<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			
45,756 דירות חדשות להרצליה: הסכם גג ענק בהיקף 6 מיליארד ש"ח

45,756 דירות חדשות להרצליה: הסכם גג ענק בהיקף 6 מיליארד ש"ח

הסכם הגג כולל השקעות של מעל 6 מיליארד ש"ח בתשתיות עירוניות, אך חלק מהתוכניות נשענות על פיתוח עתידי שטרם תוקצב במלואו — ובחלק מהשכונות הוותיקות נדרשת היערכות מיידית כדי לעמוד בעומסי התחבורה והניקוז הצפויים
45,756 דירות חדשות להרצליה: הסכם גג ענק בהיקף 6 מיליארד ש"ח מדברים נדל"ן על מכרז רמ"י בהרצליה מהשדה לשכונה: קריית המסלול בהרצליה יוצאת לדרך עם 1,915 יחידות דיור
45,756 דירות חדשות להרצליה: הסכם גג ענק בהיקף 6 מיליארד ש"ח

עיריית הרצליה ורשות מקרקעי ישראל יחתמו ביום שני (24.11.2025) על הסכם גג חדש ורחב היקף, מהגדולים שנחתמו בישראל בשנים האחרונות. ההסכם, שנפרס על פני תקציבי הפיתוח לשנים 2026–2032, כולל השקעות של מעל 6 מיליארד שקלים, מתוכם יותר מ־5.5 מיליארד שקלים לפיתוח תשתיות-על, מוסדות ציבור ושדרוג שכונות וותיקות.

במסגרת ההסכם צפויה הרצליה לפתח 45,756 יחידות דיור חדשות – מהן 22,006 יח"ד על קרקע מדינה ו־23,750 יח"ד על קרקע פרטית – לצד תוספת משמעותית של שטחי מסחר ותעסוקה.

השקעות תשתיתיות חסרות תקדים: מחלפים, כבישים, ניקוז ושטחים ירוקים

הסכם הגג החדש מגדיר לראשונה הלימה מחייבת בין קצב הבנייה למגורים לבין קצב פיתוח התשתיות, במטרה לשמור על איכות החיים בעיר הצומחת. בין מרכיבי ההשקעה המרכזיים:

  • 250 מיליון ש"ח – פיתוח חוף הרצליה במסגרת תכנית חזית הים.
  • 200 מיליון ש"ח – שדרוג תשתיות תחבורה בצירים מרכזיים ושיפור זמינות התנועה בעיר הקיימת.
  • 200 מיליון ש"ח – פיתוח פארק מרכזי חדש בתוכנית חוף התכלת, שישרת את כלל תושבי העיר.
  • כ־500 מיליון ש"ח – הקמת מחלף רב המכר, ציר תחבורתי משמעותי בין גלילות מערב למחלף הסירה.
  • שדרוג מערכות ניקוז ותיעול בעיר הוותיקה.
  • פיתוח מקיף של שטחים ציבוריים פתוחים: מדרכות, שצ"פים, גינות ותאורה.

בנוסף, ההסכם כולל השקעות נרחבות בחיבורי תחבורה ראשיים — כביש 2, כביש 20 (נתיבי איילון) וכביש 531, לצד שיפור חיבורי השכונות לתחנת הרכבת.

פיתוח רובעים חדשים: 45,756 יחידות דיור בתכנון כולל

הסכם הגג מאגד תחתיו את כלל מתחמי הפיתוח הגדולים של הרצליה לשנים הקרובות:

  • הרובע הצפוני (ותמל/3006) – כ־15,500 יחידות דיור וכ־500 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר, שישלימו את הרצף עד רעננה וכפר שמריהו.
  • קריית מסלול (ותמל/1083) – 2,290 יחידות דיור וכ־33,750 מ"ר למסחר ותעסוקה.
  • חוף התכלת – כ־14,100 יחידות דיור וכ־463 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה.
  • תוכנית 1934/ב – כ־3,200 יחידות דיור וכ־460 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר.
  • מתחמים 1 ו־2 – תוספת של כ־10,600 יחידות דיור.

הפיתוח יאפשר לעיר להגדיל משמעותית את מלאי הדירות, לצד יצירת מרכזי תעסוקה חדשים שיחזקו את הכלכלה העירונית.

שדרוג שכונות ותיקות ומוסדות ציבור

בניגוד להסכם הגג הקודם מ־2016 שהתמקד בהאצת בנייה למגורים, ההסכם הנוכחי שם דגש על התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות:

  • שדרוג מבני ציבור ומוסדות חינוך שנבנו לפני שנת 2000.
  • שיפור משמעותי במעברי הולכי הרגל.
  • חיבור יעיל ובטוח של השכונות לרשת התחבורה ולמוקדי שירות מרכזיים.
  • השקעה בתרבות ובפנאי: באזור פארק הרצליה יוקם אולם ספורט ואירועים חדש שישמש גם כאולם הבית של קבוצת בני הרצליה.
  • שדרוג הספרייה העירונית והמוזיאון העירוני.

ראש העיר, יריב פישר:

"הסכם הגג החדש יאפשר לנו לשדרג ולחדש את התשתיות הקיימות, שבחלקן לא נגעו מאז הקמתה של הרצליה. ההסכם יחזק את העיר, ישמור על צביונה, יאפשר פיתוח של שטחים ירוקים נוספים ושל טיילת החוף, הגדלה משמעותית של שטחי אזור התעסוקה, סלילת כבישים, מחלפים ושבילי אופניים, ויטיב את איכות החיים של התושבים בעיר."

"הרצליה עומדת בפני מהפכה עירונית שתשנה את פניה"
ראש עירית הרצליה יריב פישר "הסכם הגג החדש יאפשר לנו לשדרג ולחדש את התשתיות הקיימות, שבחלקן לא נגעו מאז הקמתה של הרצליה. צילום: דרור סיתהכל

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל:

"אני מברך את ראש העיר והעיר הרצליה על הסכם הגג החדש שנחתם היום. לחתימת ההסכם קדמה עבודה משותפת מקצועית ומעמיקה… אין ספק שהרצליה היא אחת הערים המבוקשות במרכז הארץ… רצינו להבטיח פיתוח עירוני מתקדם, עם תכנון איכותי של מגורים, תשתיות, תעסוקה ופארקים."

 האם קצב התשתיות יעמוד בקצב הבנייה?

לצד ההצהרות המרשימות והיקפי ההשקעות הגבוהים, אחד הסימנים המדאיגים שנשמעים בקרב תושבים ואנשי מקצוע הוא החשש שהמציאות לא תעמוד בקצב המובטח. מניסיון העבר — גם בהרצליה בהסכם הגג הקודם וגם בערים אחרות — לא פעם הבנייה למגורים יצאה לדרך לפני שפותחו התשתיות החיוניות בתחבורה, בניקוז ובמוסדות הציבור. אם תופעה זו תחזור על עצמה, הרצליה עלולה לעמוד בפני עומסי תנועה כבדים, לחץ על מערכת החינוך ושחיקה באיכות החיים בשכונות הוותיקות והחדשות כאחד. העירייה ורמ"י יצטרכו להוכיח שהפעם קיים תיאום אמיתי בין הבנייה לבין הביצוע התשתיתי — אחרת התושבים עלולים לגלות שהפער בין ההבטחות לשטח גדול מהצפוי.

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר