fbpx
    
     <!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 456021424 -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-456021424"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'AW-456021424');
</script>
    
   

החניון שיציל את אזור השרון

חניון שפיים, שמוקם בימים אלה על ידי חברת דניה, צפוי להפחית את כמות כלי הרכב שנכנסים לתל אביב ולקצר באופן משמעותי את זמן ההגעה שלכם למשרד
חניון שפיים דניה
נופר פרימוביץ מכבי, מנהלת פרויקט בכירה קבוצת דניה

בשורה טובה לנהגים המיואשים שנתקעים בפקק האינסופי בין ערי השרון לתל אביב: בעוד כשנה עד שנה וחצי תוכלו להשאיר את האוטו שלכם בחניון שפיים ולנסוע בשאטלים או ברכבת לתל אביב – מה שיחסוך לכם הרבה זמן, עצבים ודלק.

החניון בשפיים נבנה במתכונת דומה לחניון שפירים ליד נתב"ג, רק שבניגוד לשפירים שמכיל רק 3,800 מקומות חניה – החניון בשפיים יהיה כפול בגודלו ויכיל 7,000 מקומות חנייה, תחנת רכבת ותחנות אוטובוס. 

 

אין ספק שהמיזם מתבקש לנוכח היקף התחבורה הפרטית הנכנסת בשעות העומס אל הכרך הגדול, ומי שירוויח מכך הם הנהגים שיחסכו הרבה שעות בפקקים וגם דלק. כזכור, שרת התחבורה לשעבר מירב מיכאלי קידמה בזמנו תכנית של אגרת גודש בכניסה לתל אביב. לפי התוכנית, יחולק גוש דן לשלוש טבעות (פנימית, תיכונה וחיצונית) שישמשו כאזורי תשלום שונים. מחליפתה בתפקיד, מירי רגב, החליטה אמנם להקפיא את אגרות הגודש, אולם באוצר מזהירים כי אין מנוס מהטלת האגרות. לכן רוב המומחים בענף מעריכים שהמהלך ייצא לפועל במועד המתוכנן, מה שהופך את חניון שפיים למצרך חיוני והכרחי.

בסיור ראשון שערכנו במקום השבוע שמענו מפיה של מנהלת הפרויקט, נופר פרימוביץ'-מכבי, על תהליך הקמת החניון שהפך ממש למשימה לאומית. "החניון מהווה חוליה במערך רחב של חניונים שמטרתם צמצום כניסת הרכב הפרטי למטרופולין תל אביב, תוך עידוד השימוש בתחבורה ציבורית", מסבירה פרימוביץ'-מכבי. על מנת לקצר את לוחות הזמנים מייצרים את רכיבי הבנייה במקום ומרכיבים מיד.

 

השבוע, כשזכינו לערוך סיור, במקום ראינו שקצב הבנייה מתקדם בצורה מהירה. זאת בזכות העובדה שהאתר עובד 24 שעות ביממה. "אנחנו יוצקים בטון בשעות הלילה. לפעמים יש בעיות ותקלות. מרימים טלפון בכל שעה", אומרת פרימוביץ'-מכבי כשאני שואל אותה כמה שעות היא ישנה בלילה.

מדובר בחניון בן שלוש קומות שמתפרס על שטח כולל של כ-265 דונם בתחום המועצה האזורית חוף השרון, במתחם הגובל בהמשך כביש 20 ממזרח, כביש 2 ממערב וכביש 541 מדרום. כ-60 מקומות חנייה יוקצו עבור תחנת הרכבת, כ-80 מקומות עבור חניון לילה לאוטובוסים, מקומות חנייה לאופניים ולאופנועים וכן רציפים עבור שאטלים.

בזכות העבודה המאומצת והיסודית שנעשית במקום אפשר לראות שחלק מהחניון התחתון בנוי, יש הכנה לסככות לנוסעים שימתינו לאוטובוסים ואפילו המעליות בדרך. חוץ ממעליות יהיו במקום גם דרגנועים מתקדמים, כך שעושה רושם שהחנייה תהיה קלה ונעימה. במתחם הענק הוקמו גם שלושה מבנים שישמו את הנהלת הזכיין שיפעיל את החניון. 

דרכי הגישה לחניון יהיו מכביש 20 (איילון), מכביש 2 (כביש החוף) וכמובן גם מכביש 541 שגם הוא נסלל על ידי חברת דניה סיבוס. מדובר בכביש רוחב שעובר בשטח בנוי בתחומי הערים הרצליה ורעננה. הכביש מקשר בין צירי האורך הארציים – כביש 2, נתיבי איילון וכביש 4. אורכו של הכביש כ-9 ק"מ. 

יש לציין כי תכנית זו מצטרפת לתכנית שכבר אושרה בות"ל הכוללת הקמת קומת חנייה נוספת במתחם שפירים הקיים עבור 2,000 מקומות חנייה נוספים. מנהל התכנון מקדם שתי תוכנות נוספות לבנייה של מתחמי חנה וסע חדשים: בסמוך בצומת מורשה ובמחלף מבוא איילון (ראשל"צ), שכל אחד מהם יכיל כ-2,000 מקומות חנייה. 

עוד כתבות
כתבות נוספות שהועלו ללוח נמצאות לפנייך
רוצים לפרסם?
צרו איתנו קשר
שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר

תפריט נגישות

דברו איתנו

משרד תיווך או קבלן צרו איתנו קשר לפרסום מיידי באתר

שם מלא
טלפון
אימייל
פרטי / קבלן / מתווך
סיבת יצירת קשר