אחד הפתרונות המשמעותיים המקודמים בימים אלו הוא תכנית המטרו. המטרו, כפי שאנחנו מכירים ממדינות אחרות היא רכבת הנוסעת מתחת לאדמה במהירות גבוהה ובתדירות גבוהה. המטרו נוסע במרכזי הערים, בלי לייצר הפרדה במרחב והרבה פעמים לא דרוש מעבר ממנו לאמצעי תחבורה אחר כדי להגיע ליעד.
היום נדבר קצת על המטרו והליכי הקידום שלו. התכניות להקמת המטרו מקודמות כבר מספר שנים וחלקן כבר אושרו.
מדובר על 3 קווי מטרו אשר ירשתו את גוש דן באופן הבא:
קו M1 – זהו קו צפון-דרום.
בצפון הוא מתחיל בשתי זרועות – הראשונה בכפר סבא והשנייה ברעננה אשר נפגשות באזור רמת השרון. הקו ממשיך דרומה דרך תל אביב ואז באזור ראשון לציון מתפצל חזרה לשתי זרועות – האחת לרחובות והשנייה ללוד. זהו הקו הגדול ביותר והארוך ביותר.
התכנית למקטע הדרומי עד צומת חולון אושרה בחודש יולי.
התכנית לחלק המרכזי עד צומת גלילות אושרה בישיבת הממשלה בחודש אוקטובר וצפויה להתאשר סופית.
התכנית מצפון לצומת גלילות כרגע הוקפאה, ללא ערי השרון, בשל התנגדויות שונות של ראשי העיר כפר סבא, רעננה והוד השרון. נקווה שהתכנון יוחזר בקרוב.
קו M2 – זהו קו מזרח-מערב
הקו מתחיל מפתח תקווה, עובר ברמת גן ומסתיים בתל אביב.
הקו עדיין בהליכי תכנון וקידום.
קו M3 – זהו קו העושה מעין פרסה
הקו משיק לשני הקווים הנוספים ומחבר בינם, מתחיל בהרצליה, נוסע מזרחה לכיוון רמת השרון, פתח תקווה, נתב"ג ואז חוזר מערבה דרך חולון ובת ים.
תכנון הקו אושר בחודש יולי.
שלושתם ביחד אמורים לספק שירות איכותי זמין ונוח לתושבי גוש דן.
במקביל לתכניות הקווים, ובהבנה כי מרחב תחנות המטרו יהיו מרחבים נגישים ויש לבנות בהם בינוי משמעותי, נמצאות בהכנה תכניות להעצמת הזכויות גם במרחבי התחנות וגם בקצוות הקווים – במתחמי ה"דפו", מתחמי החניה והתחזוקה של הרכבות. מעליהם ייבנו שטחי מסחר ותעסוקה משמעותיים שישרתו את האזור.
כדי לממש את הקמת המטרו הממשלה צריכה לאשר את "חוק המטרו", החוק שיקבע כיצד לממן ולקדם את המטרו, אך הממשלה האחרונה לא הספיקה לאשר אותו. נקווה שעם הקמת הממשלה החדשה, החוק יאושר במהרה והמטרו תוחזר לקידום בהקדם האפשרי.
מימוש המטרו אמור לקחת מספר שנים של עבודה אינטנסיבית ובסופו נראה שירות טוב שישפר את איכות החיים של כולם, גם אלה שיבחרו לנסוע במטרו וגם אלה שיהנו מההקלה בדרכים.
כדי לוודא הקמה של פרויקטים משמעותיים וצפופים במרחבי התחנות, הכריזה לאחרונה המועצה הארצית כל הקפאה של מיזמי תמ"א 38 ברדיוס של עד 100 מ' מתחנות המטרו. מגבלות נוספות יחולו עד 300 מ'.
זהו אחד הפרויקטים החשובים בזמננו מהבחינה התחבורתית והעירונית כאחד, נמשיך לעקוב ולעדכן.
שמאית מקרקעין יעל סער סמנכ"ל אנגלו סכסון תל אביב
חברת מועצת העיר כפר סבא
מטעם סיעת כפר סבא מתקדמת
משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר