב הרצליה ולהוות "לב חדש" לעיר.


🏗️ תכניות הבנייה הגדולות הנוספות בעיר

1. הרובע הצפוני – תמ"ל 3006

תוכנית עצומה המשתרעת על פני 1,400 דונם בצפון העיר, ומציעה כ־14,900 יחידות דיור חדשות, שטחי תעסוקה, מסחר, מוסדות ציבור ופארק מטרופוליני. מדובר בעיר קטנה בתוך הרצליה, הצפויה לאכלס עשרות אלפי תושבים.

2. חוף התכלת

מתחם בדרום־מערב הרצליה, בגבול תל אביב, שמציע תמהיל של כ־12,000 יחידות דיור, בתי מלון, שטחי מסחר, טיילת חוף רחבה וחיבור לתחבורה ציבורית עתידית (מטרו M1). זהו פרויקט הדגל היוקרתי של העיר, שכבר החל את שלביו התכנוניים והמשפטיים המתקדמים.

3. תוספות בינוי במרכז העיר

עיריית הרצליה מקפיאה היתרי בנייה ביד התשעה לקראת התחדשות עירונית בשכונה הכפשה או השתקה? גישה חדשה ליד התשעה לאחר שנים של עיכוב
385 דונם מרעננה להרצליה לתמיכה בתכנית ההתחדשות העירונית ביד התשעה

במקביל, מקודמות תכניות פינוי-בינוי ובנייה מרקמית ברחובות מרכזיים כמו סוקולוב, בן גוריון, הבריגדה והנשיאים – במספר שלבים. תכניות אלו אינן בקנה מידה של קריית המסלול או הרובע הצפוני, אך תורמות להגדלת ההיצע באזורי ביקוש ותיקים.


📈 השפעה ישירה על מחירי הנדל"ן

  • היעדר פינוי = היעדר היצע: עיכוב של כ-2,000 יחידות דיור בתוספת שטחי תעסוקה בלב אזור הביקוש.
  • הקפאת מכרזים: רמ"י עצרה את פרסום השיווק עד להודעה חדשה, מה שמעכב יזמים וקבלנים.
  • הזדמנות נדירה – תקועה: שדה התעופה יושב על אחת הקרקעות המרכזיות האחרנות שנותרו במרכז העיר, והקפאת הפיתוח מונעת מהעירייה לנצל את הפוטנציאל העירוני.
  • לחץ על פרויקטים אחרים: פרויקטים שכן מתקדמים – במיוחד בחוף התכלת וברובע הצפוני – צפויים ליהנות מביקוש מוגבר, תמחור גבוה יותר ומרווחים נוחים ליזמים.

 

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר