fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			

שומרים על הבית ארגון הקבלנים נתניה

דורון ויקטור מנכ"ל ארגון הקבלנים נתניה על מצוקת הקבלנים, התקופה הקשה של ענף, על השלכות המחסור בחומרים ובעובדים – דבר שיוביל לעצירת הבנייה, על האיחור במסירת דירות ולעלייה בביקוש שתוביל לזינוק במחירי הדירות
ויקטור כנפי ודורון ויקטור מנכ"לי ארגוני הקבלנים בשרון ובנתניה

נפגשנו עם ויקטור דורון, מנכ"ל ארגון הקבלנים בנתניה כדי שישפוך קצת אור על התקופה הקשה של ענף, על הצפי במחסור בחומרים ובעובדים – דבר שיוביל לעצירת הבנייה, על האיחור במסירת דירות ולעלייה בביקוש שתוביל לזינוק במחירי הדירות.

ארגון הקבלנים נתניה ממלא תפקיד מרכזי בתמיכה וקידום ענף הבנייה המקומי. יו"ר הארגון רפי זנזורי ומנכ"ל הארגון דורון ויקטור אמונים על דאגה לטיפוח הזדמנויות נטוורקינג ופעילות למען האינטרסים של הקבלנים, הארגון מסייע בהעלאת הסטנדרטים והיכולות של חבריו. מאמציו לא רק מועילים לקבלנים בודדים אלא גם תורמים לצמיחה ופיתוח כוללים של מגזר הבנייה בנתניה. באמצעות תמיכה מתמשכת ויוזמות חדשניות, ארגון הקבלנים נתניה נותר גורם מפתח בעיצוב קהילת בנייה איתנה וחסינה באזור.

מה המצב של הענף מפרוץ המלחמה?

"לצערי אנחנו כמעט ולא עובדים מאז אירועי הטבח ב-7.10 ופרוץ המלחמה. 4,000 עובדים זרים סינים מתוך 17,000 עזבו את הארץ ולא שבו. יש סגר כללי על יהודה ושומרון כי העובדים הפלסטינים לא מורשים להגיע לארץ.אנחנו במצב הזה מעל ל-8 חודשים וכרגע אין צפי לפתיחת שערים". 

לאחרונה יצאתם לסרי לנקה ולהודו כדי לגייס עובדים. היכן ההליך הזה עומד?

"בתקופה האחרונה מוינו למעלה מ-30,000 עובדים מהודו וממדינות שכנות על ידי התאחדות הקבלנים והם ממתינים לוויזות ממדינת ישראל. ברשות ההגירה יש מעט עובדים אשר לא מסוגלים לבדוק את כל התיקים. הם מנפיקים בחודש רק כ-1000 ויזות בלבד.

ציפינו להציף את השוק בעשרות אלפי עובדים, אבל בפועל זה לא קורה. כרגע אין פתרון והכל עובד לאט חרף הזהרותינו".

כיצד הממשלה יכולה לתמוך בכם? 

"הממשלה יכולה וצריכה לתמוך בנו אך השרים שאנחנו פונים אליהם לא עושים כלום למעט ספינים תקשורתיים. ניתן לסייע לקבלנים וליזמים באמצעות הורדת ריביות והקלות במיסים. כיום אין אף גוף שאחראי לענף הבנייה מטעם הממשלה, גוף שמרכז הכל כמו שהיה בקבינט הדיור ובקבינט התשתיות. לקבלנים אין הקלות ברגולציה וחבל שלא מקפיאים החלטות ודרישות שרירותיות לפחות לתקופת המלחמה. 

בצלאל סמוטריץ' מבטל את ההצעות שלנו בהינף יד. הוא חי בעולם משלו ולא מבין שהענף מוביל את כלכלת ישראל ומביא הכנסות למדינה גם בימים קשים אלה. אנחנו מרגישים שאין לנו עם מי לדבר".

למה כדאי להצטרף לארגון הקבלנים נתניה וכיצד אתם מסייעים לקבלנים שנקלעו לקשיים?

"אנחנו מסייעים לכל החברים שלנו בכל תקופה – גם כעת בזמן המלחמה וחוסר הוודאות שמלווה את הענף. הארגון מקדם את הקבלנים ומספקת להם בית שמאפשר להם לקבל את כל השירותים במהירות מבלי להתרוצץ. אנחנו פותרים בעיות מול העיריות – מול מחלקות ההנדסה והפיקוח. אנחנו מסייעים בפריסת תשלומים ועוזרים עם צמצום קנסות ואגרות. בנוסף אנחנו מסייעים מול רשם הקבלנים ומספקים מסלול ירוק  ומהיר שחוסך עלויות".

לדברי דורון ויקטור, אחת הבעיות שמדירות שינה מעיניו היא התופעה של העובדים הפלסטינים שנוטים לתבוע את הקבלנים בתום עבודתם. "מדובר בתופעה שעלתה מדרגה. עובדים שסיימו את עבודתם מחפשים לתבוע את הקבלנים בתואנות שונות כדי להוציא מהם כספים. כאן אנחנו כגוף חזק נכנסים לתמונה ומגנים עליהם. אנחנו מספקים להם גב ולווי משפטי בתביעה באמצעות התאחדות והסתדרות הקבלנים – ללא כל עלות מצדם".

האם בעקבות המלחמה יהיה ביקוש לדירות במרכז – מה שיעלה את מחירי הדירות?

"התחזית לשנת 2025 היא שיהיה מחסור בדירות ותחול עליית מחירים בשל ההיצע המצומצם לעומת הביקוש שיגיע. יש ביקוש רב לדירות במרכז כשמנגד אין כוח עבודה ומחירי הובלת החומרים מזנקים".

מה מצבה של נתניה מבחינת בנייה והתחדשות עירונית? 

"בנתניה מקדמים כיום פרויקטים של התחדשות עירונית בכל העיר. המקומות המבוקשים ביותר הם במרכז העיר, באזור הפארקים והים. אנחנו ממליצים לרכוש דירות להשקעה לאורך החוף או בקרבתו ובנוסף בניינים ישנים שמתוכננים לעבור התחדשות עירונית או פינוי בינוי". 

 

 

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר