תכנון הרובע החדש: דירות, מסחר ותעסוקה
הרובע החדש צפוי לכלול כ-14,900 יחידות דיור, בנוסף ל-600 יחידות דיור מוגן. התוכנית מציעה גם כ-500,000 מ"ר בנוי למסחר ולתעסוקה, בשטח כולל של כ-2,700 דונם. מדובר בשינוי ייעוד קרקע משמעותי, מחקלאות למגורים, תעסוקה ומבני ציבור.
התוכנית קובעת קווי בניין, מספר קומות, גובה מבנים ושטחי בנייה מותרים. הרובע גובל ברחוב הבריגדה היהודית מדרום, כביש 531 בצפון, כפר שמריהו במערב ושכונת יד התשעה במזרח. העירייה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקדמות הליכי התחדשות לשכונה, המציעים בנייתן של כ-4,300 דירות חדשות. עיריית רעננה צפויה להעביר להרצליה שטח לבניית 2,800 יח"ד, כקרקע משלימה להתחדשות שכונת יד התשעה.
התוכניות המרכיבות את הרובע: יד התשעה, קריית המסלול ועוד
התוכנית כוללת את המרחב סביב השכונות גן רש"ל ונחלת עדה, וכן את שטח תוכנית "קריית המסלול" שאושרה בשנת 2021, למרות התנגדות העירייה. תוכנית זו משתרעת על 176 דונם וכוללת 1,940 יחידות דיור ו-350 יחידות דיור מוגן.
בעקבות עתירת העירייה, אושרה תוכנית מתאר ארצית לשדה התעופה הרצליה לתקופה זמנית של שלוש שנים, בשל עיכוב בתוכניות הבנייה במקום. העברת שטח מרעננה להרצליה, בתמורה לפיצוי, נמצאת בדיונים מתקדמים. תוספת הקרקע נועדה להשלים את תוכניות ההתחדשות העירונית בשכונת יד התשעה.

חיבור הרובע לרעננה וכפר שמריהו
הרובע החדש יוצר רצף עירוני עם הרצליה הוותיקה, ומתחבר צפונה לרעננה ומערבה לכפר שמריהו. התכנון מעודד הליכה ברגל ורכיבה על אופניים, ונותן עדיפות לתחבורה ציבורית.
הרובע מתוכנן להיות מוטה תחבורה ציבורית, תוך התבססות על תחנת הרכבת רעננה מערב, תחנות המטרו המתוכננות ונתיבי "מהיר לעיר" בשדרות ירושלים. לאורך הרחובות הראשיים יהיו חזיתות מסחריות להעשרת המרחב הציבורי.

תחבורה ירוקה ונגישות תחבורתית
הרובע תוכנן במתכונת פיתוח מוטה תחבורה ציבורית, עם בינוי גבוה וצפוף סביב תחנות התחבורה הציבורית ובנייה מרקמית נמוכה בשכונות המרוחקות יותר. לאורך הרחובות הראשיים מתוכננות חזיתות מסחריות להעשרת הפעילות במרחב הציבורי.
הרובע כולל פארק רחב ידיים בצדו המערבי, המתחבר למערכת הפארקים העירוניים מצפון (אזור נופש מטרופוליני רעננה המתוכנן) ומדרום (פארק הרצליה הקיים). התוכנית כוללת גם שימור של חורשות אקליפטוסים ושדרות ברושים.