fbpx
				
					<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
				
			

אתגרי הנדל"ן של הממשלה החדשה

פתרונות פופוליסטים או ראיה ארוכת טווח כיצד תתמודד הממשלה החדשה עם אתגר הנדל"ן? האתגרים של ממשלת ישראל

מצוקת הנדל"ן לא תעלם בשנים הקרובות אלא רק תגבר, הגידול הטבעי באוכלוסיה יגדיל את הביקושים לדירות ובלי הגדלה משמעותית של היצע הדירות והתשתיות לא יהיה סיכוי להתמודד עם הביקושים.

אתגר הקרקעות:

ספק\ספסר קרקעות הראשי היא מדינת ישראל, מדיניות מכרזי קרקעות המדינה בשנים האחרונות שיקפו עלייה מטאורית במחיר הסגירה לעומת הערכת השמאים טרם המכרז, מי שנהנה מכך היתה המדינה שהכניסה לקופתה סכומים משמעותיים וגרמה באופן ישיר לעליה במחיר הסופי של הדירות. האם משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל יצליחו לגבש נוסחה לשחרור קרקעות לבניית 200 אלף דירות בשנה במחירים שפויים? האם שינוי בשיטת התמחור יגיע לכיסם של רוכשי הדירות?

אתגר ההתחדשות העירונית:

עתודות הקרקע האמיתיות בשרון נמצאות בבניינים הישנים, שכונות שלמות שנבנו בשנות ה 50 60 ו 70 לא מותאמות לדרישות מערים מודרניות.  ההתחדשות העירונית שהחלה כתמ"א 38 במטרה לחזק בניינים ישנים הפכה לאתגר של חידוש ערים, חידוש תשתיות החזרת אוכלוסיה צעירה למרכזי הערים הגדלה משמעותית של כמות הדירות וכמות התושבים במרכזי הערים.

למרות התנופה ועשרות הפרוייקטים שקורים בשטח יש עוד הרבה מאוד פרוייקטים ומתחמים שתקועים בגלל מדיניות חקיקה או העדר יוזמה של התושבים.  כדי שההתחדשות העירונית תמצה את היעדים שלה נדרשת התגייסות של כל המערכות המוניציפליות והלאומיות על מנת לשחרר את החסמים הבירוקרטיים הכרוכים בביצוע התחדשות עירונית מאסיבית, פיתוח מקביל של תשתיות עירוניות ותשתיות תחבורה.

הקרקע קיימת, הרצון קיים יש לשר\ת הפנים הבאה הזדמנות לגבוש פתרון שיעבוד יחד עם השלטון המקומי והקבלנים על מנת לקדם את התהליכים.

התחדשות עירונית ברעננה יצאה לדרך אחרי 13 שנות תהליך – קידר מבנים

אתגר המימון \חלופת השכירות:

הריביות המשתוללות והמחירים הגבוהים הפכו את יעד השגת הדירה לכמעט בלתי אפשרי למשפחות צעירות. עד לא מזמן עלות שכר הדירה הייתה דומה לעלות משכנתא של כ 1 מליון ש"ח, העליה בריבית שפוגשת מחירי דירות גבוהים מעמידה בספק את היכולת של משפחות לרכוש דירה ראשונה.

אתגר התשתיות והתחבורה

בלי תשתיות בסיסיות של חשמל מים ביוב ותחבורה יהיה קשה מאוד להוסיף דירות. הוד השרון וכפר סבא עלולות להיות ללא מכון טיהור שפכים אם לא תיפתר בעיית הקיבולת של המט"ש הקיים ובלעדיו לא יהיה אפשר לבנות דירות.

הפקקים שאנחנו מתמודדים איתם רק יתגברו ופתרון התחבורה הציבורית עוד רחוק, המטרו  המתוכנן רחוק ודרישת המועצה הארצית לעצור תכנון פרוייקטים בסמוך לתחנות העתידיות יהווה מכשול נוסף בבניה.

רוני בריק יו"ר ארגון הקבלנים בשרון: "מדובר בהחלטה הזויה ופופוליסטית הנובעת מהרצון לממן את המטרו באמצעות היטלי השבחה בעוד 15 שנה. הפרוייקטים בגוש דן לא מפריעים לתכנן את המטרו, ונראה כי בבסיס ההחלטה עומד הרצון של רשויות התכנון, כלומר – המדינה, להמשיך לחלוב כספים מענף הבניה"

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר