עיריית הוד השרון הגישה עתירה לבית המשפט העליון בשבתו כבית דין גבוה לצדק, בדרישה לשנות את תוואי קו המטרו ותחנותיו בשטח העיר. זאת לאחר שהממשלה אישרה את תכנית תת"ל 101ג – תוואי המטרו המרכזי שאמור לעבור גם בתחומי העיר.
העתירה כוללת בקשה לצו על תנאי, צו ביניים, וכן דיון דחוף, ומופנית נגד שורה של גופים – הממשלה, הוועדה לתשתיות לאומיות, המועצה הארצית לתכנון ובנייה, משרד התחבורה, משרד האוצר וחברת נתיבי תחבורה עירוניים.
לטענת העירייה, התכנון הקיים של המטרו "לקוי ובלתי סביר באופן קיצוני", ואינו נותן מענה ראוי לצרכים התחבורתיים והפיתוחיים של העיר. העירייה נסמכת על חוות דעת מקצועיות בתחום התחבורה והכלכלה, שנערכו עבורה – ומצביעות על כך שהתוואי הנוכחי מפספס את מוקדי הפיתוח המרכזיים של העיר, ובראשם אזור התעשייה נווה נאמן וההרחבות העתידיות שלו.
במהלך הליכי ההשגה שנערכו בפני הות"ל, נדחו טענות העירייה, ולדבריה – מבלי שנשקלו כראוי ההשלכות הכלכליות והתחבורתיות של החלופה שהוצעה על-ידה, וללא בחינה מעמיקה של הפוטנציאל הגלום בה.
"הגשת הבג"ץ היא צעד הכרחי לשינוי התכנון הלקוי של תוואי המטרו," אמר ראש העיר אמיר כוכבי. לדבריו, "בתצורתו הנוכחית התוואי לא נותן מענה להוד השרון, ולא עומד בעקרונות היסוד של תכנון תחבורה עתידית. עצמאותה ואיתנותה של העיר תלויים ביכולת להגיע אליה ולהתנייד בתוכה באמצעות תחבורה ציבורית אפקטיבית. דווקא לאור הדחיות בפרויקט כולו, יש הזדמנות לתכנן את המקטע בעיר מחדש – כך שייתן מענה גם לעיר וגם למדינה."
העירייה מבקשת כי בג"ץ יורה על ביטול חלק מהתוואי והסטתו דרומה, כך שישרת את אזורי הפיתוח הקיימים והעתידיים בעיר – ובפרט אזור התעשייה נווה נאמן, אשר עתיד לשמש כמרכז תעסוקתי וצמיחה אזורית.
במקביל, ערי השרון הסמוכות – רעננה, כפר סבא והרצליה – מקדמות את תכנון קווי המטרו בתחומן תוך תיאום עם מוקדי הפיתוח והתעסוקה העתידיים, ובהתאמה לתוכניות המתאר העירוניות. חלק מהעיריות אף הצליחו להביא לשינויים בתוואי או בהוספת תחנות בהתאם לצרכים המקומיים. לטענת עיריית הוד השרון, דווקא בעיר שבה עתודות הפיתוח הן מהמרכזיות באזור, התכנון הממשלתי מתעלם מהפוטנציאל ומפנה עורף לצמיחה עתידית.